2009-05-10, 21:17
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Daniel inte David. Är han så snabb att du missar hans namn

Men det intressanta med D Larsson är att han även har rätt bra touch och spelsinne och inte bara en sjujävla fart, vilket lite för ofta kan vara fallet.

Önskar vår egen CH Jagne kunde slipa lite på sin bolltouch.
Citera
2009-05-10, 21:22
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Men det intressanta med D Larsson är att han även har rätt bra touch och spelsinne och inte bara en sjujävla fart, vilket lite för ofta kan vara fallet.

Önskar vår egen CH Jagne kunde slipa lite på sin bolltouch.

Håller med om Larsson, väntar bara på att det ska lossna målmässigt.
Citera
2009-05-10, 21:25
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Efter det påståendet förväntar jag mig en genomgång av hur många företagsreklamer varje lag i AS har på matchtröjan.

Hammarby har redan lekt Barca så.
Ni får ursäkta att detta inte har så mycket med fotboll att göra men easy_dan ville så gärna ha svar.
För det första så borde nog alla svar till Klevis, från de flesta, tas med en nypa salt då många faller för frestelsen. För det andra så är jag ganska säker på att Malmö är de enda som inte har någon reklam alls på shortsen, nu när jag kollade på bilder så lyckades jag dock inte hitta något på hammarbys shorts, du kanske vet om ni har?

För din skull kollade jag dock runt på alla Allsvenska lags sidor på svenskafans för att leta reklam och av det jag såg så hade Malmö, denna säsongen, minst antal reklam på sina dresser, tre stycken (exl. tröjmärket och svenska spel). Du får gärna länka till bild om du kan motbevisa, haif var det absolut svårast att hitta bild på. Sen ang. hammarby och unicef så är jag inte säker men var det verkligen så att hammarby endast hade unicef och inget annat, inte heller på shortsen? Hur som helst så är det så det är tänkt att Malmö ska ha nästa år om jag förstått det rätt; endast Star for Life, då stadium och ica försvinner.

Hur som helst tycker jag inte det är viktigt angående vem som är bäst i detta anseendet, utan att klubbar förstår att ju mindre reklam = desto snyggare. Alla klubbar som går åt det hållet är värda respekt.
Senast redigerad av Casaba 2009-05-10 kl. 21:27.
Citera
2009-05-10, 21:56
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Håller med om Larsson, väntar bara på att det ska lossna målmässigt.
Såg ett par matcher med Häcken förra året och felet var ju att det såg precis likadant ut då. Snabb som fan med bra treknik och spelförståelse. Allt såg väldigt bra ut men han satte aldrig bollen.. Vet inte vad det kan vara som gör det men håll inte andan medans ni väntar på att det ska lossna för honom.
Citera
2009-05-10, 22:02
Medlem
Tycker MFF spelade riktigt bra idag. Totalt överlägset Djurgårn och segermarginalen borde varit större. Extra plus till Labinot. Igen. Finns det någon spelare i allsvenskan som varit bättre den här säsongen? Där måste det skrivas nytt kontrakt snarast, en riktig juvel. Hade kunnat göra det snyggaste allsvenska målet sen Vasquez för några år sedan, då han höll sköt utanför efter att ha dribblat av 7. Påminner om Zlatans, just mot Djurgården, fast detta hade varit dubbelt så snyggt. Tragiskt att inte bollen fick gå in.
Citera
2009-05-10, 22:11
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Ni får ursäkta att detta inte har så mycket med fotboll att göra men easy_dan ville så gärna ha svar.
För det första så borde nog alla svar till Klevis, från de flesta, tas med en nypa salt då många faller för frestelsen.

Det finns inga ursäkter för att hitta på saker, eller måste du ljuga fram fakta för att kunna motbevisa klevis då är det illa

Citat:
För det andra så är jag ganska säker på att Malmö är de enda som inte har någon reklam alls på shortsen, nu när jag kollade på bilder så lyckades jag dock inte hitta något på hammarbys shorts, du kanske vet om ni har?

vi har nikemärke om det nu räknas, vetifan hurvida ni är ensamma utan reklam på shortsen vad det nu har med saken att göra.

Citat:
För din skull kollade jag dock runt på alla Allsvenska lags sidor på svenskafans för att leta reklam och av det jag såg så hade Malmö, denna säsongen, minst antal reklam på sina dresser, tre stycken (exl. tröjmärket och svenska spel).

Så hur många sponsortryck har dom andra lagen i AS?

Citat:
Sen ang. hammarby och unicef så är jag inte säker men var det verkligen så att hammarby endast hade unicef och inget annat, inte heller på shortsen? Hur som helst så är det så det är tänkt att Malmö ska ha nästa år om jag förstått det rätt; endast Star for Life, då stadium och ica försvinner.

Vi hade axa på shortsen som enda sponsor då vi betalade för Unicef, ni kommer väl köra Puma, Star o Nätverket? (minnet kan svika mig iofs)

Citat:
Hur som helst tycker jag inte det är viktigt angående vem som är bäst i detta anseendet, utan att klubbar förstår att ju mindre reklam = desto snyggare. Alla klubbar som går åt det hållet är värda respekt.

Ja det är ju helt klart en förbättring för er att gå från 15 reklamblaffor ner till 3-5, något dom flesta klubbar kört med ett tag.

Aja tramsdiskussion, ville bara att du skulle bevisa ditt första påstående vilket fortfarande är ogjort.
Citera
2009-05-10, 22:25
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Precis, måste verkligen börja sätta våra chanser mot det går ann mot DIF men inte när man möter bättre lag. När MFF-spelarna får sina lägen borde ta det lite lugnare och försöka placera bollen istället för att ta i för kung och fosterland. DIF ska vara glada att det inte blev en repris från deras premiär mot IFK.

EDIT: U-21 EM för Labbe nästa.

Precis. Daniel fick ett utomordentligt läge i andra, där en bresida räckt, men väljer istället att försöka skjuta bollen snabbare än vad han kan springa. Omöjligt Larsson, och dessutom går skotten väldigt snett. Samma sak med Wilton. På tio skott idag väljer han en enda gång att titta upp och försöka placera - mål direkt! Nåja, vi känns faktiskt riktigt starka och kan måltorkan släppa lite ytterligare så ska vi vara i toppen när serien är över.
Citera
2009-05-10, 23:27
Medlem
Casabas avatar
easy_dan

Tycker det börjar bli riktigt fjantigt nu att börja snacka om hur många reklamtryck varje lag har och tvång om att räkna upp exakt hur många tryck varje lag har i AS, jag slutade räkna vid 3, det Malmö hade, varför skulle jag behöva göra mer? Som jag sa, om du inte tror mig eller om jag har tagit fel vilket jag sa att jag kan ha gjort så är det du som får överbevisa mig.

Klevis klagade på färgen på tröjan och jag sa att många tyckte nog att den var snygg på grund av att den var väldigt clean. Jag sa att Malmö är de som har minst reklam på sina tröjor (det är möjligtvis det är delad "förstaplats"), nu är det gärna du som får överbevisa mig om att jag har fel. Jag sa också att nästa år försvinner 2 av de 3 reklamerna samt att det inte är något på shortsen, där kommer shortsen in om du missade det.. Samt att han kunde komma tillbaks och klaga på vår tröja när deras är lika clean. Sen att du kommer och är bitter och säger "vi har redan kört Barca" är bara fjantigt. Du får gärna säga vad jag ljög om och överbevisa mig om att vi inte har minst reklam i år. Du säger att ni hade AXA på shortsen och vi kommer ha puma, hade ni verkligen inte Nike? Det hade ni på promotionbilderna i alla fall.
Citera
2009-05-10, 23:43
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Tycker det börjar bli riktigt fjantigt nu att börja snacka om hur många reklamtryck varje lag har och tvång om att räkna upp exakt hur många tryck varje lag har i AS

Du kom med ett påstående och jag frågade om du hade fakta på det eller bara gissade, iofs så ställde jag väl den frågan på ett drygt sätt men förstår inte varför du pratar om tvång.

Citat:
Jag sa att Malmö är de som har minst reklam på sina tröjor

Mmm det är ju just det påståendet vi diskuterar

Citat:
Du får gärna säga vad jag ljög om och överbevisa mig om att vi inte har minst reklam i år. Du säger att ni hade AXA på shortsen och vi kommer ha puma, hade ni verkligen inte Nike? Det hade ni på promotionbilderna i alla fall.

Jo vi hade nike på shortsen, precis som på tröja o strumpor (precis som Barca )...ska vi börja räkna in det så har ni 7 reklamtryck på er tröja eftersom ni har Puma 3 gånger och Stadium 2. Nu valde jag att inte göra det men kan ju ändra mig om du önskar.
Citera
2009-05-11, 00:08
Medlem
Bornets avatar
Högt i tak här nu...
Citera
2009-05-11, 00:11
Medlem
Casabas avatar
Jo, jag vet fast jag skrev exl. tröjmärke, därför jag inte räknade med puma. Men jag pallar inte diskutera detta mer nu jag tycker jag har bevisat, mer att du får ta mitt ord att jag kollat matchtröjor på SF, att Malmö har minst reklam. Därför jag inte pallar att du säger att jag ska rada upp allas respektive reklam då jag tagit mig tid och kollat igenom och kommit fram till det jag skrivet på grund av att du ber om fakta.

Hur som helst har det gått för långt och meningen från början var inte att glorifiera Malmö och dess, eventuella, frånvaro från reklam, även om det kanske verkade så. Hur som helst så är det härligt med klubbar, från alla städer, som värnar om sitt märke och hellre stöder sociala projekt än köper den dyra slipsvarianten till styrelsemedlemmarna.

Angående morgondagen så ser det ut att kunna bli tre, förhoppningsvis, jämna matcher. Hoppas mest på att BP ska kunna stjäla poäng från heif, man kan börja förbereda sig redan nu på Henkes klagande på planen. Tror även tff kan ha en chans att ta poäng borta mot ett kff, som det dock verkar gå bättre för nu. Sen tror jag nog ösk kan klara av haif hemma på plasten.
Senast redigerad av Casaba 2009-05-11 kl. 00:15.
Citera
2009-05-11, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg
Ja men vafan tror du egentligen att nån bryr sig om det bor 2 spelare i solna?
Ni råttor är fan likdana allihop..

Speciellt genomtänkt är det ju i alla fall inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in