2011-05-03, 06:24
Medlem
Soterns avatar
Hoppas någon skjuter det äckliga aset.
Citera
2011-05-03, 10:47
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Hon har en fin karriär den här kvinnan

1965 – Ungdomsfängelse
1973 – 3 dagars fängelse och 18 månaders villkorlig dom för stöld
1973 – 3 års villkorlig dom för ringa narkotikabrott (Innehav)
1976 – 12 månaders villkorlig och böter för utköp av alkohol till minderåriga
1974 – 5 år villkorlig dom för dråp
1983 - Dömd för dubbelmord (Ej medhjälp som medierna basunerar ut)

Totalt fick hon sitta 30 år av sitt liv i fängelse. Hon har fått otroligt många chanser i USA genom att hela tiden ges villkorliga domar. Med tanke på att hon har varit prostituerad, strippa, ägnat sig åt koppleri, fiffel och sålt droger. Det hela slutade med ett dubbelmord på en polis och en kötthandlare.

I Sverige blev hon sommarpratare 2010 och behandlas som en prinsessa. Kvinnan lär troligen bli miljonär på sin bok också. Sverige är verkligen ett underbart land!

Jag tycker också det här är vidrigt på alla tänkbara sätt.

Hoppas ansvariga journalister, redaktörer o.s.v. skäms som de små hundarna de är.

Hon är en kallblodig mördare. Inget annat. Visst jag kan tycka att 30 år är lagom för två mord men hon ska fan inte behandlas som en nationalhjälte efter det. Det är ju pinsamt för varje rättskaffens svensk medborgare. Jänkarna måste ju tro vi är helt blåsta i huvudet.

Så fort jag är klar med mina studier då flyttar jag ifrån det här skitlandet.
Citera
2011-05-03, 15:06
Medlem
Kenty-59s avatar
Vad fet hon har blivit, verkar ju inte ha gått nån nöd på henne sen hon kom "hem" till Sverige..
Citera
2011-05-03, 23:52
Medlem
Någon som vet var man kan lyssna på ljudinspelningen när dom har ihjäl polisen, ska vara rätt dramatisk har jag hört?
Citera
2011-05-04, 01:34
Medlem
MiJes avatar
Till Svenska Dagbladet har hon sagt:
– Jag trivs så bra här. Nu ska jag skaffa en valp, sedan har jag allt jag behöver.

Annika Östberg berättar att hon tänker fira friheten med en tårta.
– Jag har fått en prinsesstårta som är min favorit. Jag ska gå ut i skogen och sedan får jag besök av några vänner, säger hon.

Annika Östberg beskriver sina två år i Sverige som fantastiska.

Om sina framtidsdrömmar säger hon:
– Jag drömmer om en liten lägenhet, en hund, en bil, trygghet och några vänner, säger hon.
Hon vill i sommar resa runt i Sverige och besöka så många platser hon hinner med.

__________________________________________________ _______

Med vilka pengar ska hon resa runt i Sverige?!
Hon borde vara arbetslös och leva på socialbidrag och då får hon definitivt inte resa runt och inte heller kommer hon ha råd att ha hund eller bil.

Min mamma är född samma år som henne hon har skött sig hela sitt liv, inte tagit droger, jobbat efter 2-årigt gymnasium utbildat sig mera som vuxen, hon har kämpat sig igenom livet med småjobb, det är svårt att vara över 55 och hitta ett jobb. Men Annika Östberg som är en dömd mördare som egentligen skulle fått livstid ska nu leva på våra skattepengar och får jobb så fort hon kommer till Sverige!

Fan vad jag hatar Sverige!
Senast redigerad av MiJe 2011-05-04 kl. 01:57.
Citera
2011-05-04, 09:19
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiJe
– Jag trivs så bra här. Nu ska jag skaffa en valp, sedan har jag allt jag behöver.

– Jag har fått en prinsesstårta som är min favorit. Jag ska gå ut i skogen och sedan får jag besök av några vänner, säger hon.

– Jag drömmer om en liten lägenhet, en hund, en bil, trygghet och några vänner, säger hon.
Hon vill i sommar resa runt i Sverige och besöka så många platser hon hinner med.

Hon borde vara arbetslös och leva på socialbidrag och då får hon definitivt inte resa runt och inte heller kommer hon ha råd att ha hund eller bil.

Min mamma är född samma år som henne hon har skött sig hela sitt liv, inte tagit droger, jobbat efter 2-årigt gymnasium utbildat sig mera som vuxen, hon har kämpat sig igenom livet med småjobb, det är svårt att vara över 55 och hitta ett jobb. Men Annika Östberg som är en dömd mördare som egentligen skulle fått livstid ska nu leva på våra skattepengar och får jobb så fort hon kommer till Sverige!

Du slår huvudet på spiken, kriminellt slödder och MENA folk kan i princip få en pension i samma klass med vad en lågbetalad uska som jobbat sen 15-16 års ålder.

Nåt är sjukt i landet Sverige.
Citera
2011-05-04, 10:00
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Vad fet hon har blivit, verkar ju inte ha gått nån nöd på henne sen hon kom "hem" till Sverige..

Det började redan i amerikanskt fängelse. Där hon en gång blev lesbisk p.g.a. dåliga möjligheter till andra läggningar.
Citera
2011-05-04, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiJe

Någon som vet om Försäkringskassan redan har beviljat AÖ förtidspension?
Citera
2011-05-04, 10:57
Medlem
- Ett annat mål är att ta körkort för att kunna åka och hälsa på sin mamma i Stockholm. I höst kommer AÖ:s egen självbiografi som hon just nu arbetar med att färdigställa. Hon är helt inställd på att ta en dag i taget. Som det ser ut nu kan det nog blir en del föreläsande på olika ställen där man vill höra hennes egen berättelse.

Se http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ef...ri_6130955.svd

1. Har AÖ fått lämplighetsintyg för att kunna ta körkort?

2. Vem betalar AÖ:s körkort?

2. Vilket förlag kommer att ge ut AÖ:s självbiografi?

3. Vilka kommuner, företag m.fl. kommer att anlita AÖ som föreläsare?
Citera
2011-05-04, 12:32
Medlem
YONIs avatar
Det är inte helt fel att AÖ kan fungera som ett varnande exempel.. Oerhört viktigt för unga idag att få berättat från en person som faktiskt har erfarenhet av livet från skuggsidan. Faktum är att även föräldrar borde lyssna på AÖ .. och lära sig någonting om barn. De föräldrar som inte ger sina barn trygghet och stöd.. som de faktiskt är laglig rätt till. Alla vuxna som inte ser barn.. borde lyssna på AÖ eftersom början till vägen utför.. starta i de allra flesta fallen i ungdomen.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...cle12965462.ab
Citera
2011-05-04, 15:32
Medlem
MiJes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Det är inte helt fel att AÖ kan fungera som ett varnande exempel.. Oerhört viktigt för unga idag att få berättat från en person som faktiskt har erfarenhet av livet från skuggsidan. Faktum är att även föräldrar borde lyssna på AÖ .. och lära sig någonting om barn. De föräldrar som inte ger sina barn trygghet och stöd.. som de faktiskt är laglig rätt till. Alla vuxna som inte ser barn.. borde lyssna på AÖ eftersom början till vägen utför.. starta i de allra flesta fallen i ungdomen.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...cle12965462.ab

Finns jättemånga varnande exempel.

Hon med så många andra pundhuvuden som inte varit smarta nog att hålla sig ifrån "det dåliga" för att de helt enkelt är svaga människor.

Alla får vi lära oss tidigt vad som är bra och dåligt och ändå är det några som väljer den dåliga vägen och det är de som får komma fram i media och berätta sin livs historia.

Alla förlorare/föreläsare: Bli inte som jag för då får ni ett jävla liv ett par år men om ni överlever blir ni rika för då kan ni berätta er historia och tjäna "STORA" pengar på det!!
Senast redigerad av MiJe 2011-05-04 kl. 15:36.
Citera
2011-05-05, 11:18
Medlem
The.other.sides avatar
Brott lönar sig, arbete lönar sig ej (i alla fall i Sverige)

Det är rätt fantastiskt att en trippelmördare och pundare som aldrig gjort nånting rätt i hela sitt ruttna liv får komma "hem" till Sverige och här får förverkliga sin dröm med häststall och hundgård, allt på skattebetalarnas bekostnad givetvis. Trippelmördaren hyllas av PK-iterna och belönas som sommarpratare i radion

Men en vanlig arbetare som sköter sig, jobbar och betalar skatt har fullt upp med att få ekonomin att gå runt. Hästar och hundgård till barnen är bara en dröm som mycket sällan kan gå i uppfyllelse.

Detta är så fel och så sjukt, man belönar ju en trippelmördare

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12963563.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in