2008-12-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Löhk
Vill bara passa på at tacka alla som varit inne på BLT.se och röstat. Tack vare er är antalet som röker cannabis uppe i 56 procent!

Det ska bli väldigt intressant om det blir någon diskussion om det. Troligtvis försvinner omröstningen och visas aldrig igen. Men kanske väcker den tankar hos någon.

Trevligt! Som hela det här projektet faktiskt går ut på är "många bäckar små...".
Allt är något! Så varje medlem i facebook gruppen. Varje mejl till SvT. Varje mail till en ledamot. Varje affisch uppsatt gör skillnad! Kanske liten.. Men tillsammans med andra som göra samma sak blir det en stor flod som tar sig det den vill ...

Legalisera, Reglera, Kontrollera
Citera
2008-12-10, 00:16
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shah
http://www.blt.se/nyheter/olofstrom/cannabis-hett-amne-pa-internet(481962).gm

Vad är detta?! inte läst än... Men har jag missat något?

Intressant! Det hade jag helt missat. Fin artikel, fast jag måste säga att jag starkt ogillar kommentaren av jonte, där han bland annat påstår att cannabis konserverar hjärnan.

Right...
Citera
2008-12-10, 00:21
Medlem
Ozneks avatar
Jag har under övertalningskampanjen stött på flera som nämnt motargument som dessa, även från personer som själva suttit i en liknande sits som "Johnny" i det här fallet:
http://www.blt.se/nyheter/blekinge/johnny-missbrukade-hasch-i-tio-ar(1022565).gm

Min fråga är om någon har något tips på hur man ska konfrontera ett inlägg som detta från en person som har missbrukat cannabis under en längre tid och som själv anser sig ha blivit skadad av ämnet.
Själv vill jag inte vara helt respektlös och säga: "Nej det stämmer inte enligt den, den och den källan, du har inte fått skador av cannabis"
Citera
2008-12-10, 00:29
Medlem
Neffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oznek
Jag har under övertalningskampanjen stött på flera som nämnt motargument som dessa, även från personer som själva suttit i en liknande sits som "Johnny" i det här fallet:
http://www.blt.se/nyheter/blekinge/johnny-missbrukade-hasch-i-tio-ar(1022565).gm

Min fråga är om någon har något tips på hur man ska konfrontera ett inlägg som detta från en person som har missbrukat cannabis under en längre tid och som själv anser sig ha blivit skadad av ämnet.
Själv vill jag inte vara helt respektlös och säga: "Nej det stämmer inte enligt den, den och den källan, du har inte fått skador av cannabis"

Det är en väldig skillnad på missbruk och bruk av cannabis. Det finns människor som missbrukar snabbmat också.
Citera
2008-12-10, 00:38
Medlem
Ozneks avatar
Du har alldeles rätt i det du säger, men hur är det med beroendet? Personer beskriver att de började röka för att de tyckte att det var kul, men sen när de vill sluta så kunde de inte. Något som för allmänheten beskrivs som beroendeframkallande får svårt att slå igenom stort.

Nu verkar jag lite pessimistisk i mitt inlägg, men jag vill gärna ha svar på mina (mindre intelligenta?) frågor.

Kul dessutom att allt händer i BLT
Citera
2008-12-10, 00:42
Medlem
Om TS kunde lägga till länken till facebook-gruppen i sin signatur så skulle samtliga läsare se den. Själv orkar jag inte leta igenom alla dessa sidor, så om någon kan skriva den igen så vore det fantastiskt!
Citera
2008-12-10, 00:43
Medlem
Neffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oznek
Du har alldeles rätt i det du säger, men hur är det med beroendet? Personer beskriver att de började röka för att de tyckte att det var kul, men sen när de vill sluta så kunde de inte. Något som för allmänheten beskrivs som beroendeframkallande får svårt att slå igenom stort.

Nu verkar jag lite pessimistisk i mitt inlägg, men jag vill gärna ha svar på mina (mindre intelligenta?) frågor.

Kul dessutom att allt händer i BLT

Cannabis är ju inte fysiskt, utan psykiskt beroendeframkallande (vilket allting kan vara). Tror ärligt talat World Of Warcraft är skadligare för dagens ungdomar är cannabis skulle vara. Har själv fastnat där, och flera polare har försökt sluta 6-7 gånger men aldrig lyckats. Allting handlar om självkontroll..
Citera
2008-12-10, 00:45
Medlem
Som sagt, alla har ett eget ansvar... Liksom ska man gå och förbjuda gafflar bara för att man skulle kunna ta den och stabba sig själv i ögat?
Citera
2008-12-10, 00:48
Medlem
framtands avatar
De där banden som nämns, kan man beställa?
Citera
2008-12-10, 00:49
Medlem
Bara skicka iväg ett PM till bellahitochdit, kolla några sidor bak så ser du att han skrivit att han skickar ut gratis till dem som vill ha!
Citera
2008-12-10, 00:50
Medlem
Haggan__s avatar
Eftersom argumenten för en legalisering är så många och dessutom bra så skulle man kunna göra olika affischer med olika argument men fortfarande hålla sig till samma tema som affischen har.

Alltså inte ändra på hur affischen ser ut, utan ändra argumenten i dom. Detta skulle leda till att vi får en variation på argument, vilket skulle leda till att vi når ut till fler männskor och att folket får en bredare uppfattning utav sanningen

Man skulle tillexempel kunna dela upp affisherna i olika genrer typ:
* Ekonomiska argument på den ena affischen
* Hälso argument på den andra
* Osv.

Ber om ursäkt om detta redan tagits upp då jag inte läst igenom tråden fullt ut ännu.
Keep up the good work!
Citera
2008-12-10, 00:50
Medlem
Ozneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirreVojj
Om TS kunde lägga till länken till facebook-gruppen i sin signatur så skulle samtliga läsare se den. Själv orkar jag inte leta igenom alla dessa sidor, så om någon kan skriva den igen så vore det fantastiskt!

Jag har den som signatur! *räcker upp handen*
Om du läst igenom sidan innan denna, alternativt sidan innan den, så nämner TS att han ska uppdatera allt så fort han får tid!

Citat:
Ursprungligen postat av neff
Cannabis är ju inte fysiskt, utan psykiskt beroendeframkallande (vilket allting kan vara). Tror ärligt talat World Of Warcraft är skadligare för dagens ungdomar är cannabis skulle vara. Har själv fastnat där, och flera polare har försökt sluta 6-7 gånger men aldrig lyckats. Allting handlar om självkontroll..

Tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in