2009-04-06, 21:34
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Du kanske missade mitt tilllägg på din tidigare fråga. Det är inte straffet i sig utan tiden. Längden på de amerikanska straffen är inte humana jämfört med våra svenska straff.

Tvätom borde våra strafftider kraftigt förlängas. Att straffa någon gör man inte för att vara human.

Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Jag hoppas du är sarkastisk nu.

Varför i helvete har aldrig någon nåt ansvar för sina handlingar?
Om jag pangar på en folkmassa, ska jag skylla på mina föräldrar som skapade mig då? Eller personen som sålt vapnet till mig? Eller alla som råkade gå ivägen när jag kände för att skjuta?

Det "humana" PK-samhället har misslyckats med att uppfostra dig. Det är "synd" om de stackars brottslingarna som gör brott p.g.a. sin svåra barndom m.m. (Att andra som haft svår barndom inte begår brott är lite svårare att förklara.)

Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Varför skulle svensk längd på fängelsestraff vara humana men inte amerikanska?

Tvärtom är amerikanska fängelsestraff i så fall inhumana för att de är för korta. Hon satt uppenbarligen alldeles för kort tid i fängelse från början då hon fortsatte med grova brott efter att ha släppts.

Håller med om allt.
Citera
2009-04-06, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hmh
Var det inte Kalifornien som skulle släppa drygt 50 000 fångar nyligen?
Kan vara så och ha med Annika att göra då deras sjuka straffsystem fyller alltfler fängelser, som smittat sig över hit.
Citera
2009-04-06, 21:44
Medlem
LittleWings avatar
Citat:
Faktum är att det sitter folk fängslade i Sverige för exakt samma sak som Östberg satt fängslad för.
Det är väl ingen som tycker att Tony Olssons och Andreas Axelssons straff inte står i proportion till deras brott?

Bra sagt!! Nu känner jag inte till deras domar men jag önskar att de skulle leva i 150 år så de kunde avtjäna ett rättvist straff!

Hon kommer säkert att sitta ett par "symboliska" månader i svenskt fängelse för att sedan dyka upp på "Se och Hörs" omslag och i minglet kring Stureplan.

Varför finns det ingen "kräkassmiley"???
Citera
2009-04-06, 21:47
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleWing
Hon kommer säkert att sitta ett par "symboliska" månader i svenskt fängelse för att sedan dyka upp på "Se och Hörs" omslag och i minglet kring Stureplan.

Hoppas i så fall att de "diskriminerar" henne. Hon skulle skrämma bort väldigt mycket folk. Vem vågar vara på samma nattklubb som henne?
Citera
2009-04-06, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Han hängde sig ju i häktet.
Med eller utan hjälp, polismord är lite speciellt
Citera
2009-04-06, 21:50
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walraff
Med eller utan hjälp, polismord är lite speciellt

Jaha, jo jag funderade på om det var det du syftade på med inlägget.

Kan väl bara vara rykten och spekulationer som skulle hävda något sådant. Är ju inget som kommit ut i alla fall.
Citera
2009-04-06, 21:53
Medlem
LittleWings avatar
Citat:
Hoppas i så fall att de "diskriminerar" henne. Hon skulle skrämma bort väldigt mycket folk. Vem vågar vara på samma nattklubb som henne?
Hahaha! Har du aldrig sett hur folk på nattklubbar flockas kring kända, frigående banditer? Sorgligt men sant.... Clark Olofsson m fl hade ju stjärnstatus ett tag
Citat:
kräkassmiley

Nu nämnde jag ett namn. .... får man det?
Senast redigerad av LittleWing 2009-04-06 kl. 22:00.
Citera
2009-04-06, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Du kanske missade mitt tilllägg på din tidigare fråga. Det är inte straffet i sig utan tiden. Längden på de amerikanska straffen är inte humana jämfört med våra svenska straff.
Men livstid har höjts från 7½ år till 28(?) här utan belägg för dess nytta.
Citera
2009-04-06, 21:54
Bannlyst
Aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!

Det är Inte Sant!!!!!!!!!!!! Drömmer Jag!!!!!!!!!!!!!!

Den Fascistiska Regimen Som Under De Senaste 30 åren Har Hållt östberg Som Gisslan Släpper Henne Nu???????????

Jag Tror Jag Svimmar!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2009-04-06, 21:56
Medlem
Sifters avatar
Varför i hela fridens namn jublar svensk media över att vårt rättsväsende har belastats med ytterligare en mördare?
Citera
2009-04-06, 21:56
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleWing
Bra sagt!! Nu känner jag inte till deras domar men jag önskar att de skulle leva i 150 år så de kunde avtjäna ett rättvist straff!

Varför finns det ingen "kräkassmiley"???

Den hade suttit fint här. Bättre om brottslingen fått fortsätta avtjäna sitt straff. Kommer hon hit är som sagt risken stor att hon snart är ute.
Citera
2009-04-06, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Jag hoppas du är sarkastisk nu.

Varför i helvete har aldrig någon nåt ansvar för sina handlingar?
Om jag pangar på en folkmassa, ska jag skylla på mina föräldrar som skapade mig då? Eller personen som sålt vapnet till mig? Eller alla som råkade gå ivägen när jag kände för att skjuta?
När invandrarungar för krig emot oss här skylls det på föräldrarna med all rätt, kriminalitet är inte genetiskt, det är sociologiskt och kan gå riktigt illa med fel föräldrar eller tvärtom som vi alla vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in