2008-12-02, 22:51
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrilleKrullis
Håller med. Fast verkar inte som om någon är villig att ta ett sånt här stort projekt helt i egna händer.. Så jag vill låta alla använda sitt egna sunda förnuft !

Jag har inte kunskapen till att leda något sånt här. Jag kan inte med webdesign eller photoshop, men jag KAN komma med konstruktiv kritik och infallsvinklar och vidareutveckla idéer, och med lite hjälp kan jag nog organisera ihop något.

Och allas sunda förnuft kan gärna vara att följa lagen om vi vill nå nånvart.
Citera
2008-12-02, 22:55
Medlem
bellahitochdits avatar
Angående affischen:
Istället för att skriva "Cannabis är bevisligen mindre farligt än alkohol eller tobak"
så borde det stå:
"Cannabis är bevisligen mindre farligt än alkohol och tobak"

Om det finns någon källa på att cannabis inte är inkörsporten till tyngre droger,
eller att det inte finns någon källa som bevisar att cannabis är inkötrsporten till tyngre droger
så kan ni lägga till detta på affischen då "inkörsporten till tyngre droger"-"argumentet" används flitigt av cannabismotståndare.
Citera
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Alla ni som klistrar, fota gärna och lägg upp. Kommer nog peppa folk

Håller med. "Operation Post-it" kan vi kalla det Börja med affischer, gå vidare till nya och fler affischer, alla under samma logga/slogan (som tas upp i https://www.flashback.org/showthread.php?t=796834 och sedan kommer röstas fram i en poll-tråd jag lägger upp om en vecka) för att skapa en enighet och visa att detta är organiserat.
En hemsida (cannabisera.se eller liknande) kan komma att vara nästa steg. Denna kommer dyka upp på affischerna, och sen kan ju eldsjälar (jag själv är gärna delaktig i detta) skriva layouts till broschyrer och allt eftersom kommer detta, paralellt med overgrow, tas upp i media, det kan jag garantera.
När debatten där nått tillräckligt långt kommer jag att gå ut i öppna debatter, så mycket är säkert.
Citera
Medlem
NeonHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satka
Jag ser två saker som direkt oroar mig lite. Först och främst är det olagligt att affischera som du/ni tänker göra, det rubriceras som åverkan eller skadegörelse och det andra är att det förmodligen är förbjudet att skriva ut "reklam" på skolans datorer.

Om ni bryter mot dessa regler så kommer ni förmodligen mest ses som kriminella av den skeptiska skaran samt ge rektor/skolledning en anledning att göra sig av med er/affischerna.

Vad jag tycker ni ska göra är att be om tillstånd hos skolan, om ni inte får det så för ni ett jävla liv och fascistisk rektor och att de förtrycker er "freedom of speech" (kommer inte ihåg vad det är på svenska). Självklart kommer det inte att funka men då har NI en anledning att bryta mot reglerna.
Jag håller med. Sen när har folk igentligen tagit NSF eller Vänsterns olagliga affischeringar på allvar? Men om ni gör som Satka sa så kommer ni skapa en debatt.
Citera
2008-12-02, 22:56
Medlem
Alla verkar ju inte ha tillgång till affischer osv. Men isåfall borde det vara en enkel symbol eller logga som kan vara med i varje affisch som visar att man hör till samma organisation.
Citera
2008-12-02, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrilleKrullis
Håller med. Fast verkar inte som om någon är villig att ta ett sånt här stort projekt helt i egna händer.. Så jag vill låta alla använda sitt egna sunda förnuft !

Sant, men se i alla fall till att ha hemsidan upp innan affischerna åker upp. Allars kommer hela kampanjen bara ses som oprofessionell och oseriös :/
Citera
2008-12-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellahitochdit
Angående affischen:
Istället för att skriva "Cannabis är bevisligen mindre farligt än alkohol eller tobak"
så borde det stå:
"Cannabis är bevisligen mindre farligt än alkohol och tobak"

Om det finns någon källa på att cannabis inte är inkörsporten till tyngre droger,
eller att det inte finns någon källa som bevisar att cannabis är inkötrsporten till tyngre droger
så kan ni lägga till detta på affischen då "inkörsporten till tyngre droger"-"argumentet" används flitigt av cannabismotståndare.

på www.legaliseracannabis.com finns bra argument mot inkörsport-argumentet som bevisar att det är falskt. Gå in på fliken "Fakta och Myter"

Edit: Sidan har ett länkarkiv där bland annat swecan och jackherer är inkluderat.
Senast redigerad av fjante 2008-12-02 kl. 23:04.
Citera
2008-12-02, 23:00
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjante
på www.legaliseracannabis.se finns bra argument mot inkörsport-argumentet som bevisar att det är falskt.
Adressen är legaliseracannabis.com

och den sidan kommer ingen som inte är rökare att ta på allvar. Jag är brukare och jag tycker mest sidan är pinsam. Inga riktigt tunga länkar bakom den och att länka till www.polisen.se och hänvisa till den som en sida med "lögner och tråkiga förbud" kommer ju inte direkt att få Svensson att tänka till. Jag läste det och blev helt "oh nej, det kan ju för fan inte få stå så på riktigt. Inte på en sida som ska bli vår nya isbrytare i debatten. Hell no! ARGH! "
Citera
2008-12-02, 23:02
Medlem
kramujanas avatar
En hemsida kan jag snickra ihop. Men måste få texter osv som innehåll. Ni kan ju Pma mig.
Citera
2008-12-02, 23:03
Medlem
bellahitochdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjante
på www.legaliseracannabis.se finns bra argument mot inkörsport-argumentet som bevisar att det är falskt.

Man skulle kunna skriva dit detta på affischen.

Men istället för att skriva dit legaliseracannabis.com som källa så kan man använda sig av den källan hemsidan syftar till.
Det ser kanske mer "proffesionellt" ut i andras ögon om man hänvisar till en vetenskapligt studie på något universitet än en cannabis-propagnda hemsida...

Poängen är ju att detta ska tas på så stort allvar som möjligt.
Citera
2008-12-02, 23:10
Medlem
Vi borde få fler att öppna ögonen för dokumentären "The Union", visade min låtsasfarsa den, otippat nog ändrade han faktiskt en hel del åsikter om cb! och fick en helt klart mjukare syn på det.
Kändes mestadels som om han var på min sida när jag talade "för" cannabis.

Någon som har kontakter med folk som jobbar på någon tv kanal? kanske kan be dem ta upp en diskussion om en eventuell visning?

kör på för-faa-aan!
Citera
2008-12-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shah
Vi borde få fler att öppna ögonen för dokumentären "The Union", visade min låtsasfarsa den, otippat nog ändrade han faktiskt en hel del åsikter om cb! och fick en helt klart mjukare syn på det.
Kändes mestadels som om han var på min sida när jag talade "för" cannabis.

Någon som har kontakter med folk som jobbar på någon tv kanal? kanske kan be dem ta upp en diskussion om en eventuell visning?

kör på för-faa-aan!

Haha, ah :P. Tror att just visa en film kan bli VÄLDIGT svårt..För dom måste VILJA sen den först? Men Oh.. Har 2 klipp på youtube från SVT1 Sefyr om cannabis som är väldigt bra !

http://www.youtube.com/watch?v=E20uzyU9BE8

http://www.youtube.com/watch?v=O9ClsNks-eg&feature=related
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in