2009-04-06, 21:59
Medlem
the_dude82s avatar
Nu ska Annika få sitta i tv-sofforna och snyfta och hälsas välkommen hem och gud vet allt. Fy fan säger jag. Så många kriminella från världens alla råttbon som svenskarna tagit emot så kan gått världen ta emot några av våra också, det vore inte mer än rätt. Anledningen till att hon släpps stavas minskade utgifter.
Citera
2009-04-06, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter
Varför i hela fridens namn jublar svensk media över att vårt rättsväsende har belastats med ytterligare en mördare?

Håll käften! Hon har suttit där oskyldigt dömd i 30 år!

Fan jag är helt chockad alltså! Helt jävla......alltså jag tror jag svimmar. Helt otroligt alltså! Jag trodde hon skulle få sitta där i minst 10-15 år till!

Jag har alltid varit starkt berörd av detta fall. Tänk att sitta oskyldigt i fängelse i 30 år!!!!
Citera
2009-04-06, 22:01
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleWing
Hahaha! Har du aldrig sett hur folk på nattklubbar flockas kring kända, frigående banditer? Sorgligt men sant.... Clark Olofsson m fl hade ju stjärnstatus ett tag

Tyvärr har du rätt!

Tragiskt!
Citera
2009-04-06, 22:02
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner

Fan jag är helt chockad alltså! Helt jävla......alltså jag tror jag svimmar. Helt otroligt alltså! Jag trodde hon skulle få sitta där i minst 10-15 år till!

Jag har alltid varit starkt berörd av detta fall. Tänk att sitta oskyldigt i fängelse i 30 år!!!!

Hon är inte alls oskyldig.
Var har du fått det ifrån?
Citera
2009-04-06, 22:06
Medlem
jerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner

Vadå oskyldig! Hur menar du då?
Citera
2009-04-06, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Varför skulle svensk längd på fängelsestraff vara humana men inte amerikanska?

Tvärtom är amerikanska fängelsestraff i så fall inhumana för att de är för korta. Hon satt uppenbarligen alldeles för kort tid i fängelse från början då hon fortsatte med grova brott efter att ha släppts.
Det är innehållet som avgör om det kan lyckas med de som tänker fel och skall ha hjälp att tänka rätt.
Citera
2009-04-06, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
Vadå oskyldig! Hur menar du då?

Hon har väl för fan aldrig skjutit mot någon!!!!!

"Medhjälp till mord"! Visst det kan jag köpa, men inte 30 år för medhjälp!!!!

10-12 år hade varit helt i sin ordning.
Citera
2009-04-06, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Tvätom borde våra strafftider kraftigt förlängas. Att straffa någon gör man inte för att vara human.

Det "humana" PK-samhället har misslyckats med att uppfostra dig. Det är "synd" om de stackars brottslingarna som gör brott p.g.a. sin svåra barndom m.m. (Att andra som haft svår barndom inte begår brott är lite svårare att förklara.)

Håller med om allt.
Enligt all sakvetenskap är längre straff kontraproduktiva.

Killar i fängelse har haft ensamstående mödrar, är det killarnas fel att det gått snett med uppfostran, eller bör de få hjälp att hamna rätt?
Citera
2009-04-06, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Jaha, jo jag funderade på om det var det du syftade på med inlägget.

Kan väl bara vara rykten och spekulationer som skulle hävda något sådant. Är ju inget som kommit ut i alla fall.
Men han tog sitt straff eller smet ifrån det. Självmord ska inte vara möjligt.
Citera
2009-04-06, 22:23
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walraff
Men han tog sitt straff eller smet ifrån det. Självmord ska inte vara möjligt.

Nej!
Det var givetvis väldigt olyckligt oavsett om det var han själv eller någon annan som orsakade hans död.

Citat:
Det är innehållet som avgör om det kan lyckas med de som tänker fel och skall ha hjälp att tänka rätt.

Japp, men nu var det just längden på straffen. Det skulle tydligen det som var avgörande för vad som är humanism och inte...
Citera
2009-04-06, 22:25
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Enligt all sakvetenskap är längre straff kontraproduktiva.

Killar i fängelse har haft ensamstående mödrar, är det killarnas fel att det gått snett med uppfostran, eller bör de få hjälp att hamna rätt?

Korta straff är också kontraproduktiva. Återfallsbrottslingar är normen.

Klart det är killarnas fel om de begått brotten. Eller ska man straffa deras mammor menar du?
Citera
2009-04-06, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter
Varför i hela fridens namn jublar svensk media över att vårt rättsväsende har belastats med ytterligare en mördare?
Hon får åka hit så mamman kan träffa henne oftare, mamman drog hit när hon blev sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in