2010-08-12, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Och vad är skillnaden mot AÖs brott då? Hon är dömd för att i samförstånd mördat en polis och en restaurangägare. Hon är dömd för att deltagit i skottlossning mot flera andra poliser vid gripandet. Hon är tidigare dömd för att ha mördat en man med kniv.

Jag anser inte att det är en mänsklig rättighet att sommarprata, hur i helvete i din febriga hjärna har du fått för dig det? Jag tycker det är en djävla skandal att häxan får sommarprata.

Kalforniska lagar. Hon sköt aldrig. Hon är dömd tidigare för dråp.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Annika_%C3%96stberg

Ring Arnold annars och fråga. Mår bra annars, lite hungrig bara.

Varför du så satans upprörd ? Skicka mail till P1 på sr.se istället om du känner en sådan enorm personlig frustration.
Citera
2010-08-12, 02:03
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pierso
Kalforniska lagar. Hon sköt aldrig.
Enligt svensk lag hade hon också varit skyldig till mord. Svenska lagar och kaliforniska lagar skiljer sig inte åt när det gäller brott begångna gemensamt och i samförstånd. Hon är dömd på samma typ av lag som Malexandermöprdarna är dömda för.
Citat:
Hon är dömd tidigare för dråp.
Dråp är en lindrigare form av mord. Ett dråp kan vara planerat eller oplanerat precis som ett mord kan vara oplanerat eller planerat.
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Annika_%C3%96stberg
Wikipedia. Brukar du tro på det som står klottrat på allmänna toaletter också?
Citat:
Ring Arnold annars och fråga. Mår bra annars, lite hungrig bara.
Hoppas ni får bra mat på institutionen.
Citat:
Skicka mail till P1 på sr.se istället om du känner en sådan enorm personlig frustration.
Redan gjort. Det hjälpte inte så jag tar ut min ilska här istället - att det finns idioter som du som är totalt nollställda när det gäller juridik gör inte saken bättre men ni är i alla fall lite underhållande eftersom ni inte vet vad ni svamlar om.
Citera
2010-08-12, 02:43
Medlem
Citat:
Redan gjort. Det hjälpte inte så jag tar ut min ilska här istället

Nu får du tjafsa med ngn annan.
Det är ett sketet radioprogram som går att stänga av / ge fan i att lyssna på. Varför dra ner saker på dagisnivå.
Senast redigerad av pierso 2010-08-12 kl. 02:47.
Citera
2010-08-12, 02:46
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Nu får du tjafsa med ngn annan. Det är ett sketet radioprogram som går att stänga av / ge fan i att lyssna på. Varför dra ner saker på dagisnivå
Du saknar helt enkelt argument. Du tycker att Malexandermördarna inte ska ges ett skit medan din älskade AÖ bara var ett offer för ett elakt kvinnofientligt amerikanskt system.

Hade det varit privatradio hade det inte varit lika upprörande. Nu handlar det om statligt finansierad radio, dvs betald av oss skattebetalare! Dessutom sticker hyckleriet i ögonen på folk, trippelmörderskan gullas det med medan andra intressanta mördare som tex Leif Axmyr eller Malexandermördarna ALDRIG I HELVETE skulle komma på fråga att sommarprata. Däri ligger problematiken.

FATTA: AÖ och Malexandermördarna är dömda på exakt samma grunder. AÖ hade fått livstid i Sverige också. Att hon sedan är dömd för mord tidigare (ja, mord och dråp är enligt svensk lag samma jävla sak förutom att dråp är lindrigare, dvs offret kanske inte plågades lika mycket som vid ett mord) gör ju inte saken bättre. Trippelmörderska är hennes titel.
Senast redigerad av LakritstroIIet 2010-08-12 kl. 03:02.
Citera
2010-08-12, 08:54
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Du saknar helt enkelt argument. Du tycker att Malexandermördarna inte ska ges ett skit medan din älskade AÖ bara var ett offer för ett elakt kvinnofientligt amerikanskt system.

Hade det varit privatradio hade det inte varit lika upprörande. Nu handlar det om statligt finansierad radio, dvs betald av oss skattebetalare! Dessutom sticker hyckleriet i ögonen på folk, trippelmörderskan gullas det med medan andra intressanta mördare som tex Leif Axmyr eller Malexandermördarna ALDRIG I HELVETE skulle komma på fråga att sommarprata. Däri ligger problematiken.

FATTA: AÖ och Malexandermördarna är dömda på exakt samma grunder. AÖ hade fått livstid i Sverige också. Att hon sedan är dömd för mord tidigare (ja, mord och dråp är enligt svensk lag samma jävla sak förutom att dråp är lindrigare, dvs offret kanske inte plågades lika mycket som vid ett mord) gör ju inte saken bättre. Trippelmörderska är hennes titel.
AÖ tog på sig det första mordet (dråpet) för en mans skull. Korkat och någonting som hon bittert fick ångra längre fram. Självklart hade hon inte dömts så pass hårt.. A: Om hon inte haft den första domen på dråp med sig i bagaget. B: Om Bob inte dött.. på egen hand eller med andras händers hjälp.

AÖ liv i USA var ett skitliv.. från början till slut. Nu startar ett nytt liv.. i Sverige där hon en gång föddes och aldrig fick växa upp.. Cirkeln är sluten.
Citera
2010-08-12, 17:03
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
AÖ tog på sig det första mordet (dråpet) för en mans skull.
Sluta ljug. Hon erkände för att hon var överbevisad. Varken amerikanskt eller svenskt rättsystem tillåter att man "tar på sig" andras brott.
Citat:
Korkat och någonting som hon bittert fick ångra längre fram. Självklart hade hon inte dömts så pass hårt.. A: Om hon inte haft den första domen på dråp med sig i bagaget. B: Om Bob inte dött.. på egen hand eller med andras händers hjälp.
Nu ljuger du igen. AÖ fick maxstraff för dubbelmordet. Hon kunde inte få något högre straff än det hon fick. Så enkelt är det. Att Cox var död spelade ingen som helst roll för hennes straff din obildade kretin.
Citat:
AÖ liv i USA var ett skitliv.. från början till slut. Nu startar ett nytt liv.. i Sverige där hon en gång föddes och aldrig fick växa upp.. Cirkeln är sluten.
Hon hade säkert kunnat skapa sig ett bra liv i USA, hon valde att begå tre mord och handla med knark. De brott hon begick i USA hade gett henne ett fett livstidsstraff i Sverige också. AÖ är antagligen den ende i Sverige som kan sätta ett rånmord, ett polismord och ett relationsmord i CVt.
Senast redigerad av LakritstroIIet 2010-08-12 kl. 17:06.
Citera
2010-08-12, 19:09
Medlem
Ganska bra bloggat om denna AÖ:
http://www.nsd.se/blogg/lokal/blogge...&entry=5523587
Citera
2010-08-13, 01:09
Medlem
Citat:
Redan gjort. Det hjälpte inte så jag tar ut min ilska här istället - att det finns idioter som du som är totalt nollställda när det gäller juridik gör inte saken bättre men ni är i alla fall lite underhållande eftersom ni inte vet vad ni svamlar om.

Var inte så säker på det.
Citera
2010-08-13, 01:39
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
I allt som har med juridiken och processen kring de fällande domarna mot AÖ har du haft fel. Det är fakta. Resten som du skrivit är bara ditt subjektiva åsikter vilket mer är en filosofisk fråga om du har rätt eller fel. Dina åsikter baserar du på din juridiska okunskap och därmed sågar du dem bra själv. Inget är som en fårskalle som inte har en aning om fakta.
Citera
2010-08-13, 08:12
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Sluta ljug. Hon erkände för att hon var överbevisad. Varken amerikanskt eller svenskt rättsystem tillåter att man "tar på sig" andras brott.
Nu ljuger du igen. AÖ fick maxstraff för dubbelmordet. Hon kunde inte få något högre straff än det hon fick. Så enkelt är det. Att Cox var död spelade ingen som helst roll för hennes straff din obildade kretin.
Hon hade säkert kunnat skapa sig ett bra liv i USA, hon valde att begå tre mord och handla med knark. De brott hon begick i USA hade gett henne ett fett livstidsstraff i Sverige också. AÖ är antagligen den ende i Sverige som kan sätta ett rånmord, ett polismord och ett relationsmord i CVt.
Nu kan inte jag skryta med att jag närvarande vid dessa händelserna.. men det tycks du ha varit?!
De enda personer som vet med säkerhet vad som hände vid det första mordet/dråpet.. är de som var närvarande när det hände! Överbevisad.. ja, av sin kärlek.
Citera
2010-08-13, 08:34
Medlem
Citat:
Nu kan inte jag skryta med att jag närvarande vid dessa händelserna.. men det tycks du ha varit?!
De enda personer som vet med säkerhet vad som hände vid det första mordet/dråpet.. är de som var närvarande när det hände! Överbevisad.. ja, av sin kärlek.

aö. , är överbevisad av de faktiska omständigheterna, vittnen + sitt erkännande, i de två sista morden, i det första mordet så vet bara hennes dåvarande pojkvän, om han lever idag?, vad som hände. Han tog på sig ansvaret för mordet och hamnade i fängelse för det. Om han verkligen utförde det eller till exempel tog ansvaret för att skydda aö är ju något som vi inte vet så mycket om. När aö ändrade sin berättelse, efter egen utsago för att hon tyckte synd om pojkvännen och istället själv tog på sig mordet så fick hon villkorlig dom , alltså en ganska fet rejäl " andra chans" som det nu hävdas att hon ska få igen. Men vi vet ju hur det gick förra gången...
Citera
2010-08-13, 11:44
Medlem
Citat:
Fy fan, det där äcklar mig.
Och du sitter och spyr galla över CS-kramarna...

Citat:
Du har inte direkt visat några tecken som tyder på motsatsen i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in