2009-04-08, 23:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Jag får nog säga att efter att ha läst på forum och bloggar samt pratat med folk om det så tycks en förkrossande majoritet vara förbannade på att hon flögs hit. Det är nog ingen tillfällighet att nätupplagorna inte har omröstningar på sina sidor med frågan "tycker du det är bra att Annika fick komma till Sverige" och liknande.
Skulle hon ha simmat?
Citera
2009-04-09, 00:00
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Skulle hon ha simmat?

Invändningen om att hon flögs hit handlar väl snarast om att hon fick ett specialchartrat plan, istället för en reguljärtransport.
Citera
2009-04-09, 00:02
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Skulle hon ha simmat?
Nej, hon skulle inte kommit alls...
Citera
2009-04-09, 00:02
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Den där analysen håller inte längre. Du kan lika gärna vända på resonemanget. Bakom många kriminella män finns uppviglande, manipulativa och hetsande kvinnor.
Nej, där har du helt fel om du inte tänker på rattfyllon...
Citera
2009-04-09, 00:03
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Många kvinnor som väljer "fel" man gör garanterat det valet just pågrund av att de gillar sådana människor, och inte har det minsta emot att tillhöra den kategorin av människor.
Du kan inte tänka dig att ungdomligt oförstånd och oerfarenhet har sin del i detta? Att de drabbas av kärleken är ytterligare en del.
Vi gör det alldeles för enkelt för oss genom att säga att de får skylla sig själva.
Själv är jag innerligt tacksam för att jag aldrig fått dessa ord kastat i ansiktet då jag gjort felaktiga val i mitt liv. Inga brottsliga val, men dock felaktiga för mig själv och andra.
Citera
2009-04-09, 00:05
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
Invändningen om att hon flögs hit handlar väl snarast om att hon fick ett specialchartrat plan, istället för en reguljärtransport.
Klar att det var specialchartrat. Annars hade en massa människor haft synpunkter på det... Hon landade på Örebro flygplats och inställdes på Hinseberg vid halv sju-tiden..
Citera
2009-04-09, 00:09
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Många kvinnor som väljer "fel" man gör garanterat det valet just pågrund av att de gillar sådana människor, och inte har det minsta emot att tillhöra den kategorin av människor.
Mycket klokt sagt.

En del av dessa kvinnor begår dock inga brott, och då ska de förstås inte behöva stå vid skampålen resten av sina liv om de vill tillbaka till ett normalt liv.
Citera
2009-04-09, 00:09
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Den där analysen håller inte längre. Du kan lika gärna vända på resonemanget. Bakom många kriminella män finns uppviglande, manipulativa och hetsande kvinnor.
Finns det säkert, lite högre upp i åldrarna.
Det är ytterst ovanligt att en ung flicka drar ner en ung pojke i skiten och får honom till att slå in på brottets bana. Betydligt vanligare att det är det omvända. Har tyvärr inga siffror på detta.
Citera
2009-04-09, 00:11
Medlem
Lapetosss avatar
Rätt att komma hem?

Jag som pröjsar så inihelvete mycket skatt samtidigt som jag inte har några snorisar och cyklar tycker att staten kan mina skattemedel till vad som behöves.

Annika - välkommen hem - tiden hinner ikapp oss alla.

Citera
2009-04-09, 00:12
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Du kan inte tänka dig att ungdomligt oförstånd och oerfarenhet har sin del i detta? Att de drabbas av kärleken är ytterligare en del.
Vi gör det alldeles för enkelt för oss genom att säga att de får skylla sig själva.
Själv är jag innerligt tacksam för att jag aldrig fått dessa ord kastat i ansiktet då jag gjort felaktiga val i mitt liv. Inga brottsliga val, men dock felaktiga för mig själv och andra.

Men grabben som börjar sin brottsbana i unga år är inte drabbad av ungdomligt oförstånd eller?
Vare sig man är kille eller tjej så får man fan ta ansvar för sina val och handlingar. I bland gör vi fel val och då får vi stå för dem och inte börja skylla på andra människor eller faktorer.
Senast redigerad av watson6669 2009-04-09 kl. 00:14.
Citera
2009-04-09, 00:15
Medlem
Atlantiss avatar
Skönt att kunna läsa lite ur domen, den ger svar på några frågetecken.

Omladdandet av revolvern vid gripandet exempelvis: Det bekräftas att de tog polisens revolver och alltså hade två vapen.

Det framkommer även att Annika hävdar att de planerat att go out Bonnie & Clyde-style hellre än att gripas, därav att hon vid gripandet försökte få tag i den revolver Cox hade tappat. En stor eloge till sheriffbiträdet Don Anderson som fysiskt attackerade de båda, tryckte pistolen mot Cox och dängde ner Annikas huvud i marken. Det hade varit berättigat av honom att skjuta aset, men han valde att gripa dem för att de skulle kunna dömas.
Citera
2009-04-09, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
Skönt att kunna läsa lite ur domen, den ger svar på några frågetecken.

Omladdandet av revolvern vid gripandet exempelvis: Det bekräftas att de tog polisens revolver och alltså hade två vapen.

Det framkommer även att Annika hävdar att de planerat att go out Bonnie & Clyde-style hellre än att gripas, därav att hon vid gripandet försökte få tag i den revolver Cox hade tappat. En stor eloge till sheriffbiträdet Don Anderson som fysiskt attackerade de båda, tryckte pistolen mot Cox och dängde ner Annikas huvud i marken. Det hade varit berättigat av honom att skjuta aset, men han valde att gripa dem för att de skulle kunna dömas.

Sen kommer vår feministkorrupta etablissemang och förstör herr Andersons goda gärning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in