2009-04-08, 15:18
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
När två personer agerar tillsammans och i överlagt samförstånd med varandra för att mörda en annan människa så är båda personerna lika skyldiga till mord, både juridiskt och moraliskt. Vad är det som är så svårt att förstå med det?
Jag fullkomligt älskar din skuldbeläggning på polisens döttrar. Har de verkligen inte förstått att Annika ju var drogberoende? Då har man ju frikort, och är inte ansvarig för sina handlingar.
Människor med din snedvridna och perversa moraluppfattning äcklar mig.
Skönt att du i alla fall avslutar med att totalt idiotförklara dig själv.
Jag fullkomligt älskar din skuldbeläggning på polisens döttrar. Har de verkligen inte förstått att Annika ju var drogberoende? Då har man ju frikort, och är inte ansvarig för sina handlingar.
Människor med din snedvridna och perversa moraluppfattning äcklar mig.
Skönt att du i alla fall avslutar med att totalt idiotförklara dig själv.
Tyvärr så anser inte jag det. Om du och jag kommer överens om att mörda en annan människa och att just du ska göra det så är det du som verkligen gör det om du lägger våra planer i verket. Om det å andra sidan är bestämt att jag ska göra det och gör det så är det jag som är mördaren, likväl om du inte vill göra det men att jag säger, då gör jag väl det själv då.
Jag anser att det är den som begår den slutliga handlingen som begår brottet, hur långt tänker du i din pantade skalle. Om man hyr någon för att begå ett brott betyder det att man typ inte vågar begå det själv men man är ingen mördare för det eftersom man själv inte skulle göra det om ingen annan är villig att göra det, alltså inget mord. Mördaren är den kallblodige jävel som faktiskt går med på den ersättning eller betalning som erbjuds och därmed lägger planen i verket och handlar på riktigt.
Man kan sitta och dividera med polare fram och tillbaka huruvida saker och ting ska ske men det är den som verkligen gör det som får ta ansvaret oavsett vilka planer man lagt fram, för så länge inget hänt är det just bara planer. Om en person sedan ska mörda för att denne känner sig hotad av andra för tjänster/gentjänster så ska denne använda sig av andra paragrafter i rättsystemet istället för att gå och ta kål på någon annan.
Det sista jag skrev var överdrivet men inte på något vis orealistiskt då det faktiskt kan hända i USA eftersom det i princip räcker med att en person är på rätt plats vid fel tillfälle för att fällas.
Jag vet att Annika har massa andra saker på sitt samvete men i det här specifika fallet är det mordfallen ifråga då hon varit närvarande och dömts för det med så att säga fel typ av umgänge. Huruvida hon hade mördat polisen och restaurangägaren om inte pojkvännen varit med är bara saker vi kan spekulera i.