2005-09-02, 10:25
Medlem
MastaH666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hillbilly
Efter 22år är hon väl straffad nog.

Kan inte annat än hålla med.
Citera
2005-09-02, 12:20
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MastaH666
Kan inte annat än hålla med.

Nu förstår jag ingenting. Häromdagen på intervjuen sade du en sak och nu skriver du något helt annat. Hur skall du ha det?
Citera
2005-09-02, 19:29
Medlem
Hunter Hearst Hs avatar
Arasall

Citat:
Jag en person som har arbetat med hemlösa och utslagna. Ja, jag är en som har medJa, jag är en flyktingkramare som ansökt om att bli mentor för nya flyktingar. Ja, jag är en person som har fadderbarn. Ja, jag är en person som har arbetat med u-länder. Ja, jagkänsla med alla dessa människor.

Jag känner kvinnor som fått sina liv nästan förstörda av psykiskt störda idioter dom flesta uteliggare eller invandrare. Trakasserier och mordhot bara för dom bott i närheten. Den svenska psykvården har nästan kollapsat av alla paranoida och schizofrena invandrare. Vi vill ta mig fan inte ha in flera mentalfall inte speciellt ett så fult missfoster som Annica

Om du Arasall stödjer ett psykiskt missfoster som gör någon av mina nära och kära illa ska du få höra mig predika ett av dom bästa gammeltestamentliga texterna "öga för öga och tand för tand"
Citera
2005-09-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvimpen
jag försöker leva efter tron om att alla människor är lika värda oavsett handlingar, (...)

Du ska inte komma undan så lätt med dina flummerier, tycker jag.
Förklara nu varför du anser att en massmördare, pedofil, rasist eller nåt annat ont är "lika mycket värd" som en människa som inte begått såna hemskheter utan lever ett normalt liv.

Jag anser att ras, utseende, bakgrund osv skall ingen dömas för, utan man ska enbart dömas för sina handlingar, eftersom vi alla är fritt tänkande människor. Eller anser du att exempelvis mördare tillhör nån lägre stående art som inte behöver ansvara för sina handlingar ? ( i så fall borde de spärras in eller skjutas av den anledningen, precis som man gör med andra farliga djur )

Bottomline, en dubbelmördare som pundhuvet Östberg är INTE lika mycket värd som någon som inte mördat. Vem håller inte med om det ?
Citera
2005-09-02, 20:03
Medlem
Thoffss avatar
Dom som klagar på att hon inte ska sitta av straffet verkar ha samma anledningar som att invandrare inte ska sitta av straffen i sina hemländer. Men det skulle ju vara en fantasitisk idé, varför skickar vi inte hem alla som begår brott i Sverige och förbjuder dem från att någonsin sätta sin fot på svensk mark igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Arasall
Men snälla nån, vad tror du att jag är för en? En person som du kan kalla slyna, kanske, eftersom jag olyckligtvis råkar vara kvinna?

Kan det inte vara eftersom hon är en pundarhora? Hon knarkar, hon tog betalt för sex..när jag gick i skolan lärde jag mig att man då var en pundare och en hora.

Citat:
Faktum är att jag tror att du hade gnällt rätt rejält, eftersom en hel del av de problem som du tycker är elementära här är ganska allvarliga "over there". Du tror att du skulle klara dig så väldigt fint i amerikanska domstolar, personligen tror jag det inte.

Exakt. Därför får man kanske se till att man inte begår brott i USA om man inte vill sitta av straffet. Precis som man inte smugglar knark i vissa asiatiska länder...vissa saker gör man bara inte om man tycker om sitt liv i nuvarande form.

Citat:
Nej, det är inte mer synd om henne eftersom hon är svensk. Men hon har ändå rätt till samma behandling som alla andra svenskar. Och hade hon dömts här hade hon straffats i relation till brottet i enlighet med våra lagar. Och när hon nu är dömd enligt delstaten Kaliforniens lagar kommer dessa att respekteras när och om hon flyttas hit.

Du vet att anledningen att Thailand slutade låta svenskar sitta av straffen i Sverige var att vi bara släppte dem va?
Citera
2005-09-02, 20:25
Medlem
Öga för öga , tand för tand.

Citat:
Ursprungligen postat av Hillbilly
Efter 22år är hon väl straffad nog.

De två människor som hon varit med och mördat har varit döda minst lika länge och kommer så att förbli. Deras anhöriga får lida livet ut. Det tycker jag att mördaren också ska göra.
Hoppas de aldrig släpper ut fanskapet.
Citera
2005-09-03, 04:37
Medlem
skvimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Du ska inte komma undan så lätt med dina flummerier, tycker jag.
Förklara nu varför du anser att en massmördare, pedofil, rasist eller nåt annat ont är "lika mycket värd" som en människa som inte begått såna hemskheter utan lever ett normalt liv.

Jag anser att ras, utseende, bakgrund osv skall ingen dömas för, utan man ska enbart dömas för sina handlingar, eftersom vi alla är fritt tänkande människor. Eller anser du att exempelvis mördare tillhör nån lägre stående art som inte behöver ansvara för sina handlingar ? ( i så fall borde de spärras in eller skjutas av den anledningen, precis som man gör med andra farliga djur )

Bottomline, en dubbelmördare som pundhuvet Östberg är INTE lika mycket värd som någon som inte mördat. Vem håller inte med om det ?

Jag tycker, precis som jag och Arasall framhållit tidigare, att en människa som begår brott har en fri vilja och får ta ansvar för sina brott-genom att att sitta i fängelse (vilket för övrigt är ett knasigt system att få folk på fötter igen- men det är en annan femma) eller på annat sätt betala av sina 'skulder'. En människa föds med ett människo värde som man inte kan radera, lika så bör alla som föds bli visade respekt. Många av de brottslingar som sitter i fängelse idag har haft taskiga uppväxter där de inte fått lära sig hur de ska fungera i samhället. Jag tycker att det är viktigt att se hela bilden kring en människa. Det gör stor skillnad för en persons värderingar och beteende om de växer upp i en otrygg eller rent av brottslig miljö kontra tryggt radhus liv. En person som är
massmördare, pedofil, rasist eller nåt annat ont är "lika mycket värd" som en människa som inte begått såna hemskheter utan lever ett normalt liv eftersom de har mänskliga rättigheter-de har rätt till ett liv, respekt och trygghet. Det kan betyda att det behövs terapi och en mycket andra resurser under långa perioder för att få dessa människor på rätt köl igen men jag tycker att det är värt att ha en sådan human inställing snarare än att kallblodigt göra oss av med alla de som inte passar in i våran norm.
Citera
2005-09-03, 05:08
Medlem
förstår inte varför arne inte släpper hem henne, trots allt så kostar väl AÖ en skatteslant i fångvård och om hon flyttas till sverige så sparar man ju. För mig så får de invandrare/utlänningar som sitter i svensk fängelse mer än gärna dra hem till sitt hemländer och sitta av sina straff där.... Varför vara emot att skicka ut kriminellt slödder ur landet?
Citera
2005-09-03, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GörkSpräckarn
förstår inte varför arne inte släpper hem henne, trots allt så kostar väl AÖ en skatteslant i fångvård och om hon flyttas till sverige så sparar man ju. För mig så får de invandrare/utlänningar som sitter i svensk fängelse mer än gärna dra hem till sitt hemländer och sitta av sina straff där.... Varför vara emot att skicka ut kriminellt slödder ur landet?

Här är en intervju med Arnold där han berättar varför han inte vill skicka hem AÖ.

http://svt.se/svt/road/Classic/share...40687&a=441813
Citera
2005-09-03, 10:01
Medlem
AlfaPers avatar
Jag tycker det är märkligt att det finns folk i Sverige som gnäller på USA:s sätt att se på frågan.
Jag såg ett program på TV för ett tag sedan om oron över att mördaren skulle gå fri mycket tidigare om han skickades tillbaka till sitt hemland, eftersom han i vissa kretsar är någon typ av hjälte där.
Samma oro tror jag folk i USA har. Så, om vi kräver att dom inte skall ha denna oro så skall ju inte vi i Sverige heller ha denna.
Dubbelmoral!
Citera
2005-09-03, 15:49
Medlem
Heinzes avatar
Citat:

Därför att de vill inte att vi ska släppa ut svinet - med all rätt. Låt henne sitta där, dont do the crime if you can´t do the time...
Citera
2005-09-03, 16:56
Medlem
Citat:
förstår inte varför arne inte släpper hem henne, trots allt så kostar väl AÖ en skatteslant i fångvård och om hon flyttas till sverige så sparar man ju.

Han svarade på den frågan i intervjun som länkades här någonstans. Vissa saker, som rättvisa, måste helt enkelt få kosta.

Det är inte frågan om hur många år Annika Deasly suttit inne. Hennes strafftid går ut när hon visar på ett övertygande sätt att hon är redo att bli släppt. Än så länge anser experterna på hennes parole board att hon inte gjort det. Därför heter straffet 25 to life. Visar hon för lite ånger, för lite insikt, för lite kapacitet att fatta sitt personliga ansvar och skuld då är det LIFE som gäller. Gör hon det och får tidsbestämt straff då kommer hon ut någon gång. I Kalifornien daltar man inte med våldsbrottslingar som här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in