Citat:
Första meningen är svår att förstå utan sammanhang. Om det gäller personer i en film är det bästa ordet kanske "characters", isynnerhet om det inte är en dokumentär.
- Ordet "revenues" låter malplacerat, varför inte bara "income"?
- "being on welfare" är nog det vanligaste uttrycket för socialbidrag
- "small sex", betyder vad?
- "only once" skall vara "only ones"
- Det heter Down's Syndrome.
- "unconsciously question" - vad menas?
- Och har de verkligen ett möte, ett sammanträde, eller träffas de bara annars?
- Ordet "revenues" låter malplacerat, varför inte bara "income"?
- "being on welfare" är nog det vanligaste uttrycket för socialbidrag
- "small sex", betyder vad?
- "only once" skall vara "only ones"
- Det heter Down's Syndrome.
- "unconsciously question" - vad menas?
- Och har de verkligen ett möte, ett sammanträde, eller träffas de bara annars?
Tusen tack snalla sjal

du har ratt characters ar basta ordet tack
ville inte anvanda ordet income later sa "enkel" engelska...later finare (trodde jag) med revenue
so jag skall skriva these people are being on welfare? aj aj aj det lat dalig engelska forlat. Men jag mast ju boja det.
small sex menar jag att han har liten kuk ville inte vara vulgar, kan ju inte skriva small dick. small sex? han har ett litet kon.
jag menar sa har pa svenska:
Glömde att tillägga den sista karaktären: det handlar om att man i Sverige alltid måste vara politisk korrekt. I detta fall menar jag beroende på vilken klass man bor i. Det finns en familj som bor i ett område där majoriteten går på socialbidrag, där ens inkomst är låg. Denna familj röstar på ett parti som inte stämmer in i dom övrigas politiska uppfattningar, familjen röstar på Folkpartiet som är ett parti som är känd för hårdare regler när det kommer till bidragstagare. I och med detta blir familjen utfryst från sina grannar. Knorren på filmen blir att alla karaktärer träffas på ett möte, dom känner fortfarande inte varandra – och omedvetet kommer dom att utöva det socialatvånget på varandra. Exempelvis kommer det barnlösa paret ifrågasätta killen med sin lilla penis (som nu har ett fast förhållande) varför dom inte har barn. Dom enda som inte ifrågasätter någon är narcissisten samt flickan med Dawn syndrom.
vet inte om jag bojde omedvetet ratt pa engelskan. Hoppas du forstar min text battre efter att ha last den svenska. Och annu en gang tack for din hjalp

ps hur kommer det sig att du ar bra pa engelska?