Citat:
Ursprungligen postat av Tobias1984
Jag har också medkänsla, men när du gråter över att fångarna inte har det tillräckligt lyxigt i fängelset så har jag medkänsla för alla som är offer för brottslighet. Alla glömda offer kan man väl tillägga, för jag kan inte tänka mig att du har engagerat dig mycket i deras väl!
Men snälla nån, vad tror du att jag är för en? En person som du kan kalla slyna, kanske, eftersom jag olyckligtvis råkar vara kvinna?
Citat:
Du får gärna se ner på mig och mina åsikter, vad jag anser om dina åsikter tänker jag behålla för mig själv så slipper jag syssla med personangrepp som du. Men vad tar man till när man inte har några argument...
Jag kallar folk för vad de är, tar du så illa upp för att jag kallar henne slyna så kan jag kalla henne för pundare, parasit, kriminell, white trash eller något annat passande.
Jag tycker inte att jag har gjort mig skyldig till personangrepp, men om du tycker att du känner dig angripen som person så ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Och det är ärligt menat. Jag vill inte angripa någon. Däremot vill jag ha rätten att tycka att du har fel, men det får jag väl? Och dessutom vill jag tycka att du är elak när du kallar folk vid nedsättande namn/beteckningar när de i många fall inte har förtjänat det. Får jag kalla dig elak?
Citat:
Om jag hade bott i USA så hade jag självklart fått dömas efter amerikansk lag och jag hade inte gnällt efteråt.
Faktum är att jag tror att du hade gnällt rätt rejält, eftersom en hel del av de problem som du tycker är elementära här är ganska allvarliga "over there". Du tror att du skulle klara dig så väldigt fint i amerikanska domstolar, personligen tror jag det inte.
Citat:
Tror nog de flesta kriminella avskummen skulle välja svensk lag med tanke på hur slapp och daltande den är. Det finns skäl till varför krigsförbrytare och Saddam vill sitta i svenska fängelser. Men du välkomnar väl dem också?
Jag tror att de flesta tror på vår syn om skuld utan minsta tvekan. Det är jag övertygad om. Jag tror att många av våra fängelser är rent löjeväckande i tuktande fråga, men det är inte speciellt lyckat, det tycker inte jag heller. Men det är ändå en marginell fråga, eftersom jag tycker att de principer våra fängelser drivs enligt är korrekta.
Naturligtvis vill Saddam sitta i svenskt fängelse, och det framför allt eftersom han vill leva. Skulle han sättas i fängelse någon annan stans vore han död inom kort, det vet väl både du och jag. Å andra sidan är jag inte övertygad om att han lever särskilt länge här heller med tanke på alla kurder/irakier/iranier som sitter i finkan här. Av mer eller mindre grundade anledningar.
Citat:
Är det mer synd om henne eftersom hon är svensk? Ska man inte kunna kontrollera sitt liv då? Begår man ett brott ska man förstås straffas i relation till brottet.
Nej, det är inte mer synd om henne eftersom hon är svensk. Men hon har ändå rätt till samma behandling som alla andra svenskar. Och hade hon dömts här hade hon straffats i relation till brottet i enlighet med våra lagar. Och när hon nu är dömd enligt delstaten Kaliforniens lagar kommer dessa att respekteras när och om hon flyttas hit.
Citat:
Det är bra att du vill vara mentor för våra flyktingar, det visar att du tar mer ansvar än våra politiker gör när det gäller den frågan. Det är bra att du har fadderbarn. Men vad har detta med saken att göra?
Det har endast med saken att göra på det vis att det uppfyller dina fördomar.
Citat:
På din argumentation så låter mer som du vill skicka pengarna till kriminella som har det hemskt i fängelset. Jaja vad du gör med dina EGNA pengar har varken jag eller någon annan att göra med.
Och ibland gör jag det. Till exempel den SVENSKE journalist som sitter i fängelse i Etiopien/Eritrea, enbart för att ha uttryckt sin åsikt. Men han är väl förstås bara en blatte, eller vad säger du?