2009-04-09, 22:17
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Precis som många av oss har förutspått så börjar opinionen skifta, även hos journalister nu, detta kan bli riktigt intressant!
Ja, mitt i sitt stackars-stackars-Annika-drev, så upptäckte journalisterna att dom inte hade opinionen med sig, och då blev det en väldig fart på dom åt andra hållet. Flygresan kostade nästan en miljon!!! Annika är inte alls oskyldig!!! Dom är jättearga borta i USA!!!
Citera
2009-04-09, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flintgods
´

Jag hoppas verkligen att du skämtar! Döda flera människor är värt 2-3 år i fängelse? Jag lovar dig det skulle du inte tycka om det drabbade din familj, jag vet av egen erfarenhet.

//Monica
En del kommer alltid att tro att hon bara är skyldig till delaktighet. Sanningen hjälper inte i dessa fall.
Citera
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag är benägen att hålla med i dagsläget. Schürrer ger ett iskallt intryck, och jag tror nog att hon skulle kunna ställa till med en del i nuläget, om hon inte får någon slags vård/terapi, i fängelset naturligtvis. Eklund är naturligtvis inte heller helt stabil. Men när det gäller Östlund tror jag ändå att de här 27 åren gjort något med henne.

Jag kan ju vara hederlig nog och säga att jag på inga sätt förväntade mig mothugg med tanke på att det är två av de mest motbjudande fallen de senaste åren och att de "känslomässigt" ligger väldigt nära i tiden. Ingen kommer ju heller högljutt kräva att Eklund eller Schürrer släpps fria. Däremot tror jag, tyvärr, att man om 30 år kommer resonera om att brotten är sonade. Om de nu sitter så länge, men det tror jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Ja, mitt i sitt stackars-stackars-Annika-drev, så upptäckte journalisterna att dom inte hade opinionen med sig, och då blev det en väldig fart på dom åt andra hållet. Flygresan kostade nästan en miljon!!! Annika är inte alls oskyldig!!! Dom är jättearga borta i USA!!!

Som att se Gråben springa utför ett stup och fortsätta en bit i luften innan han upptäcker att det hela skiter sig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn

Det är tur att vi har Internet. Tidigare har man bara kunnat mangla på med sitt "dömd för medhjälp till mord", "var rädd för pojkvännen" etc. Det är svårare nu, när alla intresserade kan sitta hemma och läsa artiklar, bloggar, domstolsprotokoll och brevkorrespondens.
Citera
2009-04-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
En del kommer alltid att tro att hon bara är skyldig till delaktighet. Sanningen hjälper inte i dessa fall.

Så är det tyvärr!
Citera
2009-04-09, 23:52
Medlem
Mordechais avatar
Man kan ju undra hur våra politiker har resonerat. Reinfeldt, Persson m.fl. Jag har svårt att tro att de är så korkade att de köpt paketet utan att veta kalibern på pundaren. Eller räknar man med att svenska folket är så korkat att de sväljer storyn och att den politiker som lyckats få till förflyttningen tjänar politiska poäng. Är det så illa?
Citera
2009-04-10, 00:07
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordechai
Man kan ju undra hur våra politiker har resonerat. Reinfeldt, Persson m.fl. Jag har svårt att tro att de är så korkade att de köpt paketet utan att veta kalibern på pundaren. Eller räknar man med att svenska folket är så korkat att de sväljer storyn och att den politiker som lyckats få till förflyttningen tjänar politiska poäng. Är det så illa?
jag tror ju knappast att de ansträngt sig så mycket om inte aftonbladet med flera hade satt engloria på hennes skalle. Och alla vet ju att; vad aftonbladet tycker, är vad svenska folket tycker...
Citera
2009-04-10, 00:42
Bannlyst
Faktiskt läst hela tråden... Jag hade också bara snyftvarianten som "sanning" tidigare, dock har jag läst på nu .

Men, det jag starkt vänder mig mot är all jävla blodtörst här inne. Helt ärligt gör det mig illamående och riktigt jävla äcklad. Jag fattar inte varför många av er är så satans kassa på att uttrycka er mening så ni måste använda er av ord som luder, tjackhora and so on...

Jag kan tycka det att det är rimligt att hon satt den tiden hon satt för medverkan till två mord. Jag personligen är dock tveksam till det första dråpet (oavsett vad domstolen kommit fram till eller ej). Så visst skulle hon sitta sin tid, helt klart! Men nog tycker jag att att hon suttit klart nu och hon är ändå svensk medborgare så givetvis skall vi ta hand om henne.

Så ja, jag är övertygad om att hon var rejält inblandad i morden. Och ja, det var rimligt med det straffet hon fick. Men: Nej, de flestas oerhörda fördömanden här är riktigt jävla avskyvärt. Hur fan kan ni stå ut med er själva? Jag är absolut ingen kommunist eller sosse (för det är väl argument som ni kommer använda annars), jag röstade blått senast och jag är höginkomsttagare och jobbar inom IT. Men jag värnar ändå om mina medmänniskor. Jag tycker definitivt att Annika Deasy förtjänar en chans i frihet.

Snälla Rickard Flinga, posta vidare i denna tråd. Du har kunskap och jag har en stor respekt för dig! Inte frö dina gärningar, utan för vad du gjort med ditt liv efteråt, sanslöst starkt. Hoppas på ngt liknande från Annika.

Till sist: Massmedia verkar dra öronen åt sig nu, vilket är HELT rätt. Som sagt, hon är skyldig som synden. Men återigen det är inte det jag vänder mig mot i denna tråd.
Citera
2009-04-10, 01:48
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirsa
Faktiskt läst hela tråden... Jag hade också bara snyftvarianten som "sanning" tidigare, dock har jag läst på nu .

Men, det jag starkt vänder mig mot är all jävla blodtörst här inne. Helt ärligt gör det mig illamående och riktigt jävla äcklad. Jag fattar inte varför många av er är så satans kassa på att uttrycka er mening så ni måste använda er av ord som luder, tjackhora and so on...
Suck! Vad ska man då kalla denna 'sminkade gris'? Tjuv, prostituerad, heroinmissbrukare, dråpsdömd, mördare - duger det?

Blodtörst? Här har svenska folket sålts en falsk bild för att denna 'lilla ängel' ska få komma 'hem' och så skriver du att folk är blodtörstiga för att de inte vill ha hit henne eller vill att att hon ska bli frisläppt.

Om du mår illa av språk och åsikter här kanske du ska läsa något annat istället. Politisk korrekthet är detta forum som tur är befriat ifrån. Låter egentligen helt jävla sjukt att det skulle vara pk att försvara en dubbelmördare.

Citat:
Ursprungligen postat av lirsa
Jag kan tycka det att det är rimligt att hon satt den tiden hon satt för medverkan till två mord. Jag personligen är dock tveksam till det första dråpet (oavsett vad domstolen kommit fram till eller ej). Så visst skulle hon sitta sin tid, helt klart! Men nog tycker jag att att hon suttit klart nu och hon är ändå svensk medborgare så givetvis skall vi ta hand om henne.
Ja, du tycker det men som du kanske märker tycker inte majoriteten samma sak. De som vill ta hand om henne borde få göra det, vi andra borde få slippa.
Ni kan väl starta en insamling..?

Jag undrar om man ska tacka Tom Alandh för mediabilden av AÖD? Han har visst gjort 'dokumentärer' eller som jag väljer kalla det: propagandafilmer om lite vad som helst. Tack Tom! (ironi)
Senast redigerad av genserik 2009-04-10 kl. 01:51.
Citera
2009-04-10, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordechai

Hmmm, kanske dags att vakna ur sossesoffan och fundera lite. Inget ont så men herregud, det är så illa. Sen antar jag ju att Reinfeldt har några poäng att tjäna in nu med tanke på alla nedskärningar av bidrag osv. Att lyfta hem en svensk från elaka Arnolds USA, är inte helt fel om man vill ha lite kaffebröd hos Svenska Folket. Sen när du har vaknat till lite kan du ställa dig frågan om en skitig arbetare som jag eller vad du nu är skulle få ett plan hem för 600 000. he he. Blir väl lite skatt på på denna förmån i och för sig men ändå lol.
Senast redigerad av filicano 2009-04-10 kl. 02:47.
Citera
2009-04-10, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Nej, hon är dömd för mord av första graden!

Nu skulle hon ju dock med största sannolikhet inte dömts för mord, utan snarare medhjälp, om brottet hade skett i Sverige. Vi tillämpar inte felony murder-principen, som de gör borta i staterna. Så fort man är involverad i ett brott som resulterar i att en människa mrödas så blir man automatiskt medskyldig till mordet. Rätt skruvad logik, om du frågar mig.

Men visst, i övrigt håller jag med om vad ni andra säger. Hon får definitivt oförtjänt mycket uppmärksamhet och utmålas väl i stort sett som en ängel i media. Jag hade personligen hellre sett att hon stannade kvar i USA. Hon är ju trots allt dömd efter amerikanska lagar - hur sjuka de än må vara i det här avseendet - och borde avtjäna sitt straff där. Varför ska hon särberhandlas bara för att hon råkar vara född i Sverige? Makes no sense.
Citera
2009-04-10, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Nu skulle hon ju dock med största sannolikhet inte dömts för mord, utan snarare medhjälp, om brottet hade skett i Sverige. Vi tillämpar inte felony murder-principen, som de gör borta i staterna. Så fort man är involverad i ett brott som resulterar i att en människa mrödas så blir man automatiskt medskyldig till mordet. Rätt skruvad logik, om du frågar mig.

Men visst, i övrigt håller jag med om vad ni andra säger. Hon får definitivt oförtjänt mycket uppmärksamhet och utmålas väl i stort sett som en ängel i media. Jag hade personligen hellre sett att hon stannade kvar i USA. Hon är ju trots allt dömd efter amerikanska lagar - hur sjuka de än må vara i det här avseendet - och borde avtjäna sitt straff där. Varför ska hon särberhandlas bara för att hon råkar vara född i Sverige? Makes no sense.

Citat:
Vi tillämpar inte felony murder-principen, som de gör borta i staterna. Så fort man är involverad i ett brott som resulterar i att en människa mrödas så blir man automatiskt medskyldig till mordet. Rätt skruvad logik, om du frågar mig.

Nä, vi gör ju inte det, vi Svenskar som är så solidarisk och omtänksamma. Och jag tolkar ditt svar då som att: - om din far blir skjuten på öppen gata och en person som laddar hans, vapen, beskyddar honom och ljuger för att förhindra ett brott så är det helt ok. Tolka mig inte fel nu - jag fick ett pm av en person som verkligen ångrar sin gärning och det värmer en i hjärtat på nåt sätt. Att det finns hopp på nåt vis. Det jag blir så förbannad på är alll skenheliga Svenskar som är så tysta, rädda och förlåtande i varje ögonblick. Förmågan att tänka sig in i hur man själv skulle reagera som anhörig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in