Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-02, 17:04
  #1
Medlem
Jag har nu suttit tyst för länge. Jag har för länge struntat i frågan om legalisering.
Jag har för länge inte vågat säga emot de utan kunskap. Jag har för länge trott att alkohol är bra.
Jag har för länge sett så många trådar om legalisering och nu vill jag få något gjort!

Imorgon, mina vänner, börjar kampen för en legalisering på ett gymnasium i Stockholm.
Jag med vänner ska börja med att sätta upp http://bayimg.com/LAhdFAABl runt om i skolans lokaler för alla att se. Lägga ett papper i varje lärares fack. Få en reaktion. Om lärare/rektorer reagerar på att såna här papper sätts upp kanske vi tillochmed kan få uppmärksamhet i media?
Och när vädret blir bättre ska vi fortsätta kampen på gator och torg. Sätta upp affischer på offentliga ställen.
Alla kan dra sitt strå och skriva ut såna här på sina skrivare hemma och sätta upp. På till exempel allmäna anslagstavlor. Eller på jobbet. Eller i skolan!

Legalise, Educate, Medicate, Regulate!
Citera
2008-12-02, 17:09
  #2
Medlem
Lilabanans avatar
Fin tanke, men det kommer inte hända något. Det krävs en massrörelse för att ens skapa debatt i ett land som Sverige

Men fin poster!
Citera
2008-12-02, 17:10
  #3
Medlem
mjölpåses avatar
mycket fin tanke!
skulle vilja säga att allt som driver frågan framåt är positivt!

kom med inlägg och berätta folks reaktioner/hur snacket går i skolan efteråt!
Citera
2008-12-02, 17:10
  #4
Medlem
Det är inte vår affisch.. Den är från OW08 så kopiera på! Vill se den över hela landet i hela sverige !

Det är lugnt har inte rökt på 3-4månader
Citera
2008-12-02, 17:12
  #5
Avstängd
Bultiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Fin tanke, men det kommer inte hända något. Det krävs en massrörelse för att ens skapa debatt i ett land som Sverige

Men fin poster!


Va fan tänker du så för? Vaddå kommer inte hända nått? Om alla tänkte så skulle det verkligen inte hända något. Tänk om hans posters förändrar uppfattnigen hos några personer och de börjar intressera sig för ämnet. Några är alltid bättre än ingenting.

Man måste börja någonstans precis som han säger! Mycket bra initiativ!
Citera
2008-12-02, 17:35
  #6
Medlem
highriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrilleKrullis
Jag har nu suttit tyst för länge. Jag har för länge struntat i frågan om legalisering.
Jag har för länge inte vågat säga emot de utan kunskap. Jag har för länge trott att alkohol är bra.
Jag har för länge sett så många trådar om legalisering och nu vill jag få något gjort!

Imorgon, mina vänner, börjar kampen för en legalisering på ett gymnasium i Stockholm.
Jag med vänner ska börja med att sätta upp http://bayimg.com/LAhdFAABl runt om i skolans lokaler för alla att se. Lägga ett papper i varje lärares fack. Få en reaktion. Om lärare/rektorer reagerar på att såna här papper sätts upp kanske vi tillochmed kan få uppmärksamhet i media?
Och när vädret blir bättre ska vi fortsätta kampen på gator och torg. Sätta upp affischer på offentliga ställen.
Alla kan dra sitt strå och skriva ut såna här på sina skrivare hemma och sätta upp. På till exempel allmäna anslagstavlor. Eller på jobbet. Eller i skolan!

Legalise, Educate, Medicate, Regulate!

Bra initiativ det där!
Jag känner faktiskt också för att köra lite gerillakrigföring men undrar då var jag på ett smidigt och gärna anonymt sätt kan skriva ut planscher?
Citera
2008-12-02, 17:38
  #7
Medlem
Lalaquins avatar
Jag tror att dom som inte är intresserade av droger ur något perspektiv(Inte intresserade att testa eller att propagera att dom suger) bryr sig inte för fem öre om en sån här flyer. Visst dom läser den, kanske tänker, "va? är det så?" sen så skiter dom i det 100% igen. Tråkigt, men jag tror det är så. Och därför får vi bara vänta och kolla på vad USA gör, och låta cannabis popularitet växa. tror det är flera gånger effektivare att få polarna att bli rökare än att hålla på med aktivism. Men det är bara för jag är sjukt pessimistisk mot all slags politisk retorik. Bra initiativ, hur som helst.
Citera
2008-12-02, 17:40
  #8
Medlem
IRMEs avatar
Jättebra att du vågar stå upp för din sak. Kämpa på, du kommer att få mycket motstånd, fastän du vet(och säkert dem med) att du har rätt. kommer hemsidan www.cannabisera.se upp sen?
Citera
2008-12-02, 17:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalaquin
Jag tror att dom som inte är intresserade av droger ur något perspektiv(Inte intresserade att testa eller att propagera att dom suger) bryr sig inte för fem öre om en sån här flyer. Visst dom läser den, kanske tänker, "va? är det så?" sen så skiter dom i det 100% igen. Tråkigt, men jag tror det är så. Och därför får vi bara vänta och kolla på vad USA gör, och låta cannabis popularitet växa. tror det är flera gånger effektivare att få polarna att bli rökare än att hålla på med aktivism. Men det är bara för jag är sjukt pessimistisk mot all slags politisk retorik. Bra initiativ, hur som helst.


Nu förstår jag inte riktigt hur du tänker... "låta cannabis popularitet växa" ..
Och hur fan ska det gå till om vi bara sitter och inte gör NÅGONTING? Klart som korvspader att vi måste agera!
Citera
2008-12-02, 17:45
  #10
Medlem
Lalaquins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrilleKrullis
Nu förstår jag inte riktigt hur du tänker... "låta cannabis popularitet växa" ..
Och hur fan ska det gå till om vi bara sitter och inte gör NÅGONTING? Klart som korvspader att vi måste agera!
Jag sa ju att man ska få polarna att röka? Det är väl så cannabis popularitet alltid har vuxit. Tror man lyssnar 50 ggr mer på polarna än på en liten sketen flyer.
Citera
2008-12-02, 17:47
  #11
Medlem
wusligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrilleKrullis
Nu förstår jag inte riktigt hur du tänker... "låta cannabis popularitet växa" ..
Och hur fan ska det gå till om vi bara sitter och inte gör NÅGONTING? Klart som korvspader att vi måste agera!


han menar väl att genom att "få sina polare" att börja röka, så växer även intresset för cannabis. Kan hålla med föregående talare, men anser samtidigt att det är en bra idé du har kommit upp med..

Keep up the good work , skulle väldigt gärna ha följt dina fotspår, men går tyvärr inte när man själv inte är ren ;p
Citera
2008-12-02, 17:58
  #12
Medlem
InOurNatures avatar
Mycket bra, det behöver hända lite saker. Jag hoppas bara att om ni får till någon form av debatt att ni är väl pålästa. Oerhört viktigt att framstå som seriös och kunnig istället för en "knarkare".

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback