Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Magro, vet du om polisen på något sätt har kunnat styrka sitt påstående, dvs. att barnen skall ha berättat att de dödade Kevin?
Enligt uppgift skall man alltså ha missat att videofilma just det här förhöret, men det måste väl ändå finnas en ljudinspelning eller ett förhörsprotokoll? Vem skötte förhöret?
Jag har fått för mig att endast Rolf Sandberg, styvmamman och de mordmisstänkta bröderna närvarade vid 'det bästa förhöret', men jag kan absolut förväxla här. De misstänkta med anhöriga hänvisar väl idag till bristande minne medan SVT å sin sida insinuerar att Rolf Sandberg har förfalskat sina tjänsteanteckningar, om jag förstår läget rätt.
Att dokumenterade apparater kan ha en hämmande effekt på berättarviljan har jag inga svårigheter att tro -- även en 7-åring kan ana vad det innebär att uttalanden dokumenteras och bevaras för all framtid, tror jag.
Oavsett så kan jag inte tro att allting hänger på ett enda förhör, som i så fall skulle vara i varje mening i kontrast med de övriga. Därför tror jag att relevant videodokumentation faktiskt finns men som Dan Josefsson/SVT har valt att utelämna.