Citat:
Ursprungligen postat av ynglingen
Vad jag vet så är det inte lagligt att inneha Cannabis i Holland och detta är för att begränsa utövnings området till just dem berömda cofeshoppsen..
För övrigt så funderar jag på hur tänker er när ni vill legalisera detta då såvitt jag vet regeringen har en narkotika fri vision eller vad det nu egentligen heter där dem jobbar för att all narkotika skall tas bort så mycket som bara är möjligt.
No offense mot er tycker det är kul att se så många som engagerar sig för någonting dock så förvärras erat rykte lite granna då alla "haschtomtar" jag har pratat med och diskuterat detta med inte kommit med hållbara argument och i slut ändan hållt med mig i detta^-^
fast nu är det ju så att vad som man oftast talar om när det gäller knark o droger är ju de som är olagliga, alkohol är ju egentligen samma sak bara att det är lagligt.
tror inte att för att staten legaliserar en drog så faller hela deras policy på att "men, ni har ju nollvision när det gäller droger?", snarare att man kan tolka det som att nollvisionen gäller sånt som är olagligt. och legaliseras något så försvinner ju detta. fast o andra sidan är jag inte särskilt optimistisk vad gäller en cb legalisering :/ fast mer än andra kanske, och detta initiativ är riktigt bra och jag stödjer det till fullo.
Tes: jag tror inte att en nollvision totalt stänger förhandlingarna om ett preparat skall vara lagligt eller icke, jag är lite trött så min formulering blev skit såg jag!