Several years ago, Gretas husband died due to an incessantly alcohol intake. Now she has, for the first time since then, taken courage within herself to visit him in the graveyard. Let's find out what's happening...
Känns som något inte riktigt stämmer i det markerade stycket. Vad tycker ni andra? Något annat som kan förbättras/rättas till?
Several years ago, Gretas husband died due to an incessantly alcohol intake. But now, for the first time, had the courage to visit him in the graveyard. Let's find out what's happening...
Ett snabbhack
Sen kanske at the graveyard låter lite mer kusligt?
Senast redigerad av Paraflex 2009-08-11 kl. 19:43.
Jag är säker på att vi kommer ha kul, oavsett om jag försöker kyssa dig eller ej. Har sett era förslag, själv skulle jag nog skriva I'm sure we're going to have a good time, no matter if I try to kiss you or not. Men jag är osäker på om det låter korrekt? Vad tror ni?
I en sång är det okej att ändra uttalet på order intent så att
"is printed" rimmar med "no intent"? Eller är det helt förkastligt? Nu snackar jag om att man ändrar betoningen och inte att man uttalar t som d i intent.
Senast redigerad av nezeriil 2009-08-11 kl. 21:51.
Svårt att veta vad man kommer undan med i sånger när man inte har engelska som modersmål. I svenskan kan man säga lite vad som så länge där är en härlig melodi i bakgrunden, haha.
för att klargöra dock. Ordet intent är fortf med ett t på slutet och inte d. Man ändrar bara betoningen alltså.
Senast redigerad av nezeriil 2009-08-11 kl. 21:51.
Jag är säker på att vi kommer ha kul, oavsett om jag försöker kyssa dig eller ej. Har sett era förslag, själv skulle jag nog skriva I'm sure we're going to have a good time, no matter if I try to kiss you or not. Men jag är osäker på om det låter korrekt? Vad tror ni?
Det låter inte bra
Hade använt "whether or not I'm trying to kiss you"
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!