Citat:
Ursprungligen postat av pierso
Låg i hennes intresse ? Du har aldrig tänkt på at hon var heroinmissbrukare under denna tid ? Börja knarka och se vilken bild/uppfattning du får av omgivningen.
Jag fick morfin senast på akuten när jag gick med ryggskott. Knarkade jag då ? Det är konstigt att interner inte knarkar mer när deras mänskliga rättigheter kränks om och om igen. Du ser inte hur enormt nedvärderande du skriver öht.
Jag tänker ofta på att hon var heroinmissbrukare när jag tänker på henne. Varje gång faktiskt när jag tänker efter. Vartenda gång kommer jag fram till att det sannolikt var starkt bidragande till hennes agerande och något som ligger henne till last snarare än något som skulle ge henne ansvarsfrihet. Ändå var det ett spår hennes försvar försökte ta under rättegången då hon menade att hon varit alldeles för påverkad för att kunna utföra de brott hon lades till last. Provtagningen visade dock något annat.
Hennes positiva prov i fängelset
kan naturligtvis bero på smärtlindring hon fått vid vård men isf borde hon nämnt detta kan man tycka. Alternativet är att hon inte alls var den rehabiliterade mönsterfånge som vi vill att hon skulle varit.
Nedvärderande? Tja, applåderar hennes val här i livet gör jag inte. Jag är t om så gammalmodig att jag inte tycker att någon som tagit sig ur ett missbruk eller ångrat sina brott är en bättre och mer oskyldig människa än någon som aldrig har exvis missbrukat, begått dråp eller varit högst delaktig i mord. Till exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Nyttig Information - till Nyttiga svenska idioter!
Skriv en roman om denne man....och ge ett ex. var till alla hatare av AÖ!
Avser du infon om Estonia och relevansen för den här tråden? Sorry, jag missade den.
Boken är fö på gång enligt uppgift! Författad av Don Anderson, en av de poliser som haffade Deasy och Cox.
http://lakeconews.com/content/view/8085/764/
Citat:
Anderson said he became friendly with a Swedish filmmaker who invited him to Sweden for a week's stay in 1999 and encouraged Anderson to write a book about his experiences, which he's now finishing.
Ett tips är att den INTE kommer i form av sommarföljetong i våra kvällstidningar!
Någon som vet vem den svenska filmmakaren är? Torde vara känsligt för en offentlig person att propsa på att en bok full med sanningar om henne skrivs.