2009-04-06, 22:25
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Hon har väl för fan aldrig skjutit mot någon!!!!!

"Medhjälp till mord"! Visst det kan jag köpa, men inte 30 år för medhjälp!!!!

10-12 år hade varit helt i sin ordning.
Blir ju alldeles perfekt för dig att börja kämpa för Tony Olssons frigivande nu då, ring aftonbladet, dom borde ju rimligtvis tycka det är en bra idé..
Citera
2009-04-06, 22:25
Medlem
jerros avatar
Citat:

Jag tror att Annika likväl som alla Amerikaner vet mkt väl vilka hårda straff som tillämpas i USA. Hon var ingen ängel. Jag var med berörd av henne innan jag tog reda på hur brottet gick till. Hon ska vara glad att hon inte blev avrättad. Tycker du synd om Andreas Axelsson och Tony Olsson med?
Citera
2009-04-06, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Den hade suttit fint här. Bättre om brottslingen fått fortsätta avtjäna sitt straff. Kommer hon hit är som sagt risken stor att hon snart är ute.
Vill du betala det?

Bättre om hon blir närande istället.
Citera
2009-04-06, 22:27
Medlem
moderatswings avatar
Citat:

Hon hade en aktiv roll i det hela. Hon distraherade och han sköt. Hon var lika delaktig i morden som han.

Hitler var inte skyldig till folkmord. Det var ju inte han som gasade judarna.
Citera
2009-04-06, 22:28
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walraff
Vill du betala det?

Bättre om hon blir närande istället.

Det blev hon inte sist de släppte henne.
Sedan är det inte vi som får betala om hon suttit kvar utan amerikanska skattebetalare.

Jag låter dem gärna betala om de erbjuder sig att göra det.
Citera
2009-04-06, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
Jag tror att Annika likväl som alla Amerikaner vet mkt väl vilka hårda straff som tillämpas i USA. Hon var ingen ängel. Jag var med berörd av henne innan jag tog reda på hur brottet gick till. Hon ska vara glad att hon inte blev avrättad. Tycker du synd om Andreas Axelsson och Tony Olsson med?

Nu vet vi inte säkert vem av dessa tre bankrånare som sköt. Men personligen tycker jag att de två som inte sköt, inte borde få sitta lika länge som den som sköt.
Citera
2009-04-06, 22:32
Bannlyst
Citat:

Det är samma i Sverige nu ungefär
Citera
2009-04-06, 22:34
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Nu vet vi inte säkert vem av dessa tre bankrånare som sköt. Men personligen tycker jag att de två som inte sköt, inte borde få sitta lika länge som den som sköt.

Vad gör att deras ansvar blir mindre?
De var ju lika delaktiga.

Vad gör förresten 10-12 år till den ultimata perfekta siffran??

Jag tycker hon borde vara inlåst för evigt.
Återfallsmördare ska det inte daltas med.
Citera
2009-04-06, 22:40
Medlem
Hur gick brottet till? Finns det länk eller? folk verkar ju tycka att hon är lika rutten som hennes pojkvän men vi som inte vet så mycket har ju bara läst vad media säger.
Citera
2009-04-06, 22:40
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGenius
Hur gick brottet till? Finns det länk eller? folk verkar ju tycka att hon är lika rutten som hennes pojkvän men vi som inte vet så mycket har ju bara läst vad media säger.

Länk till vad?
Till själva domen?
Citera
2009-04-06, 22:41
Bannlyst
Free Annika Deasy Ostberg och Dawit?

Citat:
Free Annika Deasy Ostberg och Dawit?

--------------------------------------------------------------------------------

En kärring klagade att regeringen gör för lite för Annika som dömts för rånmord och medhjälp till polismord mm, "dom bör passa på nu med Obama för han verkar snäll".
Jag misstänker att Obama har viktigare problem att bry sig om och detta är en delstatsfråga för Arnold och Frigivningsnämnden.
Statsministern visade omdömet i Kina om samvetsfångar?

Vi har en vit mörderska med 3 lik på sitt samvete, hon har bott här i 13 år och är helsvensk, född här av svensk mamma men har bott i USA större delen av sitt liv. Brotten begicks under drogpåverkan.
Dawit har bott här i 10 år och är svensk meborgare men inget mer, han var inte drogpåverkad vad vi vet, när han begick sina "brott" i hemlandet och har bott där större delen av sitt liv.

Men han kallas "journalist". Dags för free Annika?

Skrev jag imorse
https://www.flashback.org/showthread.php?t=887363
Citera
2009-04-06, 22:44
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walraff
Enligt all sakvetenskap är längre straff kontraproduktiva.

Killar i fängelse har haft ensamstående mödrar, är det killarnas fel att det gått snett med uppfostran, eller bör de få hjälp att hamna rätt?

Uppfostrad eller inte, alla vet vad som är rätt och fel. Vad som är lagligt och olagligt. Begår man brott kan man inte skylla det på någon annan än en själv.
Jag ser inte fängelsestraff som ett sätt att "hjälpa" brottslingarna utan ett sätt att få bort dom från samhället en tid. Slippa dom helt enkelt. Sitter dom i fängelse kan dom inte begå brott i samhället. Vid grova brott bör man slippa dom för gott. Livstid alltså, eller dödsstraff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in