2006-12-25, 00:15
Medlem
Saltets avatar
USA-hat

Så fort någon icke-amerikan sitter inburad i USA börjar flum-PKarna att agera för att få hit busarna till Sverige.
Naturligtvis i regeringsplanet.

Annika Ö, Al-Qaida-svensken på Kuba. Det finns säkert flera.

Svenskar som sitter inburade i Asien eller Afrika struntar flummarna i.
Citera
2007-05-15, 00:50
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Reinfeldt tar inte upp Östbergs fall

Hon kommer inte hit med Reinfeldts hjälp iaf:
Citat:
Statsministern "måste" ta upp Annika Östbergs fall när han träffar Kaliforniens guvernör, anser förre justitieministern Thomas Bodström.

- Reinfeldt har ett "unikt tillfälle" som kanske inte kommer tillbaka, och helt avgörande för hennes framtid, säger Bodström, som i egenskap av justitieminister var djupt engagerad i att försöka få Östberg överflyttad till svenskt fängelse.
Men Reinfeldt, som på onsdagen träffar guvernör Schwarzenegger, kommer inte att ta upp fallet.
- Jag vill vara tydlig med varför jag åker till Sacramento. Det är för att Schwarzenegger är mycket betydelsefull med vad han nu gör som guvernör i klimat- och energifrågor. Något annat har vi inte gjort upp om, sade Fredrik Reinfeldt vid en pressträff i New York sent på måndagskvällen svensk tid.

http://expressen.se/nyheter/1.679808
Bra att FR håller sig till protokollet. Sossarnas publikfriande är trams och effektsökeri. Brottslingen skall givetvis avtjäna sitt straff i landet där brottet begicks. Hon har erkänt sig skyldig till mord, då skall inte cellen i Kalifornien bytas ut mot svensk lyxförvaring, med TV, internet och telefon mm.
Citera
2007-05-15, 06:25
Medlem
Va fan, nu är tråden bumpad så jag kan lika gärna säga min mening.

En sak som jag blev förbannad över var när jag såg värdelösa Stina Dabrowski-Lundberg-vadhonmerheteriefternamn intervju med Arnold Schwartezenegger. När Arnold sade att Annika Östberg inte är rredo att skickas "hem", att hon mördade en polismans osv så har Dabrowski mage att avbryta honom och säga "nä, hon mördade ingen, hennes pojkvän gjorde det".

Samma sak med Swanberg, kåserinisse i SvD som också tyckte det var en skam att Östberg satt inne "bara för att hennes pojkvän mördat en polis".

Jag kan tala om att vem som helst i Sverige hade fått life för sin medverkan i ett polismord på det sättet Östberg fick. Östberg var den som laddade vapnet bla och det rejält många saker som talar för att hon var snorskyldig.

Sedan kan jag väl säga att jag skiter i om hon kommer hem eller ej. Känner inget hat mot en polismördare. Har bara lite svårt för att massmedia försökt utmåla henne som ett offer för USAs sjuka rättsystem när vi har likadant själva.
Citera
2007-05-15, 06:43
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligaklubben
Va fan, nu är tråden bumpad så jag kan lika gärna säga min mening.

En sak som jag blev förbannad över var när jag såg värdelösa Stina Dabrowski-Lundberg-vadhonmerheteriefternamn intervju med Arnold Schwartezenegger. När Arnold sade att Annika Östberg inte är rredo att skickas "hem", att hon mördade en polismans osv så har Dabrowski mage att avbryta honom och säga "nä, hon mördade ingen, hennes pojkvän gjorde det".

Samma sak med Swanberg, kåserinisse i SvD som också tyckte det var en skam att Östberg satt inne "bara för att hennes pojkvän mördat en polis".

Jag kan tala om att vem som helst i Sverige hade fått life för sin medverkan i ett polismord på det sättet Östberg fick. Östberg var den som laddade vapnet bla och det rejält många saker som talar för att hon var snorskyldig.

Sedan kan jag väl säga att jag skiter i om hon kommer hem eller ej. Känner inget hat mot en polismördare. Har bara lite svårt för att massmedia försökt utmåla henne som ett offer för USAs sjuka rättsystem när vi har likadant själva.

Hon sköt inte. Punkt.
Hennes straff är mer än tillräckligt för medhjälp.
Tycker ni/du att andra länder ska få behandla svenska medborgare hur som helst?
Citera
2007-05-15, 10:16
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hon sköt inte. Punkt.
Det skulle hon ha tänkt på innan hon deltog i den här dödsskjutningen..
Så för min del så sitter hon bra där hon sitter, finns väl knarkare och polismördare ändå så det räcker i det här landet..
Citera
2007-05-15, 10:43
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Hon sköt inte. Punkt.

Det är skillnad på att vara SVENSK och svensk medborgare... WT-bruden Östberg har ju valt att leva i staterna. Don't roll the dice, if you can't pay the price... Finns många svenska medborgare som krigar i Somalia, krigade i f.d. Jugoslavien etc och jag tycker inte ett skit synd om dem när de stryker med...

Wikipedia säger:
Citat:
Annika Östberg, född 1954 i Stockholm, är en svensk kvinna som sitter i fängelse på obestämd tid (25 år till livstid) i Kalifornien, dömd för mord (murder enligt regeln om felony murder i kalifornisk lag) på en restaurangägare och en polis 1981.

Annika Östberg växte upp i Hässelby men flyttade med sin mamma till Kalifornien på 1960-talet. När hon blev äldre rymde hon hemifrån och hamnade i San Francisco, där hon blev narkotikaberoende. Hon gifte sig med Brian Deasy och lämnade drogerna bakom sig. När äktenskapet tog slut återvände hon till drogerna.

I slutet av april 1981 rånade Östberg och hennes pojkvän Bob Cox restaurangägaren Joe Torre. Östberg hotade mannen med orden "Ge upp nu, annars kommer den här mannen att skjuta dig!". Det hela slutade med att Cox sköt ihjäl Torre. Östberg och Cox flydde, men nästa dag fick deras bil punktering. Polismannen Richard Helbush stannade för att hjälpa dem, utan att ha en aning om att de var efterlysta för mord. Paret trodde att de var på väg att bli gripna. Senare sade Östberg i förhör: "Vi hade inte råd att låta snuten kolla bilen eftersom den var köpt med en svart check. Om han gjorde fel rörelse vid fel tidpunkt så skulle vi satsa allt på att slippa åka in på kåken". Medan Östberg distraherade polismannen genom att leta i handväskan efter sitt icke-existerande körkort, gick Cox upp bakom polismannen och sköt ihjäl honom med tre skott i ryggen. På Östbergs uppmaning rullade Cox ner polisens kropp i ett dike, varefter paret fortsatte flykten i polisbilen. När de stoppades av ett polisuppbåd utbröt en häftig skottlossning, där Östberg hjälpte till att ladda om vapnen medan Cox sköt. Till slut blev de båda gripna.
Citera
2007-05-15, 10:52
Medlem
Tuesdays avatar
Hennes pojkvän som sköt, vad hände med honom? Dödsstraff? Fortsatt hon stå vid hans sida?
Citera
2007-05-15, 10:56
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Hon sköt inte. Punkt.

Självklart om personen begår ett brott. Skit samma om det är Annika "knarkarn" Östberg eller om det är självaste kungen. Ska hon få nån form av strafflindring bara för att hon är svensk eller?
Citera
2007-05-15, 10:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Hennes pojkvän som sköt, vad hände med honom? Dödsstraff? Fortsatt hon stå vid hans sida?

Killen begick självmord i cellen innan rättegången, om jag minns rätt.

Betr. Annica Deasy Östberg: time served säger jag. Låt henne komma hem, det räcker nu.
Citera
2007-05-15, 11:07
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Cox hängde sig... Gott det.
Citera
2007-05-15, 13:33
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Självklart om personen begår ett brott. Skit samma om det är Annika "knarkarn" Östberg eller om det är självaste kungen. Ska hon få nån form av strafflindring bara för att hon är svensk eller?

Men hon har INTE mördat någon. Hon var med sin dåre till pojkvän.
Hon har suttit mer än tillräckligt för det hon gjort.

Dessutom kan hon göra stor nytta i sverige, genom att föreläsa om kvinnor i nöd etc (eller vad det nu är hon håller på med)
Citera
2007-05-15, 14:02
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Men hon har INTE mördat någon. Hon var med sin dåre till pojkvän.
Hon har suttit mer än tillräckligt för det hon gjort.

Dessutom kan hon göra stor nytta i sverige, genom att föreläsa om kvinnor i nöd etc (eller vad det nu är hon håller på med)

Det är vad du tycker ja. Nu råkar det vara så att hon gjorde straffet i USA som skiljer sig märkbart från Sveriges rättsystem. Tråkigt för henne, men det är straffet hon fick för medhjälp eller vad hon nu åkte dit för. Hon är ju inte långt ifrån att vara den som tryckte på avtryckaren.

Spelar väl ingen roll om hon kan jobba som föreläsare eller inte, finns säkert andra som varit med om lika illa händelser men som avtjänat sitt straff utan att gråta ut i pressen.

Varför ska man dalta med den suggan för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in