2009-11-27, 13:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Det har hon själv uttrykt för länge sedan, i övrigt kan du krama hur fan du vill jag ändrar mig inte, skithögen hör inet hemma här.

Du behöver inte ändra dig öht, det spelar ingen roll. Nu har vi kramat hem henne och snart är hon frikramad. Mission accomplished.
Citera
2009-11-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Väldigt mycket, eftersom ni hämndlystna inte anser att drygt 28 år inlåst är tillräckligt som straff.

"Ni hämndlystna", vad är det för jävla trams?

Jag förstår inte vad det har för betydelse för AÖ´s fall att det finns folk som begått lika jävliga grejer som AÖ, och värre, som fått lägre straff?

Skulle det vara något som du menar att "vi hämndlystna" skulle vara positiva till, att folk som begått avskyvärda dåd fått låga straff?
Citera
2009-11-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du behöver inte ändra dig öht, det spelar ingen roll. Nu har vi kramat hem henne och snart är hon frikramad. Mission accomplished.

Sant och det kan jag inte påverka, jag bara utryckte mina tankar inte nån slags unevevesiellt svar i frågan.

Jag behöver dock inte tycka om det.
Citera
2009-11-28, 07:28
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ett lika naturligt som nödvändigt beslut som faktiskt var väntat. Straffet som AÖ blev dömd till är i mina ögon alldeles för hårt. En inlåsning som motsvarar 45 år är inte mänskligt på något vis.

Att jämföras med de riktiga svinen som Bobbys mamma och styvfar, de fick endast 10 år bakom murarna. Det finns flera andra grymma och svinaktiga förövare som kommer att sitta betydligt kortare tid i fängelse än vad AÖ redan har gjort.

AÖ har varken misshandlat eller på något sätt varit grym mot vare sig barn eller vuxna. Hon var medskyldig till mord på 2 vuxna män som dödats av en kula.. det var inte AÖ som ens höll i avtryckaren. Visst tusan blev dessa 2 vuxna män avrättade snabbt och brutalt. Hann de ens känna någon ångest eller smärta?

Jämför detta mot de grymma män och kvinnor som misshandlar små barn till döds. Jämför detta mot de grymma män som våldtar och sedan slaktar kvinnor till döds. Jämför detta med den grymma tyskan som så sadistiskt och besiningslöst krossade Max och Sagas små huvud.. till döds.

Jag håller med dig i sak. AÖ har suttit länge nog.

Måste bara inflika att CS är dömd för Arbogamorden mot sitt nekande bara på indicier, helt utan bindande bevisning. Hon kan vara skyldig men det är inte säkert.
Citera
2009-11-28, 09:42
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
"Ni hämndlystna", vad är det för jävla trams?

Jag förstår inte vad det har för betydelse för AÖ´s fall att det finns folk som begått lika jävliga grejer som AÖ, och värre, som fått lägre straff?

Skulle det vara något som du menar att "vi hämndlystna" skulle vara positiva till, att folk som begått avskyvärda dåd fått låga straff?
Du får tycka precis vad du vill. Trams eller inte. Men nu är det så fiffigt i Sverige att vi har domstolar som avgör när och hur en livstidsdömd ska friges, oavsett hur mycket vi än protesterar.

Jag har faktiskt inte läst något fall här på FB där en livstidsdömd fått sitt straff tidsbegränsat har väckt så många starka känslor som just AÖ. Men jag kan naturligtvis ha missat detta. Så därför kan jag inte tolka annat än det är hämnlystnad som är drivkraften i protesterna.
Citera
2009-11-28, 15:55
Medlem
Citat:
Du får tycka precis vad du vill. Trams eller inte. Men nu är det så fiffigt i Sverige att vi har domstolar som avgör när och hur en livstidsdömd ska friges, oavsett hur mycket vi än protesterar.

Jag har faktiskt inte läst något fall här på FB där en livstidsdömd fått sitt straff tidsbegränsat har väckt så många starka känslor som just AÖ. Men jag kan naturligtvis ha missat detta. Så därför kan jag inte tolka annat än det är hämnlystnad som är drivkraften i protesterna.

Din tolkning är löjeväckande och jag undrar i mitt stilla sinne om du hade använt dig av samma ton och smileys om utgången i Örebro TR hade blivit en annan...
Citera
2009-11-29, 16:13
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Din tolkning är löjeväckande och jag undrar i mitt stilla sinne om du hade använt dig av samma ton och smileys om utgången i Örebro TR hade blivit en annan...
Jag har gång på gång försökt förklara för dig och andra i denna tråd varför jag tycker som jag gör i AÖ sak. Någon gång är det dags att sätta punkt. Utfallet i Örebros tingsrätt visar att även svensk rättvisa nu vill sätta punkt för AÖ straff. Kriminalvården arbetar för AÖ frisläppande och det är i mina ögon det allra viktigaste beslutet som kunde tas. Annika Östberg har tagit konsekvenserna av sitt vansinniga handlande och hon själv har fått betala ett högt pris.

Tiden är mogen att vårt samhälle ger henne den chans som hon aldrig fick i USA som liten flicka.
Citera
2009-11-29, 19:48
Medlem
Citat:

Varför förutsätter du att detta har med hämnd att göra? Jag ser det mer som att det är en brottsling, utländsk medborgare även, som begått ett brott i ett annat land, straffats enligt deras lagar, men genom pressens skönmålning av någon anledning skall bli flyttad till ett land hon har varit borta ifrån längre tid än inte.

Citat:
Jag har gång på gång försökt förklara för dig och andra i denna tråd varför jag tycker som jag gör i AÖ sak. Någon gång är det dags att sätta punkt. Utfallet i Örebros tingsrätt visar att även svensk rättvisa nu vill sätta punkt för AÖ straff. Kriminalvården arbetar för AÖ frisläppande och det är i mina ögon det allra viktigaste beslutet som kunde tas. Annika Östberg har tagit konsekvenserna av sitt vansinniga handlande och hon själv har fått betala ett högt pris.

Tiden är mogen att vårt samhälle ger henne den chans som hon aldrig fick i USA som liten flicka.

Sen är det ju också viktigt att poängtera att det är olika sorters straffsystem i USA och Sverige, där Sverige är mer inriktade på att återinföra brottslingar i samhället medels terapi m.m. än vad USA är. Då hon har suttit i USA mer eller mindre hela sin fängelseperiod är det därför att inse att hon inte fått någon som helst behandling för att kunna återinföras i det SVENSKA samhället.

Sen var hon inte en liten flicka heller när hon begick dessa brott. Att skylla på dålig uppväxt är också intressant, det börjar nästan likna deterministiska tankar.
Citera
2009-12-06, 18:28
Medlem
Maj 2011 kommer hon antagligen bli frigiven.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3898971.svd
Citera
2009-12-08, 14:30
Medlem
Jag tycker den här YONI han förklara det där för de efterlevande i USA.

Jag hoppas vi slipper mer av aset än att betala resten av livet åt henne i bidrag, börjar hon dra växlar på hur synd det varit om henne och skriva en bok så har det gått för långt.

Det här är inte en hjälte.
Citera
2010-03-19, 14:08
Medlem
FattigaShejkens avatar
Annika Östberg flyttade till Usa på egen vilja och blev en amerikansk medborgare. Då får hon fan följa lagarna och ta sitt ansvar om hon bryter mot dem... 3 mord förhelvete. Hon ska ruttna i ett amerikanskt fängelse tills hon dör... Att tycka synd om mördare är fan löjligt..
Citera
2010-03-19, 14:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FattigaShejken
Annika Östberg flyttade till Usa på egen vilja och blev en amerikansk medborgare. Då får hon fan följa lagarna och ta sitt ansvar om hon bryter mot dem... 3 mord förhelvete. Hon ska ruttna i ett amerikanskt fängelse tills hon dör... Att tycka synd om mördare är fan löjligt..

Hon var ju förhelvete typ elva år gammal när hon flyttade dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in