2009-04-09, 01:14
Medlem
Atlantiss avatar
I princip alla psykologiska utvärderingar av Annika ställer diagnosen Adult Antisocial Behavior och missbrukarpersonlighet.

Senaste riskutvärderingen fastställer att det föreligger en låg till måttlig risk (low moderate likelihood) för våldsamma handlingar om hon släpps fri, delvis under förutsättning att hon håller sig helt fri från droger (inklusive alkohol). Redan i domen konstateras att hon "experiences difficulty in integrating information and exercising her judgment and being aware of the consequences of her actions. The report further suggests that the Defendant's cognitive functioning would be significantly more impaired when intoxicated with drugs and alcohol or undergoing withdrawal. It is also suggested that the Defendant would experience significant personality disorganization under stress or under the toxic influences of drug and alcohol."

Detta i sin tur misstänks kunna härledas till en hjärnskada.

Jag tycker som sagt att hon ska sitta livet ut, även om det anses vara låg risk för återfall/att hon räknas som rehabiliterad.

Är väl bara för rehabiliterad-ivrarna att hoppas att hon inte trillar av vagnen igen.
Citera
2009-04-09, 01:26
Medlem
nasris avatar
tt

Verkar ju nästan som att sverige vill få hem henne!
Låt horan stana i USA va fan ska hon ut i samhället och göra?
kan vi ju lika gärna släppa Olsson och grabbar.
Citera
2009-04-09, 01:50
Medlem
Amors avatar
Känns det inte som att man lever i ett sjukt land när folk målar ut denna möderska som någon sorts hjälte eller offer.

Jag anser att pk:ismens vurmande för dessa brottslingar i själva verket är ren ondska.
Citera
2009-04-09, 01:55
Medlem
Snubbs avatar
Och nu är också Svartenbrandt i farten igen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4860192.ab

Vad tycker alla pisshumanister om det här, tro? Det är väl "en protest" mot "det nya hårda Sverige" under Reinfeldt.

Undrar hur lång tid det tar innan Annika Östberg får återfall?

Sluta upp med daltet nu för fan. Lås in dem och släng bort nyckeln.
Citera
2009-04-09, 01:59
Medlem
Atlantiss avatar
Det har pratats om att Annika har ett förhållande med en kvinna som satt i samma fängelse, men som nu är frisläppt. Någon som har info om denne person?
Citera
2009-04-09, 01:59
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har varit en del spydigheter om att hon kanske kommer att skriva en bok och/eller hålla föredrag. Det vore väl bra om hon kunde hitta ett sätt att försörja sig istället för att gå på socialbidrag?

Dock kan det vara lite magstarkt att hon tjänar pengar på sina brott.

Dottern och frun till den polis hon mördade har uttryckt vrede och sorg över det faktum att hon tjänar pengar på deras pappas/makes död.
Citera
2009-04-09, 02:01
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
Det har pratats om att Annika har ett förhållande med en kvinna som satt i samma fängelse, men som nu är frisläppt. Någon som har info om denne person?

Anhöriginvandring?

Lite kul att fördomarna om homosexualitet i fängelser bekräftas. Precis som i mansfängelser där man inte får tappa tvålen.
Citera
2009-04-09, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
Hmm... Jag vet att hon sitter med någon kvinnliga ex-president för forna Bosnien-nånting.... Dömd för brott mot mänskligheten... Varför nu HON (presidenten) sitter i Sverige????
Citera
2009-04-09, 03:08
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Hmm... Jag vet att hon sitter med någon kvinnliga ex-president för forna Bosnien-nånting.... Dömd för brott mot mänskligheten... Varför nu HON (presidenten) sitter i Sverige????

Biljana Plavsic, var president i den där utbrytarrepubliken som inte går att uttala vettigt. Hon är för övrigt runt 80 bast och lär ju inte utgöra någon risk för allmänheten, så jag undrar lite varför det inte vrålas om att hon ska släppas fri.

Det lär ju dock inte vara hon som Annika har ihop det med.
Citera
2009-04-09, 04:04
Medlem
chribsson2s avatar
Hittade den här, relativt långa artikeln i Lake County News:
http://lakeconews.com/content/view/8085/764/
Ganska intressant läsning. Läsarkommentarerna bör inte heller missas...
Senast redigerad av chribsson2 2009-04-09 kl. 04:06.
Citera
2009-04-09, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Det är sådana som du som förstört samhället - tänker mer på brottslingen än oss andra. Dessutom är det väl inte brottslingens ålder som ska avgöra hur länge vederbörande ska sona?! Det verkar finnas en tanke bland er att man efter sonat straff blir fri... Läs min signatur! Man ska veta att allt man gör har konsekvenser oavsett om man knarkat, supit eller annat. Ska inte kunna gå att skylla ifrån sig då detta är något man lärt sig sedan barnsben.
Har jag förstört samhället

28 år i fängelse anser jag vara en konsekvens av sitt handlande. Om inte så hade det varit lika bra att skjuta av alla brottslingar på en gång.
Citera
2009-04-09, 08:20
Medlem
Amerikansk fångvård förstklassig

Uppenbarligen är ju nu personen adö enlig hennes supporterclub en "fantastisk", "klok", "ödmjuk" och på alla sätt förträfflig person som inte kan göra något fel om inte en och annan dum "någon annan" lurar henne till det. Låt oss då jämföra med Svartenbrandt som efter 40 års vård i det svenska systemet är i full fart med att begå nya allvarliga brott. Uppenbarligen har Jänkarna fattat något som inte Lars Nyhlén eller Ann-Britt Grünewald har förstått. Kanske dags för ett studiebesök??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in