2009-10-27, 01:23
Medlem
Battery6s avatar
Fixa en A4:a med några slående fakta som "CANNABIS ÄR INTE BEROENDE FRAMKALLANDE" och självklart "Visste du att hasch och marijuana är samma sak?" sedan måste vi ha en länk till nån sida där faktan och forskningen finns och ha nån rad "Läs mer och se forskningen bakom på x.com".

Fixar ni en sådan A4 kan jag sätta upp dom lite här och var där folk ser dom

Edit: Var ju "STORA PLANSCHER!" vi skulle ha men jag tycker att bara ett A4 blir lättare och smidigare + att man kan dela ut det till folk som kan ha det i fickan och råka hitta det vid datorn nån dag senare. Behövs inte mycket för att öppna ögonen på vissa.
Senast redigerad av Battery6 2009-10-27 kl. 01:29.
Citera
2009-10-27, 17:02
Medlem
gorillastarks avatar
bra idé, go for it!
Citera
2009-10-27, 21:49
Medlem
Hoozts avatar
Kanske inte direkt behövs tilläggas egentligen, men glöm fan inte att lägga upp en bild på kalaset sen
Citera
2009-10-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Hmm, inte varit i cannabis forumet länge eller? jag menar född 92...

Men för att svara på ditt VARFÖR så: För att nå ut med budskapet om en vettigare narkotikapolitik, eller som någon reagge majstro skulle säga: Legalajz it!

roligt med folk som e aktiva vid ung ålder, verkligen men det är 18 års gräns på Flashback.
Citera
2009-10-28, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
om det är någon som vet vad lagen säger om det här får dom gärna breätta!

vad det gäller lagstiftningen så är det krav på tillstånd och godkännande av väghållaren för att få sätta upp icke officiella skyltar vid en större väg.

vet inte om det finns något direkt straff för det och vad brottet skulle kallas men om inte skylten är "grön" så plockas den bort.

Orsaken till detta är i första hand trafiksäkerheten.
Citera
2009-10-28, 15:00
Medlem
VVeeDs avatar
Skriv istället statistiken vad alkohol - tobak - cannabis hur många offter dom har skördat.

Tex alkohol dödar varje år 6533 Tobak dödar 8963 Cannabis dödar varje år 0 och har aldrig dödat nån!

(siffrorna stämmer inte med verkligheten, utom cannabis siffran)
Citera
2009-10-28, 16:05
Medlem
SloThs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVeeD
Skriv istället statistiken vad alkohol - tobak - cannabis hur många offter dom har skördat.

Tex alkohol dödar varje år 6533 Tobak dödar 8963 Cannabis dödar varje år 0 och har aldrig dödat nån!

(siffrorna stämmer inte med verkligheten, utom cannabis siffran)

Man åker ganska fort förbi, så det ska helst vara kort. Kanske fungerar med en stor graf?
Citera
2009-10-28, 16:21
Medlem
VVeeDs avatar
brukar det inte vara mkt köer när det är rusnings trafik på vägarna i sthlm?
Citera
2009-10-28, 16:24
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVeeD
brukar det inte vara mkt köer när det är rusnings trafik på vägarna i sthlm?

Jo men på dom vägarna åker det bilar som just kollar efter annonseringar och sånt som sitter där det inte får, då åker det bort direkt
Citera
2009-10-28, 18:23
Medlem
Shaters avatar
Låter som en bra idé, ska försöka hjälpa till med det lite senare :P
när du har lagt upp dom, ta bilder skulle va kul och se , hoppas andra tar efter vad du har försökt göra
Citera
2009-10-28, 23:50
Medlem
Recycles avatar
Här kommer en dum fråga : alltså fröna ni kastar ut är det han-plantan som inte man blir hög av om man röker ? eller är det honplantan?

Kan man köpa fröna i vilken blombutik som helst?
Senast redigerad av Recycle 2009-10-28 kl. 23:56.
Citera
2009-10-29, 00:46
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E14
Det är tvärtom en riktigt dålig aktivistgrej som ger oss cannabisbrukare dålig publicitet.

Om vi börjar vandalisera genom att förstöra trafikljus och annan egendom kan makthavarna bara rycka på axlarna och säga "Ja, se på knarkarna. De bara förstör. Jag känner skuld när jag tänker på att det finns cannabis inom vårt rikes gränser.". Det finns många bättre sätt.

Köp industrihampa och plantera. Det måste dock vara varmt, eftersom mina plantor dog när de stod inomhus på vintern. De stod i fönstret, och där var det 18 grader.

Sätt upp affischer på allmän plats. Skulle tro att de flesta har en skrivare, antingen hemma eller på ett bibliotek i närheten. Länka till bra hemsidor till exempel.

Samla in namnunderskrifter. Om du inte vill bli stämplad i din hemstad, åk ett par mil till någon annan stad och samla in där.

Dela ut faktablad om cannabis. Se till att det är väl formulerat, och dra med alla nackdelar cannabis har (så bedömningen blir objektiv, vi vinner i vilket fall).

Om ni vill göra om trafikljus, se till att det går lätt att ta bort (tejpa upp en urklippt kartong ovanpå lampan. Ser fortfarande ut som ett cannabisblad, men ingen skada är gjord).

Det sista vi behöver är att folk börjar se oss som skyhöga vandaler som hittar på allt möjligt. Då sväljer de bara makthavarnas krok med rev och sänke.
Ska man se saker ur din hypotetiska samhällssynvinkel så är ju du en galen knarkare som vill förgifta våra stackars oskyldiga barn genom att plantera knark i stadens perker. Det är absolut inte sant, men man kan vinkla det så om man vill. Själv är jag övertygad om att trafikljusen skapar en välbehövlig debatt och att folk inser att det ligger mer bakom än skadegörelse. Fattar inte att legaliseringsmänniskor ska börja gnälla om detta. Har läst fler negativa kommentarer på FB än i tidningarna. Sluta utgå från det värsta och inse att debattklimatet mjukas upp tack vare all form av publisitet.

Fokuserar du på själva skadegörelsen istället för budskapet ("grönt ljus för cannabis"), så gör du ju bort dig lika mycket som "den lättstyrda massan".

Och senast jag kollade så hade fortfarande vandaler långt högre status än knarkare. Faktum är att knarkare ligger allra, allra längst ner på listan över respektabla människor enligt svensson, så att folk ska se ner på oss som människor pga minimal, kreativ vandalisering känns närmast orelevant.
Senast redigerad av marcus90_kung 2009-10-29 kl. 00:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in