2009-11-09, 20:44
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Hon sa så här istället.. kanske med lite andra ord.. men dock tyder det på att hon är väldigt medveten om sitt brott och faktiskt visar på äkta ånger.

Citat: I dag har jag en djup förståelse för hur jag hamnade där, vad det betydde, all skada som har kommit ifrån de händelsen. Både till offrens familjer och min egen familj.

– Det har varit mycket dyrt, säger hon och börjar gråta. Men hur jag känner att ha sett två människor dö har inte ändrats under 28 år.

Varför AÖ ska få sin livstidsdom omvandlad..

Citat: Nu förhörs kriminalvårdsdirektören Birgitta Göransson som följt och stöttat Annika Östberg under cirka 30 timmar. Hon anser att Östberg har en mycket låg återfallsrisk och håller inte med i Rättsmedicinalverkets bedömning, och presenterar ett antal argument:

Risken för återfall är låg vid allvarliga brott.

Risken är längre om man är kvinna.

Risken är längre om man är över 50 år.

Risken är lägre eftersom hon är medgärningsman och inte själv hållit i vapnet.

Hon har inte längre en personlighetsstörning.

Hon har varit uthållig, ambitiös, engagerad, skött sig, har goda vitsord, haft förtroendeuppdrag och är aktiv inom AA och NA.

– Hon har levt i en miljö där hon har testats på många olika sätt. Hon har inte återfallit i missbruk på 20 år.

När jag läser din syltryggsinlägg så får jag en fantastisk lust o fira ned dig i ett djupt gruvhål med Deasy, Quick, Flink + resten av Sveriges kriminella slödder.
Så kan ni sitta och vända andra kinden till dagarna i ända.

Deasy borde ha fått huvudet skiljt från kroppen redan på sjuttiotalet.
Citera
2009-11-09, 21:23
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
När jag läser din syltryggsinlägg så får jag en fantastisk lust o fira ned dig i ett djupt gruvhål med Deasy, Quick, Flink + resten av Sveriges kriminella slödder.
Så kan ni sitta och vända andra kinden till dagarna i ända.

Deasy borde ha fått huvudet skiljt från kroppen redan på sjuttiotalet.
Så fylld av hat? Inte ens Arbogamörderskan cs önskar jag detta öde!

Även åklagaren anser att AÖ har sonat sitt brott. Men, han anser även att risken för återfall är för stor för att hon ska släppas ut i nuläget.

Annika har själv önskat att få komma till Basta! Och det kommer kanske att vara hennes enda räddning för att lyckas återgå till livet i frihet.

http://www.basta.se/page.asp?show=11
Citera
2009-11-09, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Hon sa så här istället.. kanske med lite andra ord.. men dock tyder det på att hon är väldigt medveten om sitt brott och faktiskt visar på äkta ånger.

Citat: I dag har jag en djup förståelse för hur jag hamnade där, vad det betydde, all skada som har kommit ifrån de händelsen. Både till offrens familjer och min egen familj.

– Det har varit mycket dyrt, säger hon och börjar gråta. Men hur jag känner att ha sett två människor dö har inte ändrats under 28 år.

Varför AÖ ska få sin livstidsdom omvandlad..

Citat: Nu förhörs kriminalvårdsdirektören Birgitta Göransson som följt och stöttat Annika Östberg under cirka 30 timmar. Hon anser att Östberg har en mycket låg återfallsrisk och håller inte med i Rättsmedicinalverkets bedömning, och presenterar ett antal argument:

Risken för återfall är låg vid allvarliga brott.

Risken är längre om man är kvinna.

Risken är längre om man är över 50 år.

Risken är lägre eftersom hon är medgärningsman och inte själv hållit i vapnet.

Hon har inte längre en personlighetsstörning.

Hon har varit uthållig, ambitiös, engagerad, skött sig, har goda vitsord, haft förtroendeuppdrag och är aktiv inom AA och NA.

– Hon har levt i en miljö där hon har testats på många olika sätt. Hon har inte återfallit i missbruk på 20 år.
Hon har hållit det här talet för sitt parol board i 20 år. Inte så konstigt att hon begriper vad hon ska säga.
Citera
2009-11-09, 21:56
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Hon har hållit det här talet för sitt parol board i 20 år. Inte så konstigt att hon begriper vad hon ska säga.
Där har du fel.. Det är första gången hon håller detta "tal" på svenska!

Ärligt talat jag begriper inte varför "ni" håller på att bråka om AÖ:s önskan att få omvandlat sitt livstidsstraff?
Citera
2009-11-09, 22:18
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Enligt uppgifter jag har så håller kriminalvården på att förbereda hennes frigivning. Antingen vet de något vi inte vet eller så chansar de bara.
Jag är övertygad om att du har rätt...
Citera
2009-11-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag är övertygad om att du har rätt...

Jag tycker inte om att du är övertygad om det...
Citera
2009-11-09, 22:24
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag tycker inte om att du är övertygad om det...
Njae, men det är svårt att ändra på en del övertygelser ...
Citera
2009-11-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Njae, men det är svårt att ändra på en del övertygelser ...

Jag vet, det är därför jag inte tycker om det...
Citera
2009-11-09, 22:31
Medlem
DemHerrens avatar
Hon var ganska tafatt på ICA supermarket på Rosenlundsgatan. Visste jag kände igen bitchen. Hon var långsam som värsta lattekärring. Seg och sinneslö. Skulle hon begå brott skulle t.o.m. en benlös polishund springa ikapp henne på nolltid. Att vara lattekärring är värre än att vara mördare eller pedofil.
Citera
2009-11-09, 22:37
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Hade media agerat på samma sätt om det var en svensk man istället?

Vet ej. Flashback reagerar dock helt annorlunda då det är en man.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=453913
Citera
2009-11-10, 07:08
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Ja det är synd det när han är ett oskyldigt offer
Citera
2009-11-10, 08:18
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

I mina ögon är det viss skillnad ha ihjäl en pedofil och en polisman..
Nej jag är besviken att Arnold släppta ut fanskapet, finns pundare än då så det räcker i det här landet, så vi ska väl för fan inte importera fler..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in