2010-08-11, 08:34
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Medhjälp till mord straffas lika hårt som att utföra själva gärningen.
AÖ hade nog snarare tur att henne kumpan tog livet av sig så att hon ostört kunde lägga allt ansvar på honom.
Eller så hade AÖ fått ett lindrigare straff.. något som vi aldrig får svar på. Och vi vet faktiskt inte Om hennes kille tog livet av sig.. eller fick hjälp!
Citera
2010-08-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, det finns en hel del inlägg här som dryper av hat och hämndlystnad (?). Ibland funderar man vad detta kommer från. Utlopp för privata problem?

Jag väntar ivrigt på svar från personer som fördömer AÖ, om vad de anser vara rimlig strafflängd i hennes fall.

Jag anser att hon har förverkat all rätt till frihet, hon borde således aldrig släppas ut.
Citera
2010-08-11, 17:24
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Eller så hade AÖ fått ett lindrigare straff.. något som vi aldrig får svar på. Och vi vet faktiskt inte Om hennes kille tog livet av sig.. eller fick hjälp!
Det här var hennes andra resa vid första tillfället så var hon med o tog livet av en, vid andra tillfället så va hon med o mördade två.
Blir det tre, tredje gången gillt?
Citera
2010-08-11, 17:47
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Bob Cox var ensamt ansvarig. Det vet väl vartenda kotte?
Förbannad lögn. För allt vi vet kan AÖ har varit den som sköt ihjäl Helbush och Torre.

Och jag antar att idioter som du även skyller AÖs första mord (ett knivmord) på Cox också - trots att de inte kände varandra vid den tidpunkten?
Citera
2010-08-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Förbannad lögn. För allt vi vet kan AÖ har varit den som sköt ihjäl Helbush och Torre.

Och jag antar att idioter som du även skyller AÖs första mord (ett knivmord) på Cox också - trots att de inte kände varandra vid den tidpunkten?

Jag menade att vara ironisk när jag menade att Bob Cox var ensamt ansvarig för att det smugglades gamla sovjetiska militärprylar ombord på Estonia. Förlåt om jag glömde en i inlägget så att det inte framgick tydligt för alla att jag egentligen inte tror att så var fallet. För du läste väl även det jag citerade i det aktuella inlägget innan du kallade mig lögnare eller idiot?
Citera
2010-08-11, 18:11
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag menade att vara ironisk när jag menade att Bob Cox var ensamt ansvarig för att det smugglades gamla sovjetiska militärprylar ombord på Estonia. Förlåt om jag glömde en i inlägget så att det inte framgick tydligt för alla att jag egentligen inte tror att så var fallet. För du läste väl även det jag citerade i det aktuella inlägget innan du kallade mig lögnare eller idiot?
My bad.
Citera
2010-08-11, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pierso
Fullständigt insnöad eller ? Håll dig i din stuga på landet och fortsätt tänka svart-vitt.
Nej inte det minsta, här skiner solen
Citera
2010-08-11, 19:51
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Fullständigt insnöad eller ? Håll dig i din stuga på landet och fortsätt tänka svart-vitt.
Bara för att stämma av läget:

Anser du att Arklöv, Olsson och Axelsson ska friges också och få sommarprata? Ingen av dem är dömd för att ha skjutit poliserna. De är dessutom bara dömd för dubbelmord medan AÖ är dömd för tre mord.

Om inte så får du gärna utveckla varför.
Citera
2010-08-11, 19:54
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Eftersom det är mitt inlägg du kommenterar, så svarar jag.

Jag försvarar inte hennes gärningar och anser inte att hon är oskyldig. Om jag har skrivit det (vilket jag väl har gjort, eftersom du tolkar min inställning så), så får du gärna visa var. Jag har dock svårt att tro det, eftersom det inte sammanfaller med min åsikt i fallet.

Jag tycker däremot att hon sonat sitt straff i och med att hon suttit närmare 30 år i fängelse och skött sig och hoppas att hon nu får en chans att ta en plats i det samhälle hon som ung aldrig ville lämna.

Jag tyckte att du hade en viss klang i ditt inlägg, men jag kan förstås ha fel. Jag tycker också att hon suttit ett bra tag nu, men jag är dock inte säker på om jag anser henne sonat sitt brott fullt ut. Det är en svår fråga. Och det här med mönsterbeteende och "skötsamhet" i fängelser tycker jag inte ska ha en för stor påverkan på straffet. Alla kan sköta sig om man vet att det minimerar strafflängden.
Citera
2010-08-11, 23:04
Medlem
Citat:
Jag fattar öht inte vad Estonia har med det här att göra.

Nej, DET kan jag gott och väl förstå! Det är detta förstånds-problem som lockar till hejdlös lyteskomik - beträffande svenska hatande dårar!
IGEN: OM dom (dårarna alltså) hade varit inriktade på verkliga problem /frågor (istället för en ren nullitetsfråga om AÖ fruktansvärda brott på andra sidan jordklotet) så hade dom kunnat ägna sina fåtaliga hjärnceller åt att älta den svenska statens förvandlande av en sjökatastrof till en militär rikshemlighet. Med detta kunde de sedan syssla de närmaste 100 åren...........
Citera
2010-08-12, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Bara för att stämma av läget:

Anser du att Arklöv, Olsson och Axelsson ska friges också och få sommarprata? Ingen av dem är dömd för att ha skjutit poliserna. De är dessutom bara dömd för dubbelmord medan AÖ är dömd för tre mord.

Om inte så får du gärna utveckla varför.

De är dömda för att i samförstånd mördat 2 poliser, skadat (minns inte domen) en tredje polis + flera grova rån i Sverige, svenska lagar.

Tror inte de nägonsin blir fria. Kanske Axelsson (media pratar aldrig om honom), men inte Olsson som rymmer "ibland" och Arklöv som samlat på sig folkrättsbrott (minns inte domen).

Du får det att låta som det är en mänsklig rättighet att sommarprata.
Citera
2010-08-12, 00:49
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
De är dömda för att i samförstånd mördat 2 poliser, skadat (minns inte domen) en tredje polis + flera grova rån i Sverige, svenska lagar.

Tror inte de nägonsin blir fria. Kanske Axelsson (media pratar aldrig om honom), men inte Olsson som rymmer "ibland" och Arklöv som samlat på sig folkrättsbrott (minns inte domen).

Du får det att låta som det är en mänsklig rättighet att sommarprata.
Och vad är skillnaden mot AÖs brott då? Hon är dömd för att i samförstånd mördat en polis och en restaurangägare. Hon är dömd för att deltagit i skottlossning mot flera andra poliser vid gripandet. Hon är tidigare dömd för att ha mördat en man med kniv.

Jag anser inte att det är en mänsklig rättighet att sommarprata, hur i helvete i din febriga hjärna har du fått för dig det? Jag tycker det är en djävla skandal att häxan får sommarprata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in