Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-03, 14:58
  #1357
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Och det man framstår som är precis det man är - oseriösa nonsenssnackare. Så mot bakgrund av detta håller de föreslagna affischerna oväntat hög kvalitet.
Å andra sidan så finns det ju, historiskt sätt, väldigt bra material att tillgå. Men "CB-folket" är ju givetvis av lika vaarierande kvalité som "icke-CB-folket", vilka i mina ögon lagt ribban strax under marknivå. Jag vet inte om jag håller på att bli gammal, eller om Flashback rent generellt förvandlats till ett stort jävla internetbaserat dagis. Lite OT, men vart tog alla vuxna människor vägen?
Citera
2013-03-05, 06:38
  #1358
Avstängd
KungPungPats avatar
Det behövs för fan bara ett gäng människor som bryr sig om att legalisera för att printa upp brev och posta..

Så länge nån typ av struktur bildas så alla människor som bryr sig om krigets negativa egenskaper, kan delta genom internet, anonymt, och se framstegen mot målet som rimligtvis "måste" vara alla brevlådor i Sverige för hela landet är inblandat i ett krig och dom som krigar i kriget är ofta vanliga människor som tar avstånd från droger och användare av dom..

Det är dom människor som krigar i kriget som måste infomreras och sen tror jag att det kommer hända av bara farten att fler och fler svenskar blandar sig i med en åsikt om att kriget måste avslutas, för det är den enda slutsatsen man kan dra efter att man ha fått reda på sanningen om kriget och att droger säljs okontrollerat sålänge ingen kontrollerar och informerar..

Jag är villig att betala pengar för att infomrera resten av svenska befolkningen eftersom jag vet att fler som vill som mig existerar men vi har ingenstans att placera ett bidrag för att skicka ut några brev..


Skapa en hemsida/förening som sysslar med att skicka ut brev som innehåller äkta info, namninsamling, vetenskap, diagram, siffror som folket kan få nytta av, och sen låt folk välja vad som ska skickas ut genom sina bidrag..

Detta är fortfarande ett recept för att avsluta kriget mot droger på ett fredligt och rakt sätt, väldigt logiskt..

KRam
Citera
2013-03-11, 00:56
  #1359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det behövs för fan bara ett gäng människor som bryr sig om att legalisera för att printa upp brev och posta..

Så länge nån typ av struktur bildas så alla människor som bryr sig om krigets negativa egenskaper, kan delta genom internet, anonymt, och se framstegen mot målet som rimligtvis "måste" vara alla brevlådor i Sverige för hela landet är inblandat i ett krig och dom som krigar i kriget är ofta vanliga människor som tar avstånd från droger och användare av dom..

Det är dom människor som krigar i kriget som måste infomreras och sen tror jag att det kommer hända av bara farten att fler och fler svenskar blandar sig i med en åsikt om att kriget måste avslutas, för det är den enda slutsatsen man kan dra efter att man ha fått reda på sanningen om kriget och att droger säljs okontrollerat sålänge ingen kontrollerar och informerar..

Jag är villig att betala pengar för att infomrera resten av svenska befolkningen eftersom jag vet att fler som vill som mig existerar men vi har ingenstans att placera ett bidrag för att skicka ut några brev..


Skapa en hemsida/förening som sysslar med att skicka ut brev som innehåller äkta info, namninsamling, vetenskap, diagram, siffror som folket kan få nytta av, och sen låt folk välja vad som ska skickas ut genom sina bidrag..

Detta är fortfarande ett recept för att avsluta kriget mot droger på ett fredligt och rakt sätt, väldigt logiskt..

KRam

Vettigaste inlägget på länge!!

Men här är iaf mitt bidrag till affisch. Kom gärna med synpunkter, alltid kul att ha något att göra såhär på kvällen!

http://i49.tinypic.com/vxgh39.jpg


EDIT:
Märkte nu att det stod cbc haha, självklart ska det stå cbd men klockan är runt 1 på natten så lite får man bjuda!
__________________
Senast redigerad av -raggmunken- 2013-03-11 kl. 01:36.
Citera
2013-03-11, 17:12
  #1360
Medlem
Jestermedgesters avatar
Jag har suttit fast med tummen i anus allt för länge, jag beklagar mig dagligen över hur blind den styrande makten i landet faktiskt är. Fakta från världens alla hörn viftas bort, idioter som lyfter fram "fakta" från svunnen tid får medialt utrymme och fler och fler fridfulla brukare får prickar i sina tidigare fläckfria brottsregister. Därefter är stämpeln som knarkare som påklistrad för resten av livet.
Prislappen för det korkade kriget mot örten kommer snart vara på väg mot ett mindre lands BMP, att omvandla detta slöseri med skattepengar till något positiv ser jag som en självklarhet. Legalisering är det enda rätta och vi kommer en vacker dag komma dit. Bara vi alla hjälps åt och bänder upp de mer trångsynta invånarnas ögonlock så är vi en bit på väg.
Citera
2018-09-05, 16:42
  #1361
Medlem
Kafes avatar
Vet någon om man kan få tag i klistermärken som innehåller argument för en avkriminalisering eller annan satir eller fakta som sår frön i skallen på folk?

Som det ser ut nu så finns bara märken med bladet och texten ”avkriminalisera cannabis”.

Tror det är mycket effektivare om man kort och koncist kan leverera budskapet. Det ultimata vore om dessa kom i ett varierat antal med olika argument.

Då kan man fortfarande ha märket i en rimlig storlek som exempelvis den här: http://vitamoln.com/wordpress/wp-con...324335229.jpeg

Dessutom slipper man för mycket text på varje märke och sprida ut argumenten över flera märken. Det blir inte lika tjatigt då heller.

Har googlat men hittar ingen svensk sida som säljer.

Därför undrar jag. Vilka har de bästa klistermärkena just nu?
__________________
Senast redigerad av Kafe 2018-09-05 kl. 17:17.
Citera
2018-09-11, 16:34
  #1362
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Vet någon om man kan få tag i klistermärken som innehåller argument för en avkriminalisering eller annan satir eller fakta som sår frön i skallen på folk?

Som det ser ut nu så finns bara märken med bladet och texten ”avkriminalisera cannabis”.

Tror det är mycket effektivare om man kort och koncist kan leverera budskapet. Det ultimata vore om dessa kom i ett varierat antal med olika argument.

Då kan man fortfarande ha märket i en rimlig storlek som exempelvis den här: http://vitamoln.com/wordpress/wp-con...324335229.jpeg

Dessutom slipper man för mycket text på varje märke och sprida ut argumenten över flera märken. Det blir inte lika tjatigt då heller.

Har googlat men hittar ingen svensk sida som säljer.


Därför undrar jag. Vilka har de bästa klistermärkena just nu?


Skriv bara "egna klistermärken" på google så får du upp ett gäng sidor där du kan designa dina egna klibbor.
Citera
2018-09-12, 07:14
  #1363
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Skriv bara "egna klistermärken" på google så får du upp ett gäng sidor där du kan designa dina egna klibbor.

Will do! Någon sida som du särskillt rekommenderar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback