2005-06-01, 22:05
Medlem
Rob Halfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terumo
Kan bara säja : tur att inte alltför många är moderater , värsta jag läst !

Vad menar du? Är det dåligt att någon väljer att presentera fakta istället för att komma med spekulationer och åsikter utan grund?

Jag tackar istället för den mycket intressanta läsningen som än mer övertygade mig om att det är bäst att Annika stannar kvar bakom lås och bom.
Citera
2005-06-01, 22:14
Medlem
unikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Nu har jag inte läst artikeln, men det var inte en sk "third strike" som vissa stater kör med, bl a Kalifornien?

Det var tyvärr inte det.

Edit: har nu läst länken i tidigare post om mannen i fråga.
Citera
2005-06-01, 22:16
Medlem
East Clintwoods avatar
Låt henne sitta av straffet, först därefter bör hon få komma "hem" (hon flyttade till USA med sin pundarmorsa före 10 års ålder).
Citera
2005-06-01, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Låt henne sitta av straffet, först därefter bör hon få komma "hem" (hon flyttade till USA med sin pundarmorsa före 10 års ålder).

Pundarmorsa? Så borde du nog inte säga utan att ha belägg för det, för det
e inga småsaker du talar om. mvh
Citera
2005-06-01, 22:31
Medlem
hagge3s avatar
Säg inte pundare, då kanke ett antal FB:are tar illa upp.

Nåja, jag tycker att hon kan få komma hem, vad har hon där att göra efter att hennes pojkvän mördat två människor varav en var polis?

Men, sen är ju frågan vad hon har här att göra. Jag eller Sverige behöver inte henne. Skicka henne till Norge eller något så slipper vi ännu en white-trash ala 80-tal.
Citera
2005-06-01, 22:33
Medlem
East Clintwoods avatar
Wow, du blir verkligen upprörd.

Okejrå, förlåt då om du blir så mäkta upprörd över att man ironiserar över situationen;

- Morsan är bara morsa till en dömd pundarmörderska!
Citera
2005-06-01, 23:26
Medlem
Terumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob Halford
Vad menar du? Är det dåligt att någon väljer att presentera fakta istället för att komma med spekulationer och åsikter utan grund?

Jag tackar istället för den mycket intressanta läsningen som än mer övertygade mig om att det är bäst att Annika stannar kvar bakom lås och bom.

Kan du förklara lite mer ingående varför hon ska vara kvar ?
Då tycker du givetvis inte att alla utländska brottslingar som sitter i svenskt fängelse ska överföras till deras respektive hemländer eller ?
Det är precis samma sak !
Citera
2005-06-02, 00:16
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Då tycker du givetvis inte att alla utländska brottslingar som sitter i svenskt fängelse ska överföras till deras respektive hemländer eller ?
Grejen är att så få som möjligt skall få Sveriges flumstraff för sina brott. Därför är det rimligt att Annika Östberg sitter kvar samtidigt som massdeportationer från de svenska fängelserna genomförs.
Citera
2005-06-02, 01:17
Medlem
Rob Halfords avatar
Citat:

Utländska fångar som sitter i svenska fängelser skall sitta kvar här om det daltas ännu mer med fångar i deras hemländer än vad fallet är här. Men eftersom det knappast finns ett land i världen med humanare kriminalvård borde så aldrig bli fallet. Är vistelsen på anstalt att anse som hårdare i hemlandet skall de skickas dit.

Vad gäller Annikas fall är jag säker på att vistelse i amerikanskt fängelse är att anses som en betydligt obehagligare tid än motsvarande tid i ett svensk fängelse. Därför skall vi av respekt till offrets anhöriga göra allt för att se till att hennes tid innanför murarna blir så otrevlig som möjligt.

Gå gärna in på www.basta.se för att själva skaffa er en uppfattning om stället Annika skulle placeras på om hon förflyttades till Sverige…. Ett sommarkollo – det är att pissa offrens anhöriga rakt i ansiktet!
Citera
2005-06-02, 07:17
Medlem
Pellefants avatar
Flertalet inlägg som skapats under natten är raderade av följande skäl:

OT-inlägg, inlägg skall hålla sig i anslutning till ämnet för tråden. Konversationen utsträcktes till något som inte har med trådens topic att göra.

Personangrepp, inlägg vars underton är att kränka andra personer har raderats.

Dessutom är det vi moderatorer som avgör när en tråd skall låsas. Att en enskild användare skriver att en tråd skall låsas bara för att inläggen inte passar den personen utgör inte skäl för låsning av hela tråden.

En uppmaning: Lugna ner er!

/ Moderator
Citera
2005-06-02, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rob Halford
För att hålla mig till topic anser jag att det är tryggast för svenska och amerikanska folket om Annika sitter kvar där hon gör. Kalifornien gör oss alla en mycket stor tjänst genom att hålla en hänsynslös och livsfarlig människa inlåst. Om hon nu mot förmodan skulle komma ”hem” till Sverige hur har då alla som lider med henne tänkt att hon skall försörja sig?

Varför skulle det vara tryggast? Finns väl inte mycket som talar för att AÖ kommer gå tillbaka till droger och kriminalitet? Antar att de görs urinprov av intagna och att Aö inte använt någon narkotika, det hade väl stått i tidningen i så fall. Tvärtom så har hon skött sig mycket bra men anledningen till att de vill att hon ska sitta kvar är snarare att hon inte anses avtjänat sitt straff än.

Om hon kommer tillbaka till Sverige kommer hon naturligtvis leva på socialbidrag fram till pensioneringen, om vi har råd med alla invandrare/"flyktingar" så får vi bekosta en svensk medborgare som dessutom är född i Sverige.
Citera
2005-06-02, 11:33
Medlem
Rob Halfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Varför skulle det vara tryggast? Finns väl inte mycket som talar för att AÖ kommer gå tillbaka till droger och kriminalitet? Antar att de görs urinprov av intagna och att Aö inte använt någon narkotika, det hade väl stått i tidningen i så fall. Tvärtom så har hon skött sig mycket bra men anledningen till att de vill att hon ska sitta kvar är snarare att hon inte anses avtjänat sitt straff än.

Om hon kommer tillbaka till Sverige kommer hon naturligtvis leva på socialbidrag fram till pensioneringen, om vi har råd med alla invandrare/"flyktingar" så får vi bekosta en svensk medborgare som dessutom är född i Sverige.

Hon har redan tre gånger visat att hamnar hon i en situation där hon tror sig dra fördelar av att ha ihjäl en annan människa tvekar hon inte en sekund att göra det. Varför skulle hon handla annorlunda nästa gång hon hamnar i en trängd situation och tror att enda utvägen är mord? Själv anser hon sig inte ha gjort något fel utan fortsätter att bagatellisera sitt handlande.

Bara för att du sköter dig i ett fängelse där du är bevakat och kontrollerad dygnets alla timmar betyder det inte att du kommer att sköta dig i frihet. Annika har tydligt visat att hon är en människa som inte tvekar att ta chansen när hon tror sig se möjligheter till att snabbt bereda sig egen vinning. Att hon skött sig i fängelset kan mycket väl beror på att hon genom vakternas gedigna arbete aldrig givits möjligheten, skulle hon inte stå under bevakning längre kanske hon åter igen ser möjligheter dyka upp.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=2
(Två mord och ett dråp!)

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...653467,00.html
(Fortsätter att minimera sin egen inblandning!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in