2009-04-23, 22:22
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Är Nathan Paulse den sämsta spelaren i allsvenskan?

Dif har väl en 10-11 spelare i samma klass, men sämst måste ju Tauer vara

Synd att det inte hände något på sista 5 hörnorna på slutet men gbg vann rättvist..dom kommer ta guldet iår som jag sagt tidigare. Men dom riskerar nog att bli av med Söder när fönstret öppnar igen
Citera
2009-04-23, 22:23
Medlem
feldgraus avatar
Fy fan vad gött. Helt rättvis seger och en av få segrar mot Bajen på Söderstadion under 2000-talet (tillsammans med klassiska 2002 när Långås räddade oss kvar i serien och 2004 när alla hette George i Göteborg). Jag kan inte nog poängtera hur jävla bra Söder varit, är och kommer bli. Målet är av allra högsta klass, utöver det spelar han så jävla smart, så smidigt, så snyggt. Volleyn direkt på hörna som han med bredsidan smeker mot krysset var värd ett bättre öde (grym räddning dock).

Oerhört fula efterslängar av Söderström och Castro-Tello. Gult på gränsen till rött på båda, men inte fan såg någon av de tre domarna det. Och Davies fantastiska svandyk gav inte något gult det heller. Nu har ni fått tillbaka lite av den oflyt med domarna ni haft, Hammarby. Inte för att det hjälpte, men...

Nu är vi i den delen av tabellen där vi hör hemma.

Men helvete vilken pärs det är att sitta hemma och se allsvenska matcher gentemot att vara på plats. Det var ett halvår sedan man "missade" en bortamatch senast och jag hade fan glömt att jag knappt klarar av att se på matcher från soffan. Usch. Tur att det dröjer (minst) till omgång 14 innan det är dags igen.

/feldgrau
Citera
2009-04-23, 22:28
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Han spelar i Helsingborg - därmed passerar händelsen obemärkt.

Hade det varit t.ex. Mutumba så hade vi haft "AIK-spelarens könsattack mot domaren". "ÖIS-tränaren: Han hör inte hemma på en fotbollsplan" "Domaren: Mitt livs obehagligaste ögonblick", "Domarbasen: Vi måste se över reglerna".

"Mats Olsson: Fotbollen är död."
Citera
2009-04-23, 22:31
Medlem
tänk vad söta de är gnagarna, de är så ovana vid att vara serieledare att de skiter på sig av glädje. Lite rörande.
Citera
2009-04-23, 22:32
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll

Synd att det inte hände något på sista 5 hörnorna på slutet men gbg vann rättvist..dom kommer ta guldet iår som jag sagt tidigare. Men dom riskerar nog att bli av med Söder när fönstret öppnar igen
Söder har sagt själv att han inte är intresserad av att sticka denna säsong överhuvudtaget.Det ska nog mycket till att han ska ändra sig
Citera
2009-04-23, 22:34
Medlem
Fiskmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
tänk vad söta de är gnagarna, de är så ovana vid att vara serieledare att de skiter på sig av glädje. Lite rörande.

Det finns inge roligare en att säga de pga att de finns nog inget annat i fotbolls Sverige som svider så oerhört för andra supportrar.
Citera
2009-04-23, 22:36
Medlem
Angående den inkastade blinkbengalen så är det såklart illa. Nu var jag inte där eftersom jag är Djurgårdare, men det såg ut som vakterna var väldigt snabbt där när de började bränna. Ofta är det väl så att någon blir rädd och därför kastar iväg bengalen eller vad det nu är man bränner. Bäst vore väl om vakterna gav fan i att springa fram till folk som bränner, ökar ju bara säkerhetsriskerna.
Citera
2009-04-23, 22:37
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroiskAnanas
Angående den inkastade blinkbengalen så är det såklart illa. Nu var jag inte där eftersom jag är Djurgårdare, men det såg ut som vakterna var väldigt snabbt där när de började bränna. Ofta är det väl så att någon blir rädd och därför kastar iväg bengalen eller vad det nu är man bränner. Bäst vore väl om vakterna gav fan i att springa fram till folk som bränner, ökar ju bara säkerhetsriskerna.

Nej, bäst vore om "folket" kan bete sig som vuxna människor och skita i att bränna.
Citera
2009-04-23, 22:38
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Såg bara andra halvleken mellan Hammarby och IFK och ett par saker man kan säga är ju..
Riktigt snyggt mål av Söder. Fult spel av Hammarby, 2 röda hade inte jag sagt så jättemycket om. Och Monday James måste väl vara en av dom största säkerhetsriskerna i allsvenskan?

Sen en fråga också.. Kan man döma för filmning utan att ge gult kort? Jag fattade det som att han blåste för frispark mot Charlie Davies men jag såg inget kort.. Eller var det helt enkelt att domaren lät det vara och dömde inspark?
För övrigt så var det nog årets mest solklara filmning som jag har sett och återigen fantastiskt fegt av domaren att inte ge kort..
Citera
2009-04-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Nej, bäst vore om "folket" kan bete sig som vuxna människor och skita i att bränna.

Själv tycker jag pyroteknik är en riktigt bra stämningshöjare, så där är vi av olika åsikter.
Citera
2009-04-23, 22:40
Medlem
feldgraus avatar
Söder lär inte sticka i sommar, nej. Och om han mot all förmodan gör det får vi riktigt jävla bra betalt i så fall, med tanke på att han har kontrakt över 2011 (om jag inte minns fel). Ärligt talat ser man ju på grabben att han är ganska lugn och blyg, vilket inte minst förstärks av intervjuer med honom, det här är en grabb som inte sticker på första bästa erbjudande bara för att sitta på bänken och tjäna pengar. Vi har kvar Söder minst till sommaren 2010, är mitt tips.

Citat:
Ursprungligen postat av HeroiskAnanas

Eller att folk skiter i att bränna. Ta-da, problem solved!

/feldgrau
Citera
2009-04-23, 22:40
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll

Jag har tippat Elfsborg som vinnare av guldet, dom har bredast trupp och ser riktigt starka ut iår, även AIK ser också starka ut så här i början av säsongen.

Kul att Blåvitt vann, Söder är magnifik! Men som någon annan sade sa har Söder själv gått ut och sagt att han inte tänker flytta utomlands denna säsong, att han inte är redo ännu och vill fortsätta att utvecklas i Allsvenskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in