2017-06-23, 08:23
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Kanske dum fråga för man kan ju skriva vad som helst på sin Facebook sida, men ligger det något alls i att denne herre skulle jobba för polisen i Norge idag??

Varför skulle han skriva så annars - det verkar ju inte vara skämtsamt skrivet på hans Facebook?
Men det framstår ju som fullkomligt orimligt med hans historik. Eller är han bara knäpp???

Nej. Ligger säkerligen inte någon sanning bakom det.
Hans "bror" om man söker i hans familjemedlemmar på facebook har uppgett samma.

https://m.facebook.com/david.dave.14289?pn_ref=info_family
Citera
2017-06-23, 08:57
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Nej. Ligger säkerligen inte någon sanning bakom det.
Hans "bror" om man söker i hans familjemedlemmar på facebook har uppgett samma.

https://m.facebook.com/david.dave.14289?pn_ref=info_family

Tack!
Bara något internt skämtsamt antagligen, min humoruppfattning når inte riktigt fram för att se det roliga att låtsas att man är polisofficer, men vi är ju alla olika.

Om man nu öppnat upp/startat ny förundersökning kommer kanske denne norgeboende herre åter förhöras? Det vore ju rimligt om det var han som hittade Kevins skor. En i vart fall normalt funtat 13-åring kan ju inte ha glömt denna jättehändelse med Kevin. Är denne 32-åring överhuvudtaget förhörbar eller hur dåligt mår han idag?
Någon som vet?
Citera
2017-06-23, 11:20
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ACAB90
Ser ut som en riktig mysig kille om man kikar på Facebook

Någon som vet om han gick på T*serudsg*mnasiet?
Citera
2017-06-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Kanske dum fråga för man kan ju skriva vad som helst på sin Facebook sida, men ligger det något alls i att denne herre skulle jobba för polisen i Norge idag??

Varför skulle han skriva så annars - det verkar ju inte vara skämtsamt skrivet på hans Facebook?
Men det framstår ju som fullkomligt orimligt med hans historik. Eller är han bara knäpp???

När jag gick på centralskolan så var han väldigt ofta där och umgicks med 13åringar medans han själv var 18-19år vilket också är ganska skumt, för som 18åring skulle jag personligen inte vilja umgås med en 13åring. Jag såg han ALDRIG med en kompis i samma ålder. Många kvällar va han på "Hugo", en ungdomsgård som hade öppet efter skolan. Han betedde sig väldigt udda. Och jag vet många i min ålder som var rädda för honom. Det där med att han är polis idag stämmer inte. Jag vet många gånger han tog upp sin telefon och lekte att det var FBI han pratade med. Så det är nog bara en av hans drömmar. Skulle det vara han som är skyldig till dom båda brotten. Så skulle jag faktiskt inte bli ett dugg förvånad med tanke på hur han var då.
Citera
2017-06-23, 21:56
Medlem
MorT2s avatar
När flyttade han från arvika? Jag flyttade dit 2000 och där ifrån 2010. Jag borde ju ha sett honom i den lilla staden kan man tycka. Men känner inte igen honom på rak arm.
Citera
2017-06-23, 23:03
Medlem
Han har väl en hel del släkt kvar i staden
Citera
2017-06-24, 01:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Jag feg? Hahaha Lilla du,du babblar samma visa om och om igen. Du får gärna pma mig så kan vi prata. jag kan även berätta vad RS sagt till <oss> anhöriga till Kevin. Bevis el inte,vet ej.
Så vad menar du då att Rolf Sandberg har sagt till er anhöriga till Kevin?
Citera
2017-06-24, 02:13
Medlem
Orkar inte läsa igenom tråden och sätta mig in i fallet till 100, men några frågor till er som är insatta?

1. Finns det en möjlighet att Kevin har parkerat cykeln.
2. Gått ner till lastpallen som tydligen låg med en mindre del i vattnet.
3. Lagts sig på pallen för att leka i vattnet, titta på fiskar eller kanske dricka vatten, m.m.
4. Helt plötsligt av någon anledning fått andnöd(lastpallen lutade ner mot vattnet) kallsup?
5. Kan märket på halsen komma från pallkanten?
6. Vet man med säkerhet hur Kevin låg när han hittades?
7. Om kroppen låg längs med brädorna och huvudet hängande ned från pallbrädan ned i vattnet(se brädan i mitten)
kan märket på halsen komma från brädan.
8. Vattnet och brädan kvävde Kevin.
https://images.scribblelive.com/2017/5/19/93175596-1021-405a-850d-6895a2863f12_800.jpg
9. Frågan är om det är en lastpall eller en del av bryggan, om det är en del av bryggan kan det ställa till
problem för ägaren(kommunen?) som inte tagit bort den gamla bryggan eller var det privat tomt?
10. Själv tror jag mer och mer på att det är en del av den gamla bryggan, ser inte ut som en SJ-pall.
Senast redigerad av sovvandring 2017-06-24 kl. 03:13.
Citera
2017-06-24, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Orkar inte läsa igenom tråden och sätta mig in i fallet till 100, men några frågor till er som är insatta?

1. Finns det en möjlighet att Kevin har parkerat cykeln.
2. Gått ner till lastpallen som tydligen låg med en mindre del i vattnet.
3. Lagts sig på pallen för att leka i vattnet, titta på fiskar eller kanske dricka vatten, m.m.
4. Helt plötsligt av någon anledning fått andnöd(lastpallen lutade ner mot vattnet) kallsup?
5. Kan märket på halsen komma från pallkanten?
6. Vet man med säkerhet hur Kevin låg när han hittades?
7. Om kroppen låg längs med brädorna och huvudet hängande ned från pallbrädan ned i vattnet(se brädan i mitten)
kan märket på halsen komma från brädan.
8. Vattnet och brädan kvävde Kevin.
https://images.scribblelive.com/2017/5/19/93175596-1021-405a-850d-6895a2863f12_800.jpg
9. Frågan är om det är en lastpall eller en del av bryggan, om det är en del av bryggan kan det ställa till
problem för ägaren(kommunen?) som inte tagit bort den gamla bryggan eller var det privat tomt?
10. Själv tror jag mer och mer på att det är en del av den gamla bryggan, ser inte ut som en SJ-pall.

Tja, Enligt Leif GW så var detta en teori han hade när han började läsa igenom FUP med mera, dvs att det var en olyckshändelse ungefär på det sätt som du beskriver (Enligt rättsläkaren som har obducerat kroppen så skulle det teoretiskt vara möjligt så som du skriver men väldigt ovanligt och konstig händelse och väldigt osannolik.)

Leif har ju nu efter att ha läst igenom allt material ändrat åsikt och säger nu att det är ett mord eller dråp. En av orsakerna till att han ändrat sig, tror jag är att den numera utpekade 13 årige J*l*l (*=a) hade setts med Kevin timmen/timmarna före Kevins död. J*l*l ljög om sitt alibi vad han hade gjort runt den tiden som Kevin dog (Endast polisen visste ju då vilken ungefärlig tidpunkt Kevin dog). J*l*l hade berättat för andra barn att han hade hittat Kevins skor och strumpor efter att Kevin dog, vilket de barnen berättade för polisen. J*l*l vart allmänt konstig (kanske lite efterbliven tom?) och umgicks i stort sett endast med barn i Kevins ålder, var utstött/mobbad av barnen i sin egen ålder Trots detta så verkar polisen släppa honom relativt fort i utredningen av oförklarliga skäl,enligt GW så får man ingen förklaring till detta i FUP.

Ca 9 månader senare så blir J*l*l påkommen med att ha våldtagit en 3-åring ca 100 meter från Kevins dödsplats.J*l*l springer iväg från sitt våldtäktsoffer men eftersom 3-åringen är en släkting (en kusin, eller kusinbarn tror jag att det har stått någonstans) till honom och barnets mamma känner igenom honom och anmäler detta direkt till polis som eftersöker J*l*l . De får ju då inte tag på J*l*l eftersom han då har flytt till Norge till släktingar där. Dagen efteråt kommer han dock hem och går till polisen. Jag skulle tro att det blev ett jävla rabalder inom den släkten eftersom han våldförde sig på en ung släkting och därför tvingade de honom att åka tillbaka till Arvika.

Jag förstår att J*l*l är en intressant ledtråd att följa upp, det är för mycket konstiga händelser runt detta för att vara slumpen känns det som och det känns lite surrealistiskt att poliserna inte har utrett detta bättre än vad de har gjort.

När det gäller fråga 6. Det var väl Kevins morfar som hittade pojken på lastpallen, så exakt hur han låg där är ju de minnesbilder han har lämnat till polisen. Eftersom han måste ha fått en chock och dessutom utfört upplivningsförsök så kan vi inte vara 100% säker på hur Kevin låg på platsen.

När det gäller fråga 9 och 10, Bilen du länkar till ser lite annorlunda ut jämfört med bilden i Nina Hjelmgrens rapport "Kevin-fallet", så frågan är om det är samma pall/brygga vi ser på de bilderna.
http://ninahjelmgren.com/dok/Kevin-fallet.pdf
Citera
2017-06-24, 07:19
Medlem
OM det är den numera utpekade 13-åringen som bidrog till kevins död så har han sannolikt vare sig försökt sätta på honom - eller mördat 4åringen.
Fettot har helt enkelt bara satt sig på K - som då kvävdes.
F.ö. så krävdes det miljontals auktoritetstroende emmel, för att snutarna i 19 år skulle få komma undan med sin skit.
Citera
2017-06-24, 09:27
Medlem
p.norths avatar
Ursprungligen postat av p.north 2017-05-19, 00:59
Så denna eventuella mördaren skulle vara 31 år +- 2år idag. (Mellan 29-33)
Min gissning att denna kille ströp Kevin av vredesutbrott. Skolan skulle börjas om dagen efter.. kanske eventuellt var mobbad o utsatt, bägaren rann över och Kevin kanske råkade reta denna gosse. En hypotes, bara... Eftersom det verkade ha varit lite vilt till. Gossen fick en blackout.
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Då kommer man ju tänka på den överviktige mobbade.
Tänk ett taffligt försök till våldtäkt med Kevin liggandes på mage på lastpallen med en heffaklump över sig. Om halsen hamnade över kanten lär han kvävts, och underlivet skadats under stötandet.

Tror jag löste det...
Kan även ha varit bråk över nå godis eftersom man hade nyss varit inne i butiken och handlat. Ja han satte sig på Kevin..
Citera
2017-06-24, 10:19
Medlem
p.norths avatar
Jag tror att den äldre pojken var in i butiken och köpte godis, Kevin följde med. Han lockade Kevin med godis. Cyklade ner till lekboden nere vid stranden. Min gissning är nu att Kevin roffade åt godis påsen eller tog lite för mycket ur påsen och då började 13 åringen jaga Kevin eller att 13 åringen använde godiset för ett annat syfte men det ville inte Kevin gå med på eftersom man höll till i lillstugan först. Eftersom då 13 åringen försökte våldta en 3åringen 9 månader senare vid nästan samma ställe så undra man ju om det kan ha varit det syfte då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in