2011-01-29, 12:49
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymflashbackare
svenne-i-viken skrev rätt bra hur jag kände inför ditt efterblivna inlägg men jag kompletterar med att morden faktiskt var iskallt och kallblodigt på förhand planerade och inte i all hast samt att hon laddade inte bara vapnen (och laddade om dem när de sköt mot poliserna som försökte gripa dom). Läs tråden och sluta komma med så dumma kommentarer. AÖ är snorskyldig till tre mord. Punkt.
För det första så var hon drågad och väldigt pressad..

Nästan alla hade hjort samma sak i hennes sitts.

vad hade hon för val??

Hon har tagit sitt straff (som inte hade blivet så långt om inte hennes kille tagit "självmord" hmmm)

så låt hon få fortsätta med sitt nya liv
Citera
2011-01-29, 13:26
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Ja och hon mördade tre personer. Vad är din poäng?
Citat:
Tala för din själv ditt efterblivna stuprörsmongo! Nej, alla prostituerade narkomaner mördar begår inte knivmord, rånmord och polismord. Faktiskt är nog Annika Deasy den enda som gjort det.
Citat:
vad hade hon för val??
Ja, jag kanske är långsökt och dum nu...men hon kunde ju alltid ha skitit i att mörda folk?
Citat:
Hon har tagit sitt straff (som inte hade blivet så långt om inte hennes kille tagit "självmord" hmmm)
Hon har fått ett straff för sina brott. Jag ifrågasätter dock din och andras helt galna lögner och missuppfattningar kring de mord hon begått. Och vad får dig att tro att hon hade fått lägre straff om hennes pojkvän inte tagit livet av sig? Rättssystem fungerar inte så barnsligt, varken i Sverige eller i USA. Annika Deasy slapp dödsstraff för att hon gjorde en deal med åklagaren om att inte begära en kostsam rättegång mot att åklagaren inte yrkade dödsstraff. Hon hade fått samma straff vare sig hennes pojkvän levt eller ej. Är du verkligen så korkad?
Citat:
Jag har väl knappast hindrat henne?
Senast redigerad av Anonymflashbackare 2011-01-29 kl. 13:29.
Citera
2011-01-29, 14:53
Medlem
Citat:
Annika Deasy slapp dödsstraff för att hon gjorde en deal med åklagaren om att inte begära en kostsam rättegång mot att åklagaren inte yrkade dödsstraff. Hon hade fått samma straff vare sig hennes pojkvän levt eller ej.

Enligt AW Fähstork:
Citat:
En vanligt förekommande vanföreställning är att Deasy erkände sig skyldig till de två morden för att undvika dödsstraff. Det är inte sant. Deasy riskerade inte dödsstraff, hon riskerade att dömas till livstids fängelse utan möjlighet till återkommande prövning.
http://www.samtiden.com/node/256
En intressant artikel om än med ett visst mått av personliga reflektioner. Faktauppgifterna är dock lätta att bena ut och utdragen ur diverse förhör med Deasy är onekligen intressanta.

Citat:
Ursprungligen postat av _js
Anonymflashbackare,

Jag beundrar ditt tålamod gentemot folk här inne, alltså...
+1 Keep it up!

En gång i tiden trodde jag själv på rapporteringen om hur hon pga en juridisk fnurra var oskyldigt dömd i ett korrupt rättssystem drivet av hämndlystnad. Men tyvärr var jag tvungen att lämna min invanda och trygga föreställning om tingens ordning och anta en ny när jag väl läste på om det hela. Det är aldrig roligt att inse hur man blivit lurad men det hade varit värre att vägra ta till sig information och således fortsatt framstå som en idiot.
Senast redigerad av Livsmissbrukare 2011-01-29 kl. 15:39. Anledning: Syftningsfel.
Citera
2011-01-29, 15:28
Medlem
Citat:

vad hade hon för val??

Om nästan alla hade gjort samma sak i hennes sits så hade mordfrekvensen varit djuriskt hög. Deasy är dessbättre ett undantag i regeln om oss civiliserade människor.
Citera
2011-01-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Enligt AW Fähstork:

http://www.samtiden.com/node/256
Otroligt intressant artikel! Och många andra intressanta artiklar på samma webbplats! Tackar!
Citera
2011-01-31, 21:23
Medlem
HairyMenNeedLoves avatar
Citat:

vad hade hon för val??

Nä, alla hjortarna hade inte gjort det...

Någon som vet hur det går med hennes utslussning?
Citera
2011-02-01, 06:43
Medlem
Jag tror det är i mars/april nu som hon varit i Sverige i ett år. Hon kommer att bli helt fri snart. Hon sitter inte bakom lås och bom utan bor på Basta. Rehabiliteringshem för missbrukare. Kanske inte det bästa valet att placera henne på ett ställe som är fullt med missbrukare som försöker bli kvitt sina beroenden. Hon har själv inte missbrukat på årtionden.

Vad jag fortfarande skulle vilja ha ett svar på är det hemlighetsmakeri bakom hennes frisläppande. Många hade i åratal kämpat för hennes möjlighet att bli förflyttad till Sverige. Sedan helt plötsligt så smygs hon in i landet med privatplan utan att någon blivit informerad. Vad för slags deal gjordes i Amerika? Reinfeldt hade vädjat till Californiens guvenör Arnold om benådning. Hade han gjort sin hemläxa så borde han vetat att man inte kan benåda någon som är dömd för två fall av capital murder.
Citera
2011-02-01, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Francobollo
Jag tror det är i mars/april nu som hon varit i Sverige i ett år. Hon kommer att bli helt fri snart. Hon sitter inte bakom lås och bom utan bor på Basta. Rehabiliteringshem för missbrukare. Kanske inte det bästa valet att placera henne på ett ställe som är fullt med missbrukare som försöker bli kvitt sina beroenden. Hon har själv inte missbrukat på årtionden.

Vad jag fortfarande skulle vilja ha ett svar på är det hemlighetsmakeri bakom hennes frisläppande. Många hade i åratal kämpat för hennes möjlighet att bli förflyttad till Sverige. Sedan helt plötsligt så smygs hon in i landet med privatplan utan att någon blivit informerad. Vad för slags deal gjordes i Amerika? Reinfeldt hade vädjat till Californiens guvenör Arnold om benådning. Hade han gjort sin hemläxa så borde han vetat att man inte kan benåda någon som är dömd för två fall av capital murder.
Bra poänger!

Jämför med om någon av Malexandermördarna skulle slussas ut i frihet, det skulle ligga fotografer i varenda buske, det skulle debatteras i media osv! Fan Mattias Flink kunde inte ens flytta till en lättare sluten anstalt utan att kvällspressen var där och tog bilder! Och Annika Deasy är i praktiken fri!

Men egentligen är det inget konstigt, det ligger helt i linje med hur massmedia har skyddat, försvarat, ursäktat och ljugit om trippelmörderskan.
Citera
2011-02-01, 21:41
Medlem
Citat:
Otroligt intressant artikel! Och många andra intressanta artiklar på samma webbplats! Tackar!
Nöjet är på min sida!

Du kanske redan läst den här artikeln? Den ger en god bild av hur den svenska rapporteringen uppfattas utifrån.
http://lakeconews.com/content/view/8085/764/
Ett stycke som speciellt fångade mitt intresse var:
Citat:
Anderson said he became friendly with a Swedish filmmaker who invited him to Sweden for a week's stay in 1999 and encouraged Anderson to write a book about his experiences, which he's now finishing.

Jag slängde ut frågan i tråden för några månader sedan men fick inget svar, vet någon idag vilken svensk filmmakare som uppviglat Anderson att skriva om fallet? Vore kul att läsa den där boken...
Citera
2011-02-02, 08:08
Medlem
Visst har Tom Alandh gjort en djupt lögnaktig film om henne? den sändes väl programenligt på SVT, möjligen TV4, i början på 2000-talet.
Citera
2011-02-02, 12:09
Medlem
Nietzschessons avatar
Jävla hets mot en kvinna som suttit så många år i fängelse, för mord som hennes pojkvän begått. Om ni är ute efter orättvisor så kolla t ex in tråden om Matijda Sovdat här på forumet. En fullblodspsykopat som lustmördade ett ungt par och ytterligare en man, hamnade på Karsudden, manipulerade läkarna och blev utsläppt efter några månader. DET är orättvisa, och till skillnad från Sovdat har Annika Deasy suttit av sitt straff - med råge.
Citera
2011-02-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Jävla hets mot en kvinna som suttit så många år i fängelse, för mord som hennes pojkvän begått.
Morden begicks av Annika Deasy och hennes pojkvän. Inte enbart av hennes pojkvän, isåfall hade Annika Deasy aldrig dömts för något eftersom hon då varit oskyldig. Vad är det du inte förstår?
Citat:
Om ni är ute efter orättvisor så kolla t ex in tråden om Matijda Sovdat här på forumet. En fullblodspsykopat som lustmördade ett ungt par och ytterligare en man, hamnade på Karsudden, manipulerade läkarna och blev utsläppt efter några månader.
Två fel gör inte ett rätt.
Citat:
DET är orättvisa, och till skillnad från Sovdat har Annika Deasy suttit av sitt straff - med råge.
Som tur är görs inga jämförelser eller rättvisebedömningar vid utdömande av straff. Båda två borde sitta inne, Sovdat på dårhus och Deasy i fängelse - och aldrig släppas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in