2009-04-10, 17:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är många som skrivit att återfallsrisken är låg.
Sedan hon var 15 har hon antingen begått brott eller suttit i fängelse.
Vad får er att tro att återfallsrisken är låg?

Hon har så snälla ögon?

Nej, men bortavaron från gatuliv och heroinet under så lång tid, samt att hon nu kommer att finnas i Sverige. Min känsla säger mig att hon visar en mogenhet i det man hört henne säga.

Men jag vet ju inte bättre än någon annan vad som händer i framtiden. Man får väl välja om man vill tro gott eller ont om folk antar jag.
Citera
2009-04-10, 17:42
Medlem
Flytande_argots avatar
Nu får vi tacka och bocka och buga inför Jättebabyns heroiska insats att få hem en missbrukande kontokortsbedragerska dömd för allsköns brott utöver dubbelmord. Allt medan Dawit Isaak sitter där han sitter eftersom han ville rapportera orättvisor från innifrån en diktaturstat. Snyggt jobbat Herr Statsminister.
Citera
2009-04-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Nu får vi tacka och bocka och buga inför Jättebabyns heroiska insats att få hem en missbrukande kontokortsbedragerska dömd för allsköns brott utöver dubbelmord. Allt medan Dawit Isaak sitter där han sitter eftersom han ville rapportera orättvisor från innifrån en diktaturstat. Snyggt jobbat Herr Statsminister.

Tyvärr lyssnade Reinfeldt på den rådande massmediala opinionen i detta fall, men sossarna i allmänhet och Bodström i synnerhet har ju jobbat stenhårt för att få hem Annika Deasy (vilket är hennes egentliga namn), så spy gärna din galla över dem också.

Du kan väl inte skylla på regeringen för att Dawit Isaak åkt i fängelse i Sudan? Vill vi ha hem honom? Ytterliggare ett socialfall att försörja?
Citera
2009-04-10, 18:32
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hon har så snälla ögon?

Nej, men bortavaron från gatuliv och heroinet under så lång tid, samt att hon nu kommer att finnas i Sverige. Min känsla säger mig att hon visar en mogenhet i det man hört henne säga.

Men jag vet ju inte bättre än någon annan vad som händer i framtiden. Man får väl välja om man vill tro gott eller ont om folk antar jag.

Kan du länka till vad "du hört henne säga"?
Vi är nog många som vill veta.
Citera
2009-04-10, 18:42
Medlem
apanola IIs avatar
Jag både skäms och blir äcklad över den väljmeliga hantering kring Annica och det motbjudande fjäskandet. I en sund värld skulle svinet sitta och ruttna bort i sin cell i USA, istället flygs hon till Sverige i ett chartrat plan.
fy faen vad vidrigt!

Måtte aset få cancer och dö!
Citera
2009-04-10, 18:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Kan du länka till vad "du hört henne säga"?
Vi är nog många som vill veta.

Nej det kan jag nog inte. Jag syftar på Alandhs film och något Rapport/Aktuelltinslag. Minns inte exakta ordalydelser, utan mer vilket intryck det gav. ADÖ är inte mitt främsta intresse här i världen.
Citera
2009-04-10, 18:48
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Jag både skäms och blir äcklad över den väljmeliga hantering kring Annica och det motbjudande fjäskandet. I en sund värld skulle svinet sitta och ruttna bort i sin cell i USA, istället flygs hon till Sverige i ett chartrat plan.
fy faen vad vidrigt!

Måtte aset få cancer och dö!

Det där tycker jag är en morbid inställning.
Mår du inte bra?

Hon kunde åkt som vi andra, det håller jag med om.

Vad är livstid i Sverige?
12-15 år?
Ett hån!

Jag vet faktiskt inte vad jag tycker Annika ska ha, kanske är hon färdig nu?
Men inte på skattepengars bekostnat i ett lurendrejeriprojekt från regeringen i kristider!
Citera
2009-04-10, 19:58
Medlem
Toolmans avatar
Jag kan bara upprepa det många tidigare sagt . Rikta ilskan fræmst mot media och våra huvudløsa førtroendevalda som har ytterligare en gång kastat pengar i sjøn på ett idiotiskt projekt skapat av media. AØ vill bara ha ett bættre liv och verkar vara fenomenal på att dupera mæn, korkade mæn. Antingen det ær journalister eller potentiella mørdare. Jag undrar vem som ær den iskallaste, hennes pojkvæn klarar inte många dagar i cellen utan tar livet av sig. AØ kæmpar från dag ett och anvænder all sin charm før att uppnå sitt mål, ett hotellrum i Sverige och ett kort straff. Hur som helst så har hon iaf suttit en ansenlig tid i fængelse och kan få en ny chans enligt mitt tycke, men den skulle hon INTE ha haft hær utan i sitt hemland dær hon har vistats 4/5 av sitt liv.

Jag hoppas hon blir utslæppt illa kvickt, villkorligt, återfaller hon i narkotikamissbruk så ær nog risken stor att det ær någon svensk medborgare som får sætta livet till. Hon ær mycket billigare att ha hær i landet på socialbidrag.

Nu har det kanske dags att tømma våra fængelser på utlændska medborgare, inklusive de med dubbla medborgarskap och livstids utvisning. USA verkar gøra som Kuba gjorde en gång, de tømde fængelserna och satte dem på båtar till USA. En ren vinst før Kuba och en ekonomisk jætteførlust før USA.
Citera
2009-04-10, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hon har så snälla ögon?

Jag har träffat Clark Olofsson ett antal gånger och Svartenbrant två gånger.
De påminner mycket om Annika. Främst Clark Olofsson.
Varje gång jag träffar honom är jag övertygad om att han nu kommer att bli helt laglig. Varje gång har jag haft fel.
Jag tycker Annika är väldigt verbal. Extremt verbal med tanke på bakgrund och att hon inte bott i Sverige under 3/4 av sitt liv.
Men jag tror det är på samma sätt som med Clark.
Statistiskt pekar mycket på att återfallsrisken är hög.
Citera
2009-04-10, 20:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Vi får erkänna att Dawit Isaak är ett betydligt krångligare fall. Han är eritreansk medborgare, och sitter i fängelse i Eritrea. Och enligt gammal internationell sedvänja gör stater som de behagar med sina egna medborgare, även om dessa till äventyrs skulle vara medborgare i något annat land också.
Citera
2009-04-10, 20:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Varje gång jag träffar honom är jag övertygad om att han nu kommer att bli helt laglig. Varje gång har jag haft fel.
Jag tycker Annika är väldigt verbal. Extremt verbal med tanke på bakgrund och att hon inte bott i Sverige under 3/4 av sitt liv.
Snarare 4/5, va? Hon måste rimligen fullständigt sakna också rudiment av svenskt skriftspråk.

Citat:
Jag kan hålla med om det. Samtidigt ska man ha klart för sig att det finns två faktorer som talar emot återfall. Den ena är att hon som kriminell var gravt narkotikaberoende, medan hon förefaller att ha varit drogfri på kåken i evigheter nu. Det andra är att hon kommer att dumpas vad som i praktiken är ett helt främmande land, där hon inte har några som helst kontakter i den kriminella världen.
Citera
2009-04-10, 20:15
Citat:

Jösses vad du var klok då.

Du vet inte ett skit.
Clark, trodde alla på...
Sluta nu leka klok och allvetande.

Ge bevis på din kunskap, den som felat för dig....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in