2005-06-01, 10:28
Medlem
Pellefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Bob
Hon skulle snackat som Morgan Freeman i Shawshank Redemption, då hade dom säkert släppt hem henne.

"Go on and stamp your form son, and stop waist my motherfuckin time.."

Tror att du har rätt. Som Östberg har agerat så har hon förnekat sin inblandning och det är inte något som biter. Istället bör man stå för det man har gjort.
Citera
2005-06-01, 10:30
Medlem
ericos avatar
Citat:
Vid söndagens gudstjänst ska Svenska kyrkan i San Pedro, Los Angeles, hålla en förbön för Annika Östberg.
(Aftonbladet i dag)

Undrar på om kyrkan gör så för alla pundare....
Citera
2005-06-01, 10:31
Medlem
meatloafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erico
(Aftonbladet i dag)

Undrar på om kyrkan gör så för alla pundare....

Ja, det är pinsamt!
Citera
2005-06-01, 10:46
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Jag tror knappast Arnold kommer att vara snäll, men jag hoppas.
Sitta inne för ett mord som ens pojkvän gjorde för 24 år sedan? Nej, det är ruskigt.
Annika är säkert ingen ängel, men 24 år för delaktighet? Nej det är för mycket.

Undrar om polismannens barn tycker likadant.
Citera
2005-06-01, 10:52
Medlem
Rob Halfords avatar
Hit skickar ni era uppmuntrande brev till de goda, starka och principfasta människorna i Kaliforniens kriminalvårdsstyrelse:

Carol A. Daley, Chairperson

Board of Prison Terms
1515 K St.
Suite 600
Sacramento
CA 95814.
Citera
2005-06-01, 11:21
Medlem
Vilken jävla medeltid det verkar vara i Kalifornien. Anhöriga som får sitta med och uttala sig 25 år efter ett brott. Jag kan inte undgå att tycka att något är lite sjukt med att fortfarande lägga så mycket emotionell kraft och hat som de anhöriga gör på det här fallet. Lite obehagligt faktiskt.

Funderar på om det kanske hade varit bättre för Annika utan mediebevakning. En missbedömningen av det amerikanska kynnet. En stark opinion för något, speciellt som den kommer utifrån, triggar nog bara en ännu starkare motreaktion (inte visa sig "svag" typ).

Och Annika har väl erkänt "first degree murder" eller var det heter. Men grottmänniskornas andra erbjudande var ju gaskammaren så det säger inte så mycket.
Citera
2005-06-01, 11:25
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foggy_notion
Vilken jävla medeltid det verkar vara i Kalifornien. Anhöriga som får sitta med och uttala sig 25 år efter ett brott. Jag kan inte undgå att tycka att något är lite sjukt med att fortfarande lägga så mycket emotionell kraft och hat som de anhöriga gör på det här fallet. Lite obehagligt faktiskt.

Funderar på om det kanske hade varit bättre för Annika utan mediebevakning. En missbedömningen av det amerikanska kynnet. En stark opinion för något, speciellt som den kommer utifrån, triggar nog bara en ännu starkare motreaktion (inte visa sig "svag" typ).

Och Annika har väl erkänt "first degree murder" eller var det heter. Men grottmänniskornas andra erbjudande var ju gaskammaren så det säger inte så mycket.
Ja det är ju bättre att vi gör som i Sverige, låt våldtäktsmän o.dyl prata med en förstående soc.kärring och sen några veckors samhällstjänst så är allt glömt och förlåtet..
Citera
2005-06-01, 11:27
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:

Alltså, jag är väldigt lliberal och en riktig mjukius. Men 25 år för medhjälp till dubbelmord är fan inte orimligt.
Citera
2005-06-01, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Alltså, jag är väldigt lliberal och en riktig mjukius. Men 25 år för medhjälp till dubbelmord är fan inte orimligt.

Jag uttalar mig inte om starfflängden (även om jag tycker den låter hög med min begränsade, och kanske vinklade, information i fallet). Vad jag stör mig på är personliga hållningen i rättsväsendet. Anhöriga skall inte ha nån påverkan what so ever på bedömningen. Inte i en rättsstat så som jag vill se den.

Och så erkännande ställt mot dödsstraff. Ja vad skall man säga. Bomba skiten.
Citera
2005-06-01, 11:40
Medlem
Pellefants avatar
Citat:
Jag uttalar mig inte om starfflängden (även om jag tycker den låter hög med min begränsade, och kanske vinklade, information i fallet). Vad jag stör mig på är personliga hållningen i rättsväsendet. Anhöriga skall inte ha nån påverkan what so ever på bedömningen. Inte i en rättsstat så som jag vill se den.

Erkände hon mot att åklagaren drog tillbaka ett yrkande om dödsstraff, som ett led i en "Plea Bargaining"-uppgörelse?
Citera
2005-06-01, 11:46
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
jag tycker ingen skall behöva sitta fängslat livstid för att ens partner skjutit en snut

När ska Tony Olsson och Andreas Axelsson släppas i så fall? Det var ju deras partner Jackie Arklöv som sköt poliserna.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant
Erkände hon mot att åklagaren drog tillbaka ett yrkande om dödsstraff, som ett led i en "Plea Bargaining"-uppgörelse?

Japp. Erkännande mot att åklagaren yrkade livstid.
Citera
2005-06-01, 12:33
Medlem
taskigs avatar
Citat:

Nej det är klart. Anhöriga skall verkligen inte få påverka straffet, det är bättre att vi har som i Sverige: våra politiska partier får godtyckligt nominera människor till nämndeman, som sedan röstas igenom i fullmäktige. Utbildning inom juridik är icke nödvändigt.

Sedan har vi det här med rehabilitering också. Vård, det är ju vård vi skall ge de stackars fångarna, inte ett straff. Vilka jävla barbarer de där jävla amerikarna är, dumma och feta är de också (säkert outbildadade också, trash!). Prata lite terapi, samhällstjänst, gärna obevakad permission också. För vi vill ju verkligen att de skall återanpassa sig till samhället, så att de kan begå samma skit igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in