Citat:
Ursprungligen postat av
Mr-Mr
Den enkla förklaringen är att när föräldrarna åkte till polisen med bröderna för att lämna vittnesmål så visste de inte tidpunkterna när kevin dog. Polisen meddelade inte sånt till allmänheten och detta var en vecka efteråt.
Så när polisen sätter igång förhören så berättar de inga tidpunkter och sedan kommer alla förhören igång med familjen som var på besök, då borde polisen fått hum om att familjerna åkte iväg för att fiska runt 17.50 eftersom de var vid macken 17.58.
Föräldrarna blir stressade när Robin berättar det han berättar och i det läget tänker man inte klart, att det enkla faktumet att de var och fiskade kl 18.00 tänker de inte på eftersom de får den förvillningen att Kevin dog mellan 17.00-18.00 vilket inte stämmer med temperaturmätningen som GW har påtalat.
Det man måste förstå i det här är hur det var utan facit på hand, i realtid 1998 visste ingen vilka tidpunkter Kevin dog, allt som fanns på bygden var rykten och det var via rykten bröderna fick för sig att de sett något.
Vad C hade sett på gården var äldre tonåringar i samspråk med Kevin, det var det C:s vittnesmål handlade om, att R gick in med ett vittnesmål om att han sett Kevin knivmördas var inte sant utan ett sätt att även han få uppmärksamhet på ett barns vis.
Att styvmamman tog det R sa för sant beror på att föräldrarna inte hade en susning om vilka tidpunkter dådet ägde rum och ingen visste heller hur Kevin dött eftersom det var total tystnad från polisens sida i och med att man på det sättet ska kunna få in relevanta vittnesuppgifter, eller få ett bra erkännande, om detaljerna är okända så är det bara mördaren som vet om detaljerna.
Enorm stress och press bryter ner en människa på bara några få dagar, där är den största anledningen till att föräldrarna handlade så som dom gjorde.
Här är dessa typiska spekulationer om tider. Fattar ni inte att exakta tiden för Kevins död är ej fastställt?!
Menining efter mening,ord efter ord. Vi kommer ingen vart. Eller ni kanske vill ha RS som GM?
Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Varför då dra upp det i ett svar riktat till mig?
Feg du är.
Tror du att barnen har sagt saker som bara mördaren kan ha vetat, trots att det i princip inte finns någonting som de kan ha sagt som inte polisen matat dem med eller som motbevisats? Om ditt svar är ja, vänligen motivera. Om ditt svar är nej, sluta dra upp punkten som ett argument (eller möjlighet om du så vill) för att barnen ska ha varit skyldiga. Om ditt svar är vet inte, vänligen läs om meningen ovanför detta stycke.
Du vet bara att det inte går att vifta bort?
Jag feg? Hahaha Lilla du,du babblar samma visa om och om igen. Du får gärna pma mig så kan vi prata. jag kan även berätta vad RS sagt till <oss> anhöriga till Kevin. Bevis el inte,vet ej.