Tja, Enligt Leif GW så var detta en teori han hade när han började läsa igenom FUP med mera, dvs att det var en olyckshändelse ungefär på det sätt som du beskriver (Enligt rättsläkaren som har obducerat kroppen så skulle det teoretiskt vara möjligt så som du skriver men väldigt ovanligt och konstig händelse och väldigt osannolik.)
Leif har ju nu efter att ha läst igenom allt material ändrat åsikt och säger nu att det är ett mord eller dråp. En av orsakerna till att han ändrat sig, tror jag är att den numera utpekade 13 årige J*l*l (*=a) hade setts med Kevin timmen/timmarna före Kevins död. J*l*l ljög om sitt alibi vad han hade gjort runt den tiden som Kevin dog (Endast polisen visste ju då vilken ungefärlig tidpunkt Kevin dog). J*l*l hade berättat för andra barn att han hade hittat Kevins skor och strumpor efter att Kevin dog, vilket de barnen berättade för polisen. J*l*l vart allmänt konstig (kanske lite efterbliven tom?) och umgicks i stort sett endast med barn i Kevins ålder, var utstött/mobbad av barnen i sin egen ålder Trots detta så verkar polisen släppa honom relativt fort i utredningen av oförklarliga skäl,enligt GW så får man ingen förklaring till detta i FUP.
Ca 9 månader senare så blir J*l*l påkommen med att ha våldtagit en 3-åring ca 100 meter från Kevins dödsplats.J*l*l springer iväg från sitt våldtäktsoffer men eftersom 3-åringen är en släkting (en kusin, eller kusinbarn tror jag att det har stått någonstans) till honom och barnets mamma känner igenom honom och anmäler detta direkt till polis som eftersöker J*l*l . De får ju då inte tag på J*l*l eftersom han då har flytt till Norge till släktingar där. Dagen efteråt kommer han dock hem och går till polisen. Jag skulle tro att det blev ett jävla rabalder inom den släkten eftersom han våldförde sig på en ung släkting och därför tvingade de honom att åka tillbaka till Arvika.
Jag förstår att J*l*l är en intressant ledtråd att följa upp, det är för mycket konstiga händelser runt detta för att vara slumpen känns det som och det känns lite surrealistiskt att poliserna inte har utrett detta bättre än vad de har gjort.
När det gäller fråga 6. Det var väl Kevins morfar som hittade pojken på lastpallen, så exakt hur han låg där är ju de minnesbilder han har lämnat till polisen. Eftersom han måste ha fått en chock och dessutom utfört upplivningsförsök så kan vi inte vara 100% säker på hur Kevin låg på platsen.
När det gäller fråga 9 och 10, Bilen du länkar till ser lite annorlunda ut jämfört med bilden i Nina Hjelmgrens rapport "Kevin-fallet", så frågan är om det är samma pall/brygga vi ser på de bilderna.
http://ninahjelmgren.com/dok/Kevin-fallet.pdf