2010-08-08, 17:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
SOMMARPRATAR I DAG p1 KL 1300

Det gjorde hon bra. Relevant, personligt och värdigt. Schysst kåkfararmusik spelade hon också.
Citera
2010-08-08, 17:33
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det gjorde hon bra. Relevant, personligt och värdigt. Schysst kåkfararmusik spelade hon också.

Vad fasiken är kåkfararmusik?
Citera
2010-08-08, 18:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vad fasiken är kåkfararmusik?

AcDc - Highway to Hell
Scorpions - Wind of Change
Alice Babs - En gång jag seglar i hamn
Aerosmith - Amazing
Citera
2010-08-08, 21:13
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Kan inte annat än hålla med..

Intressant att höra då hon berättade om tiden när hon blev gripen och överförd till Death row i Californien. Tänk hon satt i dryga 2 år i dödscellen.. helt sanslöst.. att klara av att överleva alla dessa år i fängelset.

Även om jag anser att det är fruktansvärt att hamna i fängelse i Sverige.. själva frihetsberövandet i sig är det värsta. Så är svenska kvinnoanstalter rena himmelriket jämfört med de amerikanska. Här har i alla falla våra svenska dömda tjejer en chans att få vara ifred.. de skyddas från andra interner och kriminalvården agerar så fort det blir konflikter mellan de intagna.

Annika Östberg har kämpat så otroligt mycket i sitt liv.. från liten flicka till medelålders kvinna. Hennes väg framåt har alls inte varit rak.. tvärtom den mest krokiga väg som går att beskriva. Så mycket elände och sorg.. både som hon har orsakat andra.. men mest sig själv. Tänk 16 år ung då hon blev mamma.. i stort sett ett barn själv. Hon förlorar kampen mot drogerna.. hon förlorar sitt enda barn. Annika Östberg har förlorat så väldigt mycket i sitt liv.. sin barndom.. sin ungdom.. sitt barn.. sin frihet.. Allt för drogernas skull.. och att inte en enda vuxen människa tog sitt ansvar för Annika redan då hon var liten flicka.

Jag tror på att AÖ känner en enorm tacksamhet.. mot Sverige och svenska medborgare som gjorde det möjligt att hon fick komma hem igen. Hem till hennes eget LAND.. Sverige!
Citera
2010-08-08, 22:43
Medlem
Tuesdays avatar
Martyrrollen verkar Annika trivas i. Jag kan tyvärr inte berömma en heroinmissbrukare 'som gör allt för sitt barn' - när denne inte ser till att bli drogfri och sluta begå grov brottslighet.

händelsen när två män dog - av åsknedslag, eller?
jag hamnade i arresten - bara så där utan vidare, utan egen förskyllan?
en rattfull dödade min son - klagar dubbelmördaren
riktigt dålig fängelsemat - buhu!

Vilket patetiskt ältande. Språkligt överraskade Annika. Hon har lyckats hålla svenskan vid liv, om hon skrev manus själv. Det gör att uttryckssätten inte går att skylla på språkliga brister. Hon kommer aldrig att ta ansvar för sina handlingar.
Citera
2010-08-08, 22:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Martyrrollen verkar Annika trivas i. Jag kan tyvärr inte berömma en heroinmissbrukare 'som gör allt för sitt barn' - när denne inte ser till att bli drogfri och sluta begå grov brottslighet.

Vilket patetiskt ältande. Språkligt överraskade Annika. Hon har lyckats hålla svenskan vid liv, om hon skrev manus själv. Det gör att uttryckssätten inte går att skylla på språkliga brister. Hon kommer aldrig att ta ansvar för sina handlingar.

Hon har väl tagit ansvar i det att hon avtjänat, vad är det nu, 28 år i fängelse. Vad mig anbelangar får hon ha vilken inställning hon vill till hennes offer. Jag undrar vilket slags sommarprogram du hade velat höra? Eftersom du ändå lyssnade. Ett där hon endast upprepar förlåt, förlåt förlåt? Jag tycker inte ens hon försökte undandra sig det ansvar du efterlyser.
Citera
2010-08-08, 23:23
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Hon har väl tagit ansvar i det att hon avtjänat, vad är det nu, 28 år i fängelse. Vad mig anbelangar får hon ha vilken inställning hon vill till hennes offer.

Hon planerade att ta livet av sig men pojkvännen (som skulle ge henne rakbladet i rättssalen) blev mördad i cellen av amerikanska myndigheter, som låtsades att det var ett självmord. Annika fick ta straffet istället. Det är hennes version - kallar du det att ta ansvar?

Alla har ett val. Miljoner människor har haft det bra mycket mer eländigt i sin barndom - utan att döda andra individer.
Citera
2010-08-08, 23:29
Medlem
Citat:

Vilket hat. Hon var heroinmissbrukare och det är decennier hon hängde med fel pojkvän som mördade. När tycker du hon ska sluta straffas då, min vän ?
Citera
2010-08-08, 23:30
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Hon planerade att ta livet av sig men pojkvännen (som skulle ge henne rakbladet i rättssalen) blev mördad i cellen av amerikanska myndigheter, som låtsades att det var ett självmord. Annika fick ta straffet istället. Det är hennes version - kallar du det att ta ansvar?

Alla har ett val. Miljoner människor har haft det bra mycket mer eländigt i sin barndom - utan att döda andra individer.

Och hur tycker du att hon skulle sona sitt straff? Anser du att hon öht kan göra det?
Citera
2010-08-09, 00:36
Medlem
YONIs avatar
Jag kan heller inte förstå den ilska och fördömande (hat är ett för starkt ord) som AÖ väcker hos en del postare? Det har nu gått tjugoåtta år.. och hon har suttit inlåst utan några som helst permissioner i amerikanskt fängelse. Och överlevt! AÖ har sonat med sin frihet i så många år.. allt för att tillfredsställa anhörigas krav på hämnd. Ja, pojkvännen togs av daga.. med egen kraft eller med hjälp från andra händer.. sanningen kommer vi aldrig att få svar på. Annika var den som fick bära hans straff med..

Att AÖ har kvar sitt modersmål än idag.. tror jag beror på den kärlek till sitt hemland som hon hela tiden har känt. Hennes berättelser om när hon fick ta emot besök 1 (EN) gång per år.. och att hennes mamma då kom till henne. Hon levde för dessa besök hela året.. år ut och år in.. och överlevde.

Jag anser att AÖ är en stark kvinna.. och hon har ett stort hjärta. Hon har förlåtit sin mamma som en gång i tiden tog med henne till ett land som hon aldrig kom att tillhöra. Ut på gatan.. rakt till drogerna.. hon i stort sett bara ett barn.. när hon föll i drogernas klor. Ingen såg den sköra och ensamma tjejen.. hon som inte passade in i landet i väster.
Citera
2010-08-09, 11:03
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Efter att ha läst dina senaste alster funderar jag på att att mig en rejäl funderare på att inte begå mord. Så känslokallt och fritt från empati är ditt ältande.
Citera
2010-08-09, 19:49
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:

+1

kanonbra skrivet, kan inget annat än att hålla med. skönt att någon står upp för moral i den här tråden där sorgligt många hyllar AÖ, en kvinna som borde ruttna bort i sin cell i USA.
Med tur och Guds hjälp får hon cancer och dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in