Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Efter det påståendet förväntar jag mig en genomgång av hur många företagsreklamer varje lag i AS har på matchtröjan.
Hammarby har redan lekt Barca så.
Ni får ursäkta att detta inte har så mycket med fotboll att göra men easy_dan ville så gärna ha svar.
För det första så borde nog alla svar till Klevis, från de flesta, tas med en nypa salt då många faller för frestelsen. För det andra så är jag ganska säker på att Malmö är de enda som inte har någon reklam alls på shortsen, nu när jag kollade på bilder så lyckades jag dock inte hitta något på hammarbys shorts, du kanske vet om ni har?
För din skull kollade jag dock runt på alla Allsvenska lags sidor på svenskafans för att leta reklam och av det jag såg så hade Malmö, denna säsongen, minst antal reklam på sina dresser, tre stycken (exl. tröjmärket och svenska spel). Du får gärna länka till bild om du kan motbevisa, haif var det absolut svårast att hitta bild på. Sen ang. hammarby och unicef så är jag inte säker men var det verkligen så att hammarby endast hade unicef och inget annat, inte heller på shortsen? Hur som helst så är det så det är tänkt att Malmö ska ha nästa år om jag förstått det rätt; endast Star for Life, då stadium och ica försvinner.
Hur som helst tycker jag inte det är viktigt angående vem som är bäst i detta anseendet, utan att klubbar förstår att ju mindre reklam = desto snyggare. Alla klubbar som går åt det hållet är värda respekt.