2010-04-30, 19:05
Medlem
LieDetectors avatar
Nåväl, Annika har fått sitt straff fastställt till 45 år. Enough is enough!

Man kan tycka vad man vill, men att ha viljan att flytta över amerikanskt straffsystem till Sverige är inte rimligt. Ingen kan påstå att det utförs färre brott i USA!
Citera
2010-04-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Nåväl, Annika har fått sitt straff fastställt till 45 år. Enough is enough!

Man kan tycka vad man vill, men att ha viljan att flytta över amerikanskt straffsystem till Sverige är inte rimligt. Ingen kan påstå att det utförs färre brott i USA!

Ta en titt på statistiken över våldtäkter och mord i New York, jämför den med Sveriges , då har du ändå en inbyggd skillnad mellan storstad och glesbygd som ju Sverige, i relation till NY är. Sen när du sett statistiken så kan du nog påstå det, de är inte i någon avgörande grad flera iaf.
Citera
2010-05-01, 13:03
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
skidlringen av det som hände restaurangägaren och polismannen är gjord av AÖ själv och stöds av vad som kommit fram vid rekonstruktioner och stöds av andra vittnesmål och sakomständigheter., och hon var ju där!!

vad som hände i lägenheten innan hon fick sin " andra chans" har jag faktiskt ingne större insyn i, men du väljer att tro på enbart hennes utsago om vad som hände, det gör inte jag. Mainpulativa missbrukarsjälar litar jag inte på.

Men en snut som skulle säga vad som hells bara hon åkte in
Citera
2010-05-23, 11:35
Medlem
När det gäller den föredetta prostituerade narkotikamissbrukaren Annika Österberg har hon fått en medial särbehandling i Sverige. Det kan bero på att hon är en blondin dömd i fjärran land för brott som inte drabbade svenskar. Det finns ett tydligt etnocentriskt drag i svensk press: Invandrare som förgår sig här ska dö medan svenskar som förgått sig i andra länder ska räddas hem till de sina igen. Vilket är lite löjeväckande. Men riktigt ruskigt blir det om journalister ser som sin uppgift att tidsbestämma enskilda straff, vare sig det handlar om att korta eller förlänga. Detta är ingen journalistisk uppgift. Som journalist har man ett ansvar att kritiskt granska det straffrättsliga systemet, både dess teori och praktik.
Citera
2010-06-08, 13:49
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Spetsa öronen. I sommar kommer Annika Östberg avslöja sitt livs historia. Hon är en av sommarvärdarna i P1.

– Jag är mycket nervös, säger Annika Östberg.

Annika Östberg dömdes för dubbelmord i USA och har spenderat 30 år i fängelse. År 2009 överfördes hon till svensk fängelse. Hon ska friges nästa år.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7263378.ab
Nu ska mördarflatan sommarprata också, snart är hon väl ett namn på sossarnas vallista också..
Citera
2010-06-08, 14:06
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Nu ska mördarflatan sommarprata också, snart är hon väl ett namn på sossarnas vallista också..
Hårda ord!
Men intresant ska det bli
Citera
2010-06-08, 14:11
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Annika Deasy borde läsa den här artikeln av Roland Poirier Martinsson, Sveriges Radio också:

Citat:
När Östberg nu anlänt till Sverige provas den svenska mediekårens etik. Det finns inga skäl att tro att Östberg kommer att tacka nej till kändisskap och morgonsoffor - statistiken för mördare som får chansen att stå i centrum är dyster i det avseendet. Skulle Östberg vägra offentligheten talar det ytterligare för det riktiga i att släppa henne fri, om hon kryper upp TV-kanalernas morgonsoffor är det ett säkert tecken på att hon ännu inte inser vidden av sina brott.

http://www.newsmill.se/artikel/2009/...-bli-en-kandis
Citera
2010-06-08, 15:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Annika Deasy borde läsa den här artikeln av Roland Poirier Martinsson, Sveriges Radio också:

http://www.newsmill.se/artikel/2009/...-bli-en-kandis

Jag ser ärligt talat inte kopplingen mellan att vilja berätta sin historia å ena sidan med avsaknad av ånger å den andra.
Citera
2010-06-08, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Jag är chockad, hörde det på radion alldeles nyss.

Magstarkt
Citera
2010-06-08, 19:18
Medlem
The.other.sides avatar
Det finns en artikel på expressen om detta. Passa på och regga er och basha fanskapet med kommentarfunktionen

Här:
http://www.expressen.se/noje/1.20168...marpratar-i-p1
Citera
2010-06-08, 19:57
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag ser ärligt talat inte kopplingen mellan att vilja berätta sin historia å ena sidan med avsaknad av ånger å den andra.

Mord är för de flesta, tämligen skamliga gärningar. Gillar man att babbla om det så har man ett annat synsätt. Dessutom har hennes fall redan fått väldigt mycket press, bl.a. genom Fifflar-Toms "dokumentär". Det hela är mycket simpelt och mycket banalt: Efter ett snuskigt dråp och två snuskiga mord följer långvarig fångenskap som straff. Straffet är nu snart avtjänat och hon borde försöka ägna sig åt någon sorts stilla vardagssysslor i obemärkthet, istället för att försöka etablera sig i mördarbranschens kringindustri. Sveriges Radio bör också ge fan i att lotsa in henne i denna kringindustri.

Risken är att hon får för sig att fara kring på skrytturné och "föreläsa" som vissa andra gamla utövare av snuskiga och banala, men för offer och deras anhöriga ytterst drabbande, våldsbrott.

Jag hoppas att hon visar bättre omdöme.
Citera
2010-08-08, 12:01
Medlem
laserlasses avatar
SOMMARPRATAR I DAG p1 KL 1300
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem