2009-04-08, 12:12
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Hon är visserligen kriminell men trots allt svenska och därför vårt ansvar.

Om vi skall kunna kräva att andra länder tar itu med sina respektive avskum som anländer till Sverige med avsikt att begå brott så måste vi agera konsekvent.
Varför då?
Citera
2009-04-08, 12:12
Medlem
Atomic_s avatar
Snart kommer det väl en massa snyft-intervjuver med subban om hur jävla synd det varit om henne i USA & alla där har varit så hemska. Kan förövrigt tänka mig att Malou står först i kön på knä för att få en intervjuv.
Nä, skicka både Annika & Rickard Flinga till nån avlägsen del av världen! Mördare & idioter har vi redan gott om i det här landet.
Citera
2009-04-08, 12:39
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomic_
Snart kommer det väl en massa snyft-intervjuver med subban om hur jävla synd det varit om henne i USA & alla där har varit så hemska. Kan förövrigt tänka mig att Malou står först i kön på knä för att få en intervjuv.
Nä, skicka både Annika & Rickard Flinga till nån avlägsen del av världen! Mördare & idioter har vi redan gott om i det här landet.
Men dom har sonat sitt brott och förtjänar en trygg vardag här hemma..
Skicka ut alla utlänningar istället som sitter på dom svenska kåkarna..
På Tida sitter det i genomsnitt 80% svartingar som inte borde vara här
Citera
2009-04-08, 12:42
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Men dom har sonat sitt brott och förtjänar en trygg vardag här hemma..
Skicka ut alla utlänningar istället som sitter på dom svenska kåkarna..
På Tida sitter det i genomsnitt 80% svartingar som inte borde vara här

Fast hon har ju inte sonat sitt brott.
Hon är inte frisläppt.
Hon är överförd till ett svenskt fängelse.
Citera
2009-04-08, 12:48
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theodore

Läste lite om Annika Östberg på wikipedia för att få lite mer bakgrundsinfo där det inte är så vinklat av medierna och måste säga att där fick jag uppfattningen om att hon var en riktigt vidrig person på den tiden. Visserligen lämnades hon av sin mamma vid tolv års ålder men bara för det behöver man inte mörda folk.

Jag vill inte att mina skattepengar ska slösas på ett slödder som henne.

Här är polismannen som mördades:

http://camemorial.org/1981-1990/helbush.php

Haha jo för Wikipedia är ju kända för att vara totalt ovinklade? Hahaha vilken verklighet lever du i, med det säger jag inte att tidningarna inte har vinklade ledare och liknande men att påstå att Wikipedia är objektiva...det får mig att garva arslet av mig.
Citera
2009-04-08, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av macka-pär
Hon blev dömd till sitt långa straff på grund av att pojkvännen Cox snuvade rättvisan på konfekten genom att hänga sig innan rättegång. Någon måste måste dömas till döden eftersom Cox lurade systemet och därmed flyttade dömande instans fokus till den som fortfarande levde, dvs Annika. Hon fick veta att dödsstraff kunde undvikas genom att erkänna sig skyldig till morden, och då gjorde hon det eftersom hon vill leva.

Jag hävdar att Annika hade fått ett betydligt kortare straff om Cox levt länge nog för att fällas för morden i en rättegång. Inte juridiskt oantastligt måhända men typiskt amerikanskt.

Självklart är Annika inte oskyldig, men sonat sitt straff har hon gjort med råge.

Exakt, anledningen till att hon fått sitta så länge är att någon var tvungen att åka dit för polismordet .. Eftersom hennes kille tog livet av sig var hon tvungen att ta fallet .. De ville statuera ett exempel eftersom att en polis blev dödad ..
Citera
2009-04-08, 13:11
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americanviking
Exakt, anledningen till att hon fått sitta så länge är att någon var tvungen att åka dit för polismordet .. Eftersom hennes kille tog livet av sig var hon tvungen att ta fallet .. De ville statuera ett exempel eftersom att en polis blev dödad ..

Hon var aktiv vid brottets utförande, hon ett antal år före dubbelmordet dömd för dråp.
Sverige är inget jävla index över straff, vi är extremt liberala och släpphänta gentemot brottslingar.
Citera
2009-04-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miklosan
I flertalet stater i USA diskuteras just nu dödstraffet mer än vanligt! Det är motståndarna som har fått glöd i den ekomomiska krisen. Det kostar nämligen mer, sett genom hela processen från fångad till avrättad, att ha en dödsdömd fånge till skillnad ifrån en livstidsdömd fånge.

Nu är inte knarkpolismöderskan annika(vägrar skriva hennes namn med stor bokstav) inte dödsdömd men anledningen till att hon till slut ska förvisas till Sverige tror jag innerligt beror på de ekonomiska ansträngningarna som föresigår just nu över världen, inte minst i USA då!

Varje land, kommun, stad och så vidare över hela världen ser just nu över sina kostnader. Och en fånge är inte så där jättebilligt som man kan tro vill jag lova!

Så, varför inte slänga ut skiten och låta någon anna stå för kostnaderna??
Hittills så vet iaf jag att knarkpolismörderskan enbart kommer att kosta min plånbok pengar.

Sen att många verkar glömma bort barnen som fick växa upp utan en far pga av händelsen är ju bara tragisk!

Det första man isåfall bör göra är att se över rättsystemet överhuvudtaget. Klart det kostar pengar men om ett samhälle går med inställningen att "vi låser in varenda jävel som begår minsta lilla brottslig handling" så klart det kostar pengar.

Fängelserna både här och i andra länder har inga platser kvar och därför behövs det byggas nya, vissa länder i världen har överfulla fängelser och ingen som helst ekonomi att klara överbelastningen, det säger sig självt att det inte inte är någon ide att låsa in någon i 30 års tid, dels skadar det personen mer än hjälper, dels kostar det pengar, vad är revanchen för de anhöriga, som att den dömde inte mår dåligt nog efter 30 år.

Det är klart att våldtäktsmän, mördare och liknande måste låsas in men det måste finnas begränsningar också. Du kan inte bara låsa in en person och låta den sitta där hur många år som helst, gör du det med flera personer så säger det sig självt att det blir överbelagt. Det är då bättre med dödsstraff som kan ske rätt så snabbt inpå rättegången, för när det sedan är processat och klart har du en plats ledig igen.

Antingen har ett samhälle inställningen att har du begått ett mord så ska du själv dö eller annars får man försöka rehabilitera fången ifråga.

Det är patetiskt att säga att de 27 år som Annika suttit i amerikanskt fängelse har varit för nån rehabilitering, det hade varit enklare att dömt henne till döden så hade polisens anhöriga fått som de velat.

Personligen tycker jag att Annika suttit på tok för länge av just det skälet, flera andra sitter i USA med livstidsdomar och det kostar ofantliga summor pengar att ha någon inlåst så länge, det är något fel nånstans när ett samhälle är uppbyggt så.

Ärligt talat så är 30 år i fängelse som ett dödsstraff i sig. Jag skulle vilja se om det finns några siffror på långtidsdömda som kommit ut hur de klarat sig efteråt. Hade jag suttit 30 år och kommit ut så vet jag itne om jag stått ut med alla de år jag missat, hade förmodligen tagit livet av mig för den anledningen istället.

Korkade jävla amerikaner som låser in folk på 100+ år istället för att bara köra en enkel avrättning. De anhöriga till polisen verkar också lite skumma, de måste väl fatta att det inte var hon som höll i pistolen. Jag kan hålla med om att hon är delaktig i det hela, men hur det än är så är det en helt annan sak om en person man känner mördar någon mot att man själv gör det. Hon höll inte i pistolen och avlossade några skott och det är en stor jävla skillnad. Vem som helst skulle inte ha modet att själv trycka på avtryckaren och det är det som är själva grejen.

När man har det modet är man en mördare, även om man gör det för pengar eller vad som helst, en normalt funtad person hade aldrig, för pengar eller något annat kunnat mörda. De anhöriga lägger över alldeles för mycket på skulden på Annika, sen är det konstigt att de inte tar hänsyn till droger och liknande, hon hade förmodligen inte fungerat likadant i situationen om hon hade varit drogfri etc.

Det märks ju direkt att hon aldrig skulle göra något liknande igen, att som de anhöriga ha de hat som finns inom dem är för mig helt oförsteligt. Kan man inte se det som det är, den som verkligen mördade polisen tog sitt liv i häktet, Annika åkte också dit och har suttit 27 år, räcker inte det, vad mer begär dem när hon inte ens är den som tog livet av honom, det är inte alls säkert att hon själv hade skjutit om det vore hon som hade haft pistolen.

Det amerikanska rättsystemet är ju helt jävla vrickat, det är ungefär som att man går hem från krogen och ser nån skjuta en annan, om man anmäler riskerar man åka dit för medhjälp eftersom man fanns på platsen, om man inte anmäler riskerar man samma sak just av den anledningen att man inte anmäler och frågor uppkommer varför man inte gjort det. Åklagare vrider och vänder på saker och ting hur de vill.
Citera
2009-04-08, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Det första man isåfall bör göra är att se över rättsystemet överhuvudtaget. Klart det kostar pengar men om ett samhälle går med inställningen att "vi låser in varenda jävel som begår minsta lilla brottslig handling" så klart det kostar pengar.

Fängelserna både här och i andra länder har inga platser kvar och därför behövs det byggas nya, vissa länder i världen har överfulla fängelser och ingen som helst ekonomi att klara överbelastningen, det säger sig självt att det inte inte är någon ide att låsa in någon i 30 års tid, dels skadar det personen mer än hjälper, dels kostar det pengar, vad är revanchen för de anhöriga, som att den dömde inte mår dåligt nog efter 30 år.

Det är klart att våldtäktsmän, mördare och liknande måste låsas in men det måste finnas begränsningar också. Du kan inte bara låsa in en person och låta den sitta där hur många år som helst, gör du det med flera personer så säger det sig självt att det blir överbelagt. Det är då bättre med dödsstraff som kan ske rätt så snabbt inpå rättegången, för när det sedan är processat och klart har du en plats ledig igen.

Antingen har ett samhälle inställningen att har du begått ett mord så ska du själv dö eller annars får man försöka rehabilitera fången ifråga.

Det är patetiskt att säga att de 27 år som Annika suttit i amerikanskt fängelse har varit för nån rehabilitering, det hade varit enklare att dömt henne till döden så hade polisens anhöriga fått som de velat.

Personligen tycker jag att Annika suttit på tok för länge av just det skälet, flera andra sitter i USA med livstidsdomar och det kostar ofantliga summor pengar att ha någon inlåst så länge, det är något fel nånstans när ett samhälle är uppbyggt så.

Ärligt talat så är 30 år i fängelse som ett dödsstraff i sig. Jag skulle vilja se om det finns några siffror på långtidsdömda som kommit ut hur de klarat sig efteråt. Hade jag suttit 30 år och kommit ut så vet jag itne om jag stått ut med alla de år jag missat, hade förmodligen tagit livet av mig för den anledningen istället.

Korkade jävla amerikaner som låser in folk på 100+ år istället för att bara köra en enkel avrättning. De anhöriga till polisen verkar också lite skumma, de måste väl fatta att det inte var hon som höll i pistolen. Jag kan hålla med om att hon är delaktig i det hela, men hur det än är så är det en helt annan sak om en person man känner mördar någon mot att man själv gör det. Hon höll inte i pistolen och avlossade några skott och det är en stor jävla skillnad. Vem som helst skulle inte ha modet att själv trycka på avtryckaren och det är det som är själva grejen.

När man har det modet är man en mördare, även om man gör det för pengar eller vad som helst, en normalt funtad person hade aldrig, för pengar eller något annat kunnat mörda. De anhöriga lägger över alldeles för mycket på skulden på Annika, sen är det konstigt att de inte tar hänsyn till droger och liknande, hon hade förmodligen inte fungerat likadant i situationen om hon hade varit drogfri etc.

Det märks ju direkt att hon aldrig skulle göra något liknande igen, att som de anhöriga ha de hat som finns inom dem är för mig helt oförsteligt. Kan man inte se det som det är, den som verkligen mördade polisen tog sitt liv i häktet, Annika åkte också dit och har suttit 27 år, räcker inte det, vad mer begär dem när hon inte ens är den som tog livet av honom, det är inte alls säkert att hon själv hade skjutit om det vore hon som hade haft pistolen.

Det amerikanska rättsystemet är ju helt jävla vrickat, det är ungefär som att man går hem från krogen och ser nån skjuta en annan, om man anmäler riskerar man åka dit för medhjälp eftersom man fanns på platsen, om man inte anmäler riskerar man samma sak just av den anledningen att man inte anmäler och frågor uppkommer varför man inte gjort det. Åklagare vrider och vänder på saker och ting hur de vill.

Om du går hem frå krogen och ser någon annan skjuta någon så är det väldigt långt från vad Annika Östberg har iscensatt. finns faktiskt inga likheter alls.
Citera
2009-04-08, 13:31
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Om du går hem frå krogen och ser någon annan skjuta någon så är det väldigt långt från vad Annika Östberg har iscensatt. finns faktiskt inga likheter alls.

Ja, för det var ju verkligen Annika, och inte hennes pojkvän som verkligen begick brotten?
Citera
2009-04-08, 13:45
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2

När två personer agerar tillsammans och i överlagt samförstånd med varandra för att mörda en annan människa så är båda personerna lika skyldiga till mord, både juridiskt och moraliskt. Vad är det som är så svårt att förstå med det?

Jag fullkomligt älskar din skuldbeläggning på polisens döttrar. Har de verkligen inte förstått att Annika ju var drogberoende? Då har man ju frikort, och är inte ansvarig för sina handlingar.

Människor med din snedvridna och perversa moraluppfattning äcklar mig.

Citat:

Skönt att du i alla fall avslutar med att totalt idiotförklara dig själv.
Citera
2009-04-08, 13:55
Medlem
starfaces avatar
Lås in knarkhoran på livstid. Skam för sverige om dem släpper ut henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in