2009-04-13, 23:53
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Brukar inte bli mycket roligare när KFF är inblandat.

KFF gjorde 70 mål förra året och spelade många ”roliga” matcher, så jag håller inte med dig. Men du kanske inte följer Allsvenskan på så nära håll?

Kalmar var rätt värdelösa i den här matchen, men frågan är om AIK hade fått hål på KFF om inte Rydström klackat fram en fin bjudpassning. Det som imponerade hos AIK var inställningen, den fysiska kraften och spelarnas obändiga impetus, inte så mycket den tekniska spelkvaliteten, låt vara att den var något högre än Kalmars, i alla fall i första halvlek.
Citera
2009-04-13, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Någon som vet eller har någon aning om när man kan se dagens Fotbollskväll via SVT Play?

Nu.
Citera
2009-04-14, 00:08
Medlem
pokergudens avatar
yepp då var man nyss hemkommen från malmö dådå..

Som Öisare finns väl egentligen inte mkt o säga förrutom att jag är seriöst orolig över läget. Förlorar vi mot örebro på torsdag så vette fan faktiskt, för blåvitt kommer vi knappast slå. Inte heller AIK. Janne måste hursomhelst bort! Ett lag som malmö borde inte ens öis förlora mot...

Edit: Hur jävla svårt kan det vara för er malmöbor att bygga parkeringsplats i anslutning till den nya arenan? WTF lixom....
Citera
2009-04-14, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Efter tre spelade matcher av 30?

Absolut. På pappret har AIK ett lag som är tillräckligt bra för att aspirera på guldplats, för att nå dit krävs dock lite jävlaranamma och målmedvetenhet från spelarnas sida. En bra inledning resulterar i självsäkerhet, nöjda fans, ett lugn runt klubben och en stabil grund att bygga vidare på inför resten av säsongen. Du behöver inte bete dig som en bitterfitta bara för att bajen har inlett som ett gäng amatörer.
Citera
2009-04-14, 00:27
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Vid hemmapremiärer är det alltid allmännflaggdag, således inget tifo, förutom en massa flaggor då såklart.
Gäller detta endast Malmö? Då Dif hade tifo på sin hemmapremiär.
Citera
2009-04-14, 00:31
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Ja han måste syfta till hur MFF gör. För det är inget generellt för allsvenskan.
Citera
2009-04-14, 00:33
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojah
Absolut. På pappret har AIK ett lag som är tillräckligt bra för att aspirera på guldplats, för att nå dit krävs dock lite jävlaranamma och målmedvetenhet från spelarnas sida. En bra inledning resulterar i självsäkerhet, nöjda fans, ett lugn runt klubben och en stabil grund att bygga vidare på inför resten av säsongen. Du behöver inte bete dig som en bitterfitta bara för att bajen har inlett som ett gäng amatörer.

Haha, jag tycker bara att det är lite konstigt att man säkrar en plats i guldstriden efter tre spelade matcher. Bajen låg på första plats efter två spelade matcher förra säsonger och inte en challe att jag trodde på guld ändå
Citera
2009-04-14, 00:35
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Haha, jag tycker bara att det är lite konstigt att man säkrar en plats i guldstriden efter tre spelade matcher. Bajen låg på första plats efter två spelade matcher förra säsonger och inte en challe att jag trodde på guld ändå
Jo men det är ju typisk AIK-mentalitet.
detsamma gäller MFF, jag hörde minst 100 pers säga -Fyfan va bra det gick och - riiiiktigt bra spelat av Iiifffifffifif påvägen hem från matchen.
MFF var värdiga vinnare, men dom spelade fan inte bra.
Citera
2009-04-14, 00:46
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Självklart är inget klart efter tre omgångar. Men om man tagit 9 poäng mot tre starka lag ger det ju hyggliga förutsättningar för att vara med i topstriden. Säsongen har liksom börjat och alla poäng räknas. Det borde ju tom du förstå. Och att inte ens bajare tror på bajen säger väl nästan allt...
Citera
2009-04-14, 00:49
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerguden
Edit: Hur jävla svårt kan det vara för er malmöbor att bygga parkeringsplats i anslutning till den nya arenan? WTF lixom....
Vi prioriterade att få Stadion klar till premiären, parkeringshuset 20 meter från Stadion står klar i september.

Citat:
Det är en tradition hos MFF, tror inte heller något annat lag har den traditionen.

Citat:
detsamma gäller MFF, jag hörde minst 100 pers säga -Fyfan va bra det gick och - riiiiktigt bra spelat av Iiifffifffifif påvägen hem från matchen.
MFF var värdiga vinnare, men dom spelade fan inte bra.
Håller med, vissa är snabba att skrika om guld, tror dock många gör det med lite ironi i tonen. Att de inte spelade bra kan jag dock inte hålla med om, första halvleks offensiv var absolut inte bra men backlinjen skötte sig riktigt bra och Ricardinho var helt klockren. Labinot visar även att han är något att satsa på, även Durmaz (Touma) som äger vänsterkanten när han kommer in och Agon på plan var en vacker syn som vanligt. Med tanke på hela matchen så tycker jag absolut att Malmö gör en bra match.
Citera
2009-04-14, 00:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Självklart är inget klart efter tre omgångar. Men om man tagit 9 poäng mot tre starka lag ger det ju hyggliga förutsättningar för att vara med i topstriden. Säsongen har liksom börjat och alla poäng räknas. Det borde ju tom du förstå. Och att inte ens bajare tror på bajen säger väl nästan allt...

Halmstad är väl inte starka?

Jag kanske inte ska säga något med 6-0 i arslet..
Citera
2009-04-14, 01:09
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Halmstad är väl inte starka?

Jag kanske inte ska säga något med 6-0 i arslet..
Jag vet inte det jag. Kanske inte egentligen. Men det snackas ändå om dom. Dom slutade ju 8a förra året. Men bara 3 poäng bakom malmö vilket alla (i princip) ser som en skalp att ha slagit. Så varför inte? Jag tycker definitivt inte att de såg särskilt farliga ut på Råsunda. Men det tycker jag å andra sidan inte att Kalmar gjorde ikväll heller. Och de är ändå regerande mästare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in