2008-06-11, 14:08
Medlem
enrA Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Sverige blir knappast bättre av att ytterligare en galen mördare får springa fritt på gatorna.

Har inte intresserat mig så mycket i fallet som sådant, men kommer ihåg någon dokumentär om det hela då det påstods att hon satt i en bil och hennes pojkvän sköt, det gör inte henne till mördare i mina ögon, men som sagt jag har inte läst dom eller förhör med henne.

Hur som haver var det väl bra länge sedan och risken för att hon ska begå ett nytt brott lär väl vara obefintligt (om hon nu gjort något).
Citera
2008-06-11, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Sverige blir knappast bättre av att ytterligare en galen mördare får springa fritt på gatorna.

Vem syftar du på?
Citera
2008-08-02, 21:25
Medlem
unikums avatar
Annika kan tydligen söka benådning i år igen läste jag på engelska wikipedia. Svenska tidningar har inte skrivit nåt?!
Citera
2008-08-03, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Annika kan tydligen söka benådning i år igen läste jag på engelska wikipedia. Svenska tidningar har inte skrivit nåt?!

Varför skulle dom engagera sig i en mördare. Hade hon däremot hetat Shoovie Arrmii Jashmanra Då hade hon säkert varit hemma redan.
Citera
2008-08-03, 14:40
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apknullaren
Varför skulle dom engagera sig i en mördare. Hade hon däremot hetat Shoovie Arrmii Jashmanra Då hade hon säkert varit hemma redan.

Hon är ingen MÖRDARE hon är offer för den amerikanska rättvisan..
Citera
2008-08-03, 14:53
Medlem
Gefundenes Fs avatar
She can R.I.P. over there

Vi ska göra som många länder gör vi tar inte tillbaks våra ursprungliga invånare. Hon bara kostar en massa socialbidrag en bostad ska hon ha och ett halvt dussin kuratorer.
Citera
2008-08-03, 14:55
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apknullaren

Just darfor skriver man inte hela hennes namn i svensk media.
Citera
2008-09-11, 01:20
Medlem
kramdjurs avatar
De sände nyss del 1 av dokumentären "Annika - ett brott, ett straff, ett liv" i repris med anledning av att hennes fall ska tas upp i frigivningsnämden igen den 18 september, del två sänds om några dagar, så här skriver SVT om programmet:

Citat:
I 27 år har Annika
Östberg, svensk medborgare, suttit i
fängelse i USA för två mord som hon
inte begått. Hela svenska folket har
upprörts över henns öde. Men vad var
det egentligen som hände i Kalifornien
1981? Och hur ser den amerikanska
rättvisan ut, som dömde henne till
straffet 25 år till livstid, när det
var hennes pojkvän som sköt?
Den 18 september tas hennes fall upp
på nytt och då avgörs om hon får sitt
straff tidsbestämt och därigenom får
bli överförd till Sverige för att här
avtjäna den tid som återstår.
Citera
2008-09-11, 01:25
Medlem
Hon var med hjälpte till att döda två människor, enligt mig sitter hon bra där hon sitter.
Citera
2008-09-11, 01:29
Medlem
kramdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Hon var med hjälpte till att döda två människor, enligt mig sitter hon bra där hon sitter.
Det verkar vara poppulärt att basha henne men massor av män som mördar kvinnor i Sverige döms till 10 år och kommer ut efter 6, hon har suttit 27 år nu det är lika länge som Leif Axmyr som alla här på FB verkar imponeras av.
Citera
2008-09-11, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Det verkar vara poppulärt att basha henne men massor av män som mördar kvinnor i Sverige döms till 10 år och kommer ut efter 6, hon har suttit 27 år nu det är lika länge som Leif Axmyr som alla här på FB verkar imponeras av.

Självklart borde ingen komma ut efter sex år för mord, det är helt sjukt. Men två fel gör inte ett rätt eller hur. Låt nu pundarskallen sitta där hon sitter i stället för att komma hit och kosta pengar. Hon var med och mörda två människor och fick livstid för det och , hör och häpna, i USA kommer man inte ut efter sex eller tio år när man mördat folk, för jävligt hehe
Tack för ordet.
Citera
2008-09-11, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur

I Sverige kommer man ut efter sex år. I USA är straffen mycket längre (snarare Sveriges straff som är väldigt låga). Annika Österberg medverkade till att mörda två personer i USA, och följdaktligen ställdes hon inför en amerikansk rättegång med amerikanska lagar. Mycket logiskt.

Hon sitter väldigt bra där hon sitter. Jag tycker inte synd om henne, däremot tycker jag synd om de efterlevande till de två personer som hon var med och mördade. Annika Österberg är en mördare och jag hoppas att hon får sitta i sin cell tills hon dör. Mördare i Sverige, som Leif Axmyr, borde också sitta inspärrade tills de dör.

If you cant do the time, don't do the crime.
Senast redigerad av ThisIsSparta 2008-09-11 kl. 03:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in