2009-11-09, 20:44
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Hon sa så här istället.. kanske med lite andra ord.. men dock tyder det på att hon är väldigt medveten om sitt brott och faktiskt visar på äkta ånger.
Citat: I dag har jag en djup förståelse för hur jag hamnade där, vad det betydde, all skada som har kommit ifrån de händelsen. Både till offrens familjer och min egen familj.
– Det har varit mycket dyrt, säger hon och börjar gråta. Men hur jag känner att ha sett två människor dö har inte ändrats under 28 år.
Varför AÖ ska få sin livstidsdom omvandlad..
Citat: Nu förhörs kriminalvårdsdirektören Birgitta Göransson som följt och stöttat Annika Östberg under cirka 30 timmar. Hon anser att Östberg har en mycket låg återfallsrisk och håller inte med i Rättsmedicinalverkets bedömning, och presenterar ett antal argument:
Risken för återfall är låg vid allvarliga brott.
Risken är längre om man är kvinna.
Risken är längre om man är över 50 år.
Risken är lägre eftersom hon är medgärningsman och inte själv hållit i vapnet.
Hon har inte längre en personlighetsstörning.
Hon har varit uthållig, ambitiös, engagerad, skött sig, har goda vitsord, haft förtroendeuppdrag och är aktiv inom AA och NA.
– Hon har levt i en miljö där hon har testats på många olika sätt. Hon har inte återfallit i missbruk på 20 år.
Citat: I dag har jag en djup förståelse för hur jag hamnade där, vad det betydde, all skada som har kommit ifrån de händelsen. Både till offrens familjer och min egen familj.
– Det har varit mycket dyrt, säger hon och börjar gråta. Men hur jag känner att ha sett två människor dö har inte ändrats under 28 år.
Varför AÖ ska få sin livstidsdom omvandlad..
Citat: Nu förhörs kriminalvårdsdirektören Birgitta Göransson som följt och stöttat Annika Östberg under cirka 30 timmar. Hon anser att Östberg har en mycket låg återfallsrisk och håller inte med i Rättsmedicinalverkets bedömning, och presenterar ett antal argument:
Risken för återfall är låg vid allvarliga brott.
Risken är längre om man är kvinna.
Risken är längre om man är över 50 år.
Risken är lägre eftersom hon är medgärningsman och inte själv hållit i vapnet.
Hon har inte längre en personlighetsstörning.
Hon har varit uthållig, ambitiös, engagerad, skött sig, har goda vitsord, haft förtroendeuppdrag och är aktiv inom AA och NA.
– Hon har levt i en miljö där hon har testats på många olika sätt. Hon har inte återfallit i missbruk på 20 år.
När jag läser din syltryggsinlägg så får jag en fantastisk lust o fira ned dig i ett djupt gruvhål med Deasy, Quick, Flink + resten av Sveriges kriminella slödder.
Så kan ni sitta och vända andra kinden till dagarna i ända.
Deasy borde ha fått huvudet skiljt från kroppen redan på sjuttiotalet.