2010-08-09, 19:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
+1

kanonbra skrivet, kan inget annat än att hålla med. skönt att någon står upp för moral i den här tråden där sorgligt många hyllar AÖ, en kvinna som borde ruttna bort i sin cell i USA.
Med tur och Guds hjälp får hon cancer och dör.

Mm, det tyder ju på hög moral att önska livet ur någon.
Citera
2010-08-09, 20:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
+1

kanonbra skrivet, kan inget annat än att hålla med. skönt att någon står upp för moral i den här tråden där sorgligt många hyllar AÖ, en kvinna som borde ruttna bort i sin cell i USA.
Med tur och Guds hjälp får hon cancer och dör.

Och vilken moral sedan...

-100

Att tycka att någon som sonat sitt straff under nästan 30 år, tagit sig ur missbruk och annat elände och skött sig bra under den tiden är värd en andra chans är inte att hylla någon utan att visa medmänsklighet.

Själv applåderar jag alla som tar sig ur missbruk och kriminalitet och som sedan lyckas hålla sig på rätt sida lagen!
Citera
2010-08-09, 20:49
Medlem
apanola IIs avatar
Med era små horungar...låt aset ruttna i cancer i sin cell!
Citera
2010-08-09, 23:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Med era små horungar...låt aset ruttna i cancer i sin cell!

Din höga moral tar dig till oanade höjder.
Citera
2010-08-09, 23:06
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Efter att ha läst dina senaste alster funderar jag på att att mig en rejäl funderare på att inte begå mord. Så känslokallt och fritt från empati är ditt ältande.

Och ditt är bara rent korkat.
Citera
2010-08-09, 23:09
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Och vilken moral sedan...

-100

Att tycka att någon som sonat sitt straff under nästan 30 år, tagit sig ur missbruk och annat elände och skött sig bra under den tiden är värd en andra chans är inte att hylla någon utan att visa medmänsklighet.

Själv applåderar jag alla som tar sig ur missbruk och kriminalitet och som sedan lyckas hålla sig på rätt sida lagen! :yes:

Hon har suttit i fängelse och inte haft permissioner, dessutom tillbringat att antal år med hårda restriktioner! Hur jävla svårt är det att sluta knarka då? eller sluta begå brott?? oooohh hon är inte kriminell nej tacka fan för det hon satt inlåst i nästan 30 år.

Skänk en tacksamhetens tanke till Staten Kalifornien istället ,som höll svinet inlåst så hon kom på bättre tankar.
Citera
2010-08-09, 23:48
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Hon har suttit i fängelse och inte haft permissioner, dessutom tillbringat att antal år med hårda restriktioner! Hur jävla svårt är det att sluta knarka då? eller sluta begå brott?? oooohh hon är inte kriminell nej tacka fan för det hon satt inlåst i nästan 30 år.

Skänk en tacksamhetens tanke till Staten Kalifornien istället ,som höll svinet inlåst så hon kom på bättre tankar.

Med det du fetmarkerat avser jag generellt alla som lyckas ta sig bort från droger och kriminalitet. Om AÖ också klarar detta i sitt framtida liv, är jag den första att gratulera!

Jag tror inte det alltid behöver vara så himla lätt att hålla sig ifrån knark för att man sitter inne... Det finns väl lite "smått och gott" på insidan också?
Citera
2010-08-09, 23:49
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
... är värd en andra chans är inte att hylla någon utan att visa medmänsklighet.

Själv applåderar jag alla som tar sig ur missbruk och kriminalitet och som sedan lyckas hålla sig på rätt sida lagen!

Grejen är ju att hon fick en andra chans, efter att första mannen dog och hon dömdes för dråp - efter att ha hållit sig undan i två års tid. Annika sumpade den andra chans som hon gavs och medverkade till att ytterligare två män miste livet. Ska man vara petig så hade hon dömts för diverse annan brottslighet allra först.

Folk får det att låta som om en ostraffad Annika felaktigt fick ta skulden för dubbelmordet på polisen och restaurangägaren. Hon hade redan liv på sitt samvete, och dömdes som återfallsförbrytare.
Citera
2010-08-09, 23:56
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Grejen är ju att hon fick en andra chans, efter att första mannen dog och hon dömdes för dråp - efter att ha hållit sig undan i två års tid. Annika sumpade den andra chans som hon gavs och medverkade till att ytterligare två män miste livet. Ska man vara petig så hade hon dömts för diverse annan brottslighet allra först.

Folk får det att låta som om en ostraffad Annika felaktigt fick ta skulden för dubbelmordet på polisen och restaurangägaren. Hon hade redan liv på sitt samvete, och dömdes som återfallsförbrytare.

Det var inte bokstavligt menat, utan bildligt. Hon har sonat sitt straff och är, enligt min mening, värd en ny chans. AÖ verkar vara en mycket intelligent människa och om hon kan utnyttja det på rätt sätt, så tror jag att det skulle kunna vara till gagn för samhället - och henne själv.

Jag hoppas du har lust att svara på de frågor jag riktade till dig tidigare i dag.
Citera
2010-08-10, 00:15
Medlem
Henkeeee-s avatar
Visst, hon förtjänar att bli frisläppt efter 30 år, men någonstans kan man väl få höra någon form av ansvarstagande? Om jag skulle höra henne ta på sig sitt ansvar för de dråp hon utfört alt. hjälpt till att utföra skulle jag genast ändra uppfattning om henne och önska henne en god fortsättning på hennes liv i frihet!
Citera
2010-08-10, 18:05
Medlem
Citat:
Det finns väl lite "smått och gott" på insidan också?

Med tanke på att hon pissat positivt för morfin där inne så visst. Om hon nu ville ha permisar så var det helt fel sätt att försöka charma ett parole board då hon borde vetat att de traditionellt sett består av avsevärt griniga jävlar som inte har brottslingarnas bästa som ledstjärna.
Citera
2010-08-10, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Det var hennes pojkvän som mördade och hon fick ta all skuld för att han hängde sig i cellen. Hennes skuld var att hon var hög som ett hus och hängde med honom när det hände. Kan inte du vara på fel plats i Arnoldland så du kommer ner på jorden ? *suck*

Du snattade väl aldrig tuggummi som liten eller gett din egen unge en örfil ? Fan så trångsynt du tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in