2010-08-10, 18:18
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pierso
Det var hennes pojkvän som mördade och hon fick ta all skuld för att han hängde sig i cellen. Hennes skuld var att hon var hög som ett hus och hängde med honom när det hände. Kan inte du vara på fel plats i Arnoldland så du kommer ner på jorden ? *suck*

Du snattade väl aldrig tuggummi som liten eller gett din egen unge en örfil ? Fan så trångsynt du tänker.

Extremt förenklat och kvällstidningsvarianten av det hela, att hon laddade om vapnet och sådant glömmer vi påpassligt bort.
Citera
2010-08-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Och vilken moral sedan...

-100

Att tycka att någon som sonat sitt straff under nästan 30 år, tagit sig ur missbruk och annat elände och skött sig bra under den tiden är värd en andra chans är inte att hylla någon utan att visa medmänsklighet.

Själv applåderar jag alla som tar sig ur missbruk och kriminalitet och som sedan lyckas hålla sig på rätt sida lagen!

Ja, men det verkar ju inte hjälpa, tyvärr. Se på inläggen i denna tråd och hur tidningarna älskar att smaska i gamla brottslingar.
Citera
2010-08-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Extremt förenklat och kvällstidningsvarianten av det hela, att hon laddade om vapnet och sådant glömmer vi påpassligt bort.

Förenklat ? Utredningen kan väl inte en människa få in i ett inlägg. Jag gillar f.ö inte kvällstidningarnas sätt att skriva om ämnet.

Laddade om vapnet och "sådant" ? Luddigt skrivet, hon har ändå inte mördat.
Citera
2010-08-10, 18:30
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ja, men det verkar ju inte hjälpa, tyvärr. Se på inläggen i denna tråd och hur tidningarna älskar att smaska i gamla brottslingar.

Ja, det finns en hel del inlägg här som dryper av hat och hämndlystnad (?). Ibland funderar man vad detta kommer från. Utlopp för privata problem?

Jag väntar ivrigt på svar från personer som fördömer AÖ, om vad de anser vara rimlig strafflängd i hennes fall.
Citera
2010-08-10, 18:35
Medlem
Citat:
Hennes skuld var att hon var hög som ett hus och hängde med honom när det hände.

Enligt henne.

Citat:
PRESIDING COMMISSIONER PEREZ: What were you – were you under the influence of narcotics at the time of the offense?
INMATE DEASY: Yes, I was.
PRESIDING COMMISSIONER PEREZ: Can you tell me what narcotics, specifically?
INMATE DEASY: Heroin and cocaine and alcohol and in the second instance, all three.

...

Citat:
DEPUTY DISTRICT ATTORNEY FLEMING: I wonder if Ms Deasy recalls that the tests of her system showed that she had Phenobarbital and .07 alcohol, blood alcohol content, but no other controlled substances. Does she recall that?
INMATE DEASY: I'd certainly take your word for it. However, I don't see how that's possible since I had injected heroin definitely that morning. But again, tests do fail.

Hon har haft en nedrans oflyt med sina drogtester. Först när hon greps och det låg i hennes intresse att framstå som så påverkad och därmed passiv under morden som möjligt. Förargligt nog så motsade testerna hennes påstående om rusnivån den aktuella dagen. Bevis är ett otyg i amerikanska domstolar har jag hört. Andra gången oturen slog till var på insidan då chanserna för eventuella permissioner effektivt grusades då hon råkade få kisseskvätten förorenad av morfin. Oh darn.
Citera
2010-08-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Enligt henne.

Hon har haft en nedrans oflyt med sina drogtester. Först när hon greps och det låg i hennes intresse att framstå som så påverkad och därmed passiv under morden som möjligt. Förargligt nog så motsade testerna hennes påstående om rusnivån den aktuella dagen. Bevis är ett otyg i amerikanska domstolar har jag hört. Andra gången oturen slog till var på insidan då chanserna för eventuella permissioner effektivt grusades då hon råkade få kisseskvätten förorenad av morfin. Oh darn.

Låg i hennes intresse ? Du har aldrig tänkt på at hon var heroinmissbrukare under denna tid ? Börja knarka och se vilken bild/uppfattning du får av omgivningen.

Jag fick morfin senast på akuten när jag gick med ryggskott. Knarkade jag då ? Det är konstigt att interner inte knarkar mer när deras mänskliga rättigheter kränks om och om igen. Du ser inte hur enormt nedvärderande du skriver öht.
Senast redigerad av pierso 2010-08-10 kl. 19:49.
Citera
2010-08-10, 19:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Förstår inte heller de som vill förringa hennes del i brotten hon dömdes för. Det är ju bara att jämföra med ens inställning till Malexandermorden. Hon är dessutom dömd efter de lagar som rådde där brotten begicks. Men nu är snart straffet över.

Nu har hon dock avtjänat 28 år och behöver verkligen inte be om ursäkt till mig i alla fall. För min del får hon som sagt ha vilken inställning hon vill till de brotten Nu verkar hon ju tycka att hon oförtjänt får leva medan hennes offer inte fick det, men ville hon åka och pissa på Richard Helbush grav så vad tusan - straffet är avtjänat.
Citera
2010-08-10, 20:24
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, det finns en hel del inlägg här som dryper av hat och hämndlystnad (?). Ibland funderar man vad detta kommer från. Utlopp för privata problem?

Jag väntar ivrigt på svar från personer som fördömer AÖ, om vad de anser vara rimlig strafflängd i hennes fall.

Annika har självklart stått sitt kast och suttit sin tid länge nog nu. Däremot ska man inte viktimisera henne eller försvara hennes gärningar. Vi pratar inte om ett sinnesförvirrat barn som i stundens hetta gjorde ett "misstag" - vi pratar om en vuxen kvinna som medvetet, under en tid, rånade och lurade människor och även hjälpte sin pojkvän vid mord, och även gav tips om vad som skulle göras. Hon är inte oskyldig för fem jävla öre.
Senast redigerad av Caine.Atrebatum 2010-08-10 kl. 20:27.
Citera
2010-08-10, 21:38
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Annika har självklart stått sitt kast och suttit sin tid länge nog nu. Däremot ska man inte viktimisera henne eller försvara hennes gärningar. Vi pratar inte om ett sinnesförvirrat barn som i stundens hetta gjorde ett "misstag" - vi pratar om en vuxen kvinna som medvetet, under en tid, rånade och lurade människor och även hjälpte sin pojkvän vid mord, och även gav tips om vad som skulle göras. Hon är inte oskyldig för fem jävla öre.

Eftersom det är mitt inlägg du kommenterar, så svarar jag.

Jag försvarar inte hennes gärningar och anser inte att hon är oskyldig. Om jag har skrivit det (vilket jag väl har gjort, eftersom du tolkar min inställning så), så får du gärna visa var. Jag har dock svårt att tro det, eftersom det inte sammanfaller med min åsikt i fallet.

Jag tycker däremot att hon sonat sitt straff i och med att hon suttit närmare 30 år i fängelse och skött sig och hoppas att hon nu får en chans att ta en plats i det samhälle hon som ung aldrig ville lämna.
Citera
2010-08-10, 21:53
Medlem
Citat:
Låg i hennes intresse ? Du har aldrig tänkt på at hon var heroinmissbrukare under denna tid ? Börja knarka och se vilken bild/uppfattning du får av omgivningen.

Jag fick morfin senast på akuten när jag gick med ryggskott. Knarkade jag då ? Det är konstigt att interner inte knarkar mer när deras mänskliga rättigheter kränks om och om igen. Du ser inte hur enormt nedvärderande du skriver öht.

Jag tänker ofta på att hon var heroinmissbrukare när jag tänker på henne. Varje gång faktiskt när jag tänker efter. Vartenda gång kommer jag fram till att det sannolikt var starkt bidragande till hennes agerande och något som ligger henne till last snarare än något som skulle ge henne ansvarsfrihet. Ändå var det ett spår hennes försvar försökte ta under rättegången då hon menade att hon varit alldeles för påverkad för att kunna utföra de brott hon lades till last. Provtagningen visade dock något annat.

Hennes positiva prov i fängelset kan naturligtvis bero på smärtlindring hon fått vid vård men isf borde hon nämnt detta kan man tycka. Alternativet är att hon inte alls var den rehabiliterade mönsterfånge som vi vill att hon skulle varit.

Nedvärderande? Tja, applåderar hennes val här i livet gör jag inte. Jag är t om så gammalmodig att jag inte tycker att någon som tagit sig ur ett missbruk eller ångrat sina brott är en bättre och mer oskyldig människa än någon som aldrig har exvis missbrukat, begått dråp eller varit högst delaktig i mord. Till exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Nyttig Information - till Nyttiga svenska idioter!
Skriv en roman om denne man....och ge ett ex. var till alla hatare av AÖ!

Avser du infon om Estonia och relevansen för den här tråden? Sorry, jag missade den.
Boken är fö på gång enligt uppgift! Författad av Don Anderson, en av de poliser som haffade Deasy och Cox.

http://lakeconews.com/content/view/8085/764/
Citat:
Anderson said he became friendly with a Swedish filmmaker who invited him to Sweden for a week's stay in 1999 and encouraged Anderson to write a book about his experiences, which he's now finishing.

Ett tips är att den INTE kommer i form av sommarföljetong i våra kvällstidningar!

Någon som vet vem den svenska filmmakaren är? Torde vara känsligt för en offentlig person att propsa på att en bok full med sanningar om henne skrivs.
Citera
2010-08-11, 03:32
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
De trälar som bl.a. här ägnar sin kraft åt att hata AÖ skulle faktiskt kunna ägna sig åt mera lustfyllt
gottande i personliga tillkortakommanden!
För att ge ETT bra förslag: Klara ut vilka i den ack så gulliga svenska statens maskineri det var som var med om den vansinniga verksamheten med att transportera stulna f.d. sovjetiska militärprylar ombord på passagerarfärjan ESTONIA - och som efter dess undergång på alla tänkbara sätt såg till att en vettig uppklarning av Estonia-sjunkningen ej kunde komma till stånd?

Ett massmord i modern tid - som kantänka är alldeles för stort för hängivna Annika-hatare att söka befatta sina hjärnor med?

AÖ hit och dit - hennes liv var antagligen kaputt redan vid 12-13 års ålder. Hur är det med livet för de som satt i sveriges regering år 1994? När gick deras liv rätt in i dimman?

Lägg in dig på psyket.
Citera
2010-08-11, 03:38
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Förenklat ? Utredningen kan väl inte en människa få in i ett inlägg. Jag gillar f.ö inte kvällstidningarnas sätt att skriva om ämnet.

Laddade om vapnet och "sådant" ? Luddigt skrivet, hon har ändå inte mördat.
Medhjälp till mord straffas lika hårt som att utföra själva gärningen.
AÖ hade nog snarare tur att henne kumpan tog livet av sig så att hon ostört kunde lägga allt ansvar på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in