2008-12-02, 17:58
Medlem
Sen kan man bränna ner denna filmen som har svensk text också;

http://thepiratebay.org/torrent/4541323/The.Union.2007.DOCU.CUSTOM.SWESUB.FS.PDTV.XViD-TARDUDENi2AN

Och lägga i lärarummet m.m
Citera
2008-12-02, 17:59
Medlem
Smart kan ju vara att ha källor till allt du hävdar dock. För du lär hamna intryckt i olika argumentationer med trångsynta människor.
Citera
2008-12-02, 18:06
Medlem
knekt sparvs avatar
Framöver kanske vi får se mer äv det här. Cannabis borde legaliseras, men att sätta upp affishen på en skola? Lärare brukar ofta vara PK och starkt emot droger, vilket betyder att de skulle ta ned den (vilket iofs kanske skulle få folk uppmärksamma på att yttrandefriheten i Sverige bara gäller när det som sägs gillas av alla men...). Dessutom tycker jag att, om legalisering av vissa droger ska genomföras, borde man i alla fall ha några slags gränser, t.ex 18 år. Jag kanske låter tråkig nu, men man vill ju inte ha en massa påtända småbarn som springer runt. Jag skulle säga att Holland är en ganska bra förebild.
Citera
2008-12-02, 18:18
Medlem
sallymans avatar
Riktigt kul att någon faktist tar tag i det här! Fortsätt med detta, kriga verkligen!

Skrik till om du behöver hjälp, kan redigera diverse lappar/posters i Adobe Illustrator fall det behövs!

Tycker att alla kan försöka dra sitt strå i stacken, sätt upp posters i skolor och nere på byn, detta kanske kan starta en debatt!
Citera
2008-12-02, 18:22
Medlem
sallymans avatar
Tycker dock det skulle behövas en poster med lite mer text och fakta som verkligen talar för cannabis. Där man mer övertygar läsaren och talar emot den negativa propagandan som finns.
Citera
2008-12-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrilleKrullis
Tack så jättemycket för stödet och .. ja:P jag gillar att se mig själv som påläst^^.

Och även om de tas ner på skolan, så är det där jag vill börja

Jag tänkte om www.Cannabisera.se inte finns för tillfället. Kanske du kan lägga till "http://www.legaliseracannabis.com/" på affischen också?
Citera
2008-12-02, 18:33
Bannlyst
Skit bra!

Tycker det här är en riktigt bra idé!

Visserligen så kommer många att bara läsa den lite hastigt och sen skita i den. Men, så som jag gjorde för några år sen, att jag läste någon plansch, något massutskick till skolans alla mail. Varje gång så nonchalerade jag det som stod. Men det blev som ett litet frö i huvudet som växte till sig. Till slut, efter att ha fått dessa små-hintar, så tog jag och kolla upp hur det stod till på riktigt. Minnsan, pundarna hade rätt!!

Vad jag menar, denna plansch kommer inte övertyga någon. Men det kommer få folk på rätt väg att inse hur det igentligen är! Helt rätt!!! Jag vill själv sätta upp en massa affisher i stockholm nu. Men vädret är helt ärligt skit just nu
Citera
2008-12-02, 18:34
Medlem
<3<3<3s avatar
Varför inte vänta lite och istället starta en (förhoppningsvis klistrad) tråd där man styr upp någon lite mer omfattande kampanj. Kanske kan man gemensamt designa olika "officiella" posters man kan använda.
En annan grej man kunde göra är att starta en namninsamling, om det är ordnat på ett snyggt och lättillgängligt sätt tror jag det kan bli stort.

Finns intresset och viljan är allt möjligt!
Citera
Medlem
Her0ins avatar
Tänker bränna ca 100 dvdskivor med The Union Movie. Sen dela ut på stan eller något.
Citera
Medlem
Tänker lite som fjante tror jag, det finns ingenstans att "ta reda på mera" eller få någon slags djupgående info. Att lägga upp egen hemsida/länka ngnstans är ju bra. Det ni kan göra på cannabisera.se är ju att kanske bara länka vidare till diverse infosidor om cannabis, gärna opartiska (om det nu finns sådana).
Citera
2008-12-02, 18:48
Medlem
Strunta i The Union så länge. Fortsätt på samma spår med posters och information... Och ska försöka ändra affischen nu och skriva dit "legaliseracannabis.com" istället för att cannabisera.se verkar nere just nu..
Citera
2008-12-02, 18:48
Medlem
sallymans avatar
Skulle vara tacksam fall någon skulle kunna posta bra argument, slagkraftiga rubriker och nödvändigt innehåll till posters som man kan designa !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in