2008-12-11, 20:15
Medlem
kaffies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynglingen
Jag säger inte att erat rykte är dåligt.. Jag bara påpekar att ryktet inte blir bättre dem enda argumenten dem "hashtomtarna" jag pratat med är dem som finns med på Lapparna som dem sätter upp överallt som kommer härifrån tråden.

Jag tycker det är synd att dem är så dåligt pålästa då jag hade gillat att ha en hållbar diskussion med en "hashtomte" om denna fråga då jag anser att man skall få fram både + och - i en fråga som denna som uppenbarligen så många här inne brinner för

Nu vill jag inte bidra till att göra detta till en för/emot cannabis tråd.
I rest my case.
Citera
2008-12-11, 20:27
Medlem
Spaz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel
Jag skriver för en sida och hade gärna velat upplysa våra besökare om cannabisen utan att låta som knarkdrägg. Absolut för en liberalare narkotikapolitik!
Här är texten änsålänge, vad tycker ni? Något jag ska ändra, ta bort, lägga till, länka till?

http://sverigessamstasida.se/gronablad.html

Cheers mates!

Citat:
På andra plats hittar vi Alkohol och långt ner på listan Cannabis, under kaffe (skördar varje år tusentals människors liv i usa). För Cannabis finns det än idag inte ett ända känt dödsfall relaterat till. Inte ett enda.

tjena, säkert ngn annan som frågat, men har du källa på det? låter ju helt sjukt då jag faktiskt inte är av uppfattningen att cannabis är mindre farligt än kaffe :P

Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Löhk
https://www.flashback.org/showthread.php?p=14070492#post14070492
Citat:
Ursprungligen postat av eckelbarn
Vad säger ni om den här då?

http://www.blt.se/nyheter/blekinge/johnny-missbrukade-hasch-i-tio-ar(1022565).gm

Kod:
Blir fan ledsen när jag läser sånt här..
Kod:
Har du rökt hasch/ marijuana?
Har du rökt hasch/ marijuana?
RESULTAT

I min ungdom 8%

Regelbundet 56%

Aldrig 28%

Någon gång 7%

Nej, men kan tänka mig att prova 2% 

hahahahahaha
Senast redigerad av Spaz. 2008-12-11 kl. 20:36.
Citera
2008-12-11, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bellahitochdit
Hörrni, nu har jag gjort massa jättefina gröna band á la rosa bandet. PM'a mig med adress och skriv antal gröna band ni vill ha, så skickar jag dom.

En fråga dock, hur mycket kostar det att skicka ett vanligt brev till någon?

Gud va gulligt!
Gröna bandet!
Ett frimärke kostar 5-6 spänn tror jag. Hmm kanske man skulle slå till på ett band? Du borde sälja dem för 20 spänn styck eller så och låta överskottet gå till något välgörande ändamål ex. rädda barnen, och skriva ut det också, för att visa att stoners inte är dåliga människor
Keep up the good work i alla fall!

kram!
Citera
2008-12-11, 21:20
Medlem
kaffies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Gud va gulligt!
Gröna bandet!
Ett frimärke kostar 5-6 spänn tror jag. Hmm kanske man skulle slå till på ett band? Du borde sälja dem för 20 spänn styck eller så och låta överskottet gå till något välgörande ändamål ex. rädda barnen, och skriva ut det också, för att visa att stoners inte är dåliga människor
Keep up the good work i alla fall!

kram!

Det var fan inte en dålig idé!
Kan helt klart bidra med seriositet ifall man kan braga med att skänka överskottet till välgörenhet.
Citera
2008-12-11, 22:07
Medlem
jamesdeans avatar
Jag tänker inte medverka i detta projektet, då jag personligen vill att cannabis ska vara helt och hållet oreglerat (och säljas skattefritt). Reglerat cannabis vore visserligen ett steg i rätt riktning, men jag tänker inte medverka till att sprida budskapet att cannabis är tillräckligt "farligt" för att behöva regleras.
Citera
2008-12-11, 23:10
Medlem
Det fungerar, var ute igår och lade flyers i alla grannars brevlådor. Tog upp ämnet ikväll med morsan och hon höll med om att staten borde kontrollera försäljningen så att inte barn kommer i kontakt med drogen. Helt sjukt. Jag trodde aldrig att jag skulle höra det från henne.

Imorgon blir det flyers på skolan, där debatten är i full gång.
Citera
2008-12-11, 23:22
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaz.
tjena, säkert ngn annan som frågat, men har du källa på det? låter ju helt sjukt då jag faktiskt inte är av uppfattningen att cannabis är mindre farligt än kaffe :P

Finns tiotals filmer på tex youtube där de forskats om dedär, kommer inte ihåg va listorna heter exakt nu direkt men.. Sen i filmen The union drar han upp det me
Citera
2008-12-11, 23:29
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Hurra för BLT (Blekinge Läns Tidning)! De verkar vara de första som noterat våran kamp!

http://www.blt.se/nyheter/olofstrom/cannabis-hett-amne-pa-internet(481962).gm

Mycket positiv artikel

Slog på ett riktigt jävla garv när ja läste hans kommentar i BLT(finns att hitta om man bläddrar ner lite)

Citat:
Ursprungligen postat av jonte
Omöjligt att bruka cannabis

Den här mannen har ingen aning om vad han snackar om. Att säga att alkohol är farligare än cannibis är nonsens. Cannabis innehåller över 400 olika kemiska ämnen vilka ungerfär ett 60 tal är cancerframkallande. Hur många innehåller sprit? TVÅ vatten och alkohol... Cannabinoiderna påverkar hjärnan på många sätt. Ett av dessa är att du som cannabismissbrukare konserverar hjärnan vid det första röktillfället. Det vill säga att börjar du röka cannabis vid 15 och fortsätter (det spelar ingen roll om du "bara" röker vid enstaka tillfällen då cannabinoiderna lagras i fettvävnaderna länge) kommer du att som 30 åring se ut som 40 men inneha en social mognadsgrad som en 15åring. Kul och snacka mopedtrim och taskiga dataspel när man passerat 30-strecket.... Det finns mängder av forskning kring biverkningar av cannabis. Det är en otroligt vansklig drog då missbrukaren (det går inte att bruka cannabis) inte har ngn som helst möjlighet att se vilka konsekvenser cannabismissbruket ger. Passivitet, impotens, psykoser m.m. Cannabismissbrukaren befinner sig i en bubbla där yttre stimuli inte når innanför bubblan. Cannabismissbrukaren själv upplever sig som mkt aktiv och framförallt kreativ. Problemet är att den kreativitet som missbrukaren upplever sig besitta aldrig kommer att genomföras i praktiken. En avhållsamhet från cannabisintag under 6-8 veckor krävs för att hjärnan ska återfå en hyfsat normal funktion (beroende på hur länge man rökt och i vilken omfattning). Jag skulle vilja rekomendera ngt som heter Haschprogrammet (HAP) vilket är ett strukturerat avvänjningsprogram som bedrivs under sex till åtta veckor med två till tre dagar i veckan. Det finns många bra HAP-behandlare i Blekinge. I Karlshamns Kommun besitter fem stycken behandlare kunskapen. Två med inriktning på vuxna och tre till fyra på Öppenvården med inriktning ungdomar. Ta kontakt med dessa..... Jag tror vidare att vi som vuxna måste bemöta de ungas argument att hasch inte är farligare än alkohol. Men hur bemötar man ngt som man inte vet ngt om....?

Postad av jonte 2008-02-15 15:52
Citera
2008-12-11, 23:35
Medlem
Spaz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynglingen
Vad jag vet så är det inte lagligt att inneha Cannabis i Holland och detta är för att begränsa utövnings området till just dem berömda cofeshoppsen..

För övrigt så funderar jag på hur tänker er när ni vill legalisera detta då såvitt jag vet regeringen har en narkotika fri vision eller vad det nu egentligen heter där dem jobbar för att all narkotika skall tas bort så mycket som bara är möjligt.

No offense mot er tycker det är kul att se så många som engagerar sig för någonting dock så förvärras erat rykte lite granna då alla "haschtomtar" jag har pratat med och diskuterat detta med inte kommit med hållbara argument och i slut ändan hållt med mig i detta^-^

fast nu är det ju så att vad som man oftast talar om när det gäller knark o droger är ju de som är olagliga, alkohol är ju egentligen samma sak bara att det är lagligt.

tror inte att för att staten legaliserar en drog så faller hela deras policy på att "men, ni har ju nollvision när det gäller droger?", snarare att man kan tolka det som att nollvisionen gäller sånt som är olagligt. och legaliseras något så försvinner ju detta. fast o andra sidan är jag inte särskilt optimistisk vad gäller en cb legalisering :/ fast mer än andra kanske, och detta initiativ är riktigt bra och jag stödjer det till fullo.

Tes: jag tror inte att en nollvision totalt stänger förhandlingarna om ett preparat skall vara lagligt eller icke, jag är lite trött så min formulering blev skit såg jag!
Senast redigerad av Spaz. 2008-12-11 kl. 23:38.
Citera
2008-12-11, 23:41
Medlem
Neffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shah
:Edit: Hittade nyligen denna sida när jag googlade på cannabis, http://www.drugnews.nu/article.asp?id=4694 vilket jävla skitsnack, den värsta svartmålningen jag sett hittills!

Kom ju inte direkt som någon överraskning att hon jobbar inom läkemedelsindustrin, med att utveckla antidepressiva. Dom förlorar säkert mest ifall vi skulle lyckas i kampen..
Citera
2008-12-11, 23:57
Medlem
kaffies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Slog på ett riktigt jävla garv när ja läste hans kommentar i BLT(finns att hitta om man bläddrar ner lite)

Haha fan vad sjyst att du fetade texten där nere!
Brukar inte skratta när man sitter själv såhär en torsdagskväll, men det klämde ur mig ett litet garv.
Citera
2008-12-12, 00:19
Medlem
Någon hade satt upp dom där posters i mitt gymnasium i Sthlm (Vasastan, vill inte berätta exakt vilken :P) idag. Lärare gick och plockade ner och ja bad dom låta bli men dom sa att skolan inte ville förknippas med sånt. Vafan finns massa posters om ställen att ha studentskivor på. Såna jävla hycklare dom är. (Inte jag som satte upp ville bara berätta hur vissa bemöter det)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in