2013-04-01, 10:32
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyj
Folk verkar tro att Amerikanarna får helt oprovocerade hot från Nordkorea men i själva verket så har Amerikanarna, som Snezhinka beskriver det, blockerat mycket av Nordkoreas tillväxt. Om man faktiskt tänker till mer än en gång och lägger ifrån sig sagoböckerna så kanske man kan fundera på varför Nordkorea sätter sitt liv på spel när det hotar världens starkaste och aggressivaste imperium.

Nordkorea är ett utsatt land som försvarar sin självständighet och värdighet, det tycker jag att de ska ha cred för. Folk målar upp det som ondskan själv men hur mycket har Nordkorea egentligen skadat dig eller någon i västvärlden? Det enda Nordkorea önskar är att imperialister ger fan i att komma för nära deras gräns. Givetvis lider en del av deras befolkning, men att allt är 100% på grund av ledningen, som median målar upp det, tycker jag låter som propaganda. Min kritik till Nordkorea är dock att dom borde ha gett upp kärnvapnen och samarbetat med sydkorea mycket mer. De har haft så många chanser att samarbeta med broderlandet men av något skäl har det inte fungerat. Det faktumet är tamejfan sorgligt och förjävligt.

Med det sagt så kan jag bara sitta och vänta in alla politskt korrekta hat-inlägg från folk som knappt har nån personlig anknytning till Korea eller asien för huvudtaget, men gillar att heja på jänkarna när de ger sig på "ondskans axelmakter". Historien återupprepar sig. Patetiskt.

Men hur som helst, min personliga vilda gissning är att Nordkorea försöker att provocera en riktig attack från USA. Nordkorea kommer inte att dra blod först, men de kommer att fortsätta tills USA gör det och när det händer så är Nordkorea under ett läge man känner igen, en kommunistisk stat som blir attackerad av USA, vilket är en situtation som Kina och Ryssland inte tycker om alls.

På så vis har Nordkorea gett sina storebröder ett alternativ, att låta USA utöva sin imperalism ännu en gång eller erbjuda skydd, vare sig det är diplomatiskt, ekonomiskt eller militärt.

Du gissar fel.
Nordkorea vet om att det inte kommer bli något krig.

Det är bara Nordkoreas "snacka skit" taktik för att försöka skrika till sig bistånd och bortförande av sanktioner.
Regimen vet om att dom blir fullständigt mosade vid krig.
Senast redigerad av beerklunker 2013-04-01 kl. 10:35.
Citera
2013-04-01, 10:36
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Vad fan mennar du med det?
Du säger alltså med andra ord att alla dokumentärer som gjorts om Nordkoreas terror, svält och dödsläger (där nordkoreaner medverkar) är skitsnack?

Jo, det är fan så du säger bakom ridån.
Du har en jävla kass människosyn och bryr dig inte ett skit om hur det är i Nordkorea.

Så arg på morgonen? Det verkar vara du som står för den "Nord koreanska" uppläxningen här!
Citera
2013-04-01, 10:37
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snezhinka
I Pyongyang och ett par andra städer kan man gå omkring som man vill som turist. Utanför storstäderna stämmer det att man skall ha guide. Det är praktiskt nödvändigt om man inte pratar koreanaska i vilket fall som helst.

Sen beror det ju på hur man beter sig. Om du kommer dit och börjar upprepa vad du sagt i den här tråden så kommer de bli nervösa och inte släppa dig ur sikte. Om du kommer dit och uppträder som en normal artig människa som uppskattar sitt värdland så finns det inga gränser hur väl de vill dig. De har inget allvarligt att dölja inom statsgränserna för Pyongyang, förutom några kvarter i centrala stan där politiska topparna bor. Börjar man ströva in där så kommer en vakt om schasar bort en. Sånt förekommer ju överallt i världen. Annars kan man röra sig fritt inom stan. Man kan åka tunnelbana och trolleybus. Det som är svårt är att navigera på egen hand eftersom det är extremt svårt att få tag på en detaljerad karta över hela stan.

Sen bor det ett par hundra europeer semi-permanent eller permanent i Pyongyang. Till och från under säsonger. Dessa kan röra sig på stan utan problem. Det bor tusentals kineser i Pyongyang. De kan göra vad de vill. Ser man asiatisk ut passerar man relativt oförbemärkt så länge man klär sig diskret och inte öppnar munnen. Börjar man fota utan en guide med sig så väcker man spionparanoian hos normala koreaner.

Haha, jaså nu kan man gå omkrig som man vill också? Konstigt för jag känner peronsligen flera stycken som åkt till Nordkorea, och det är inte tal om att röra sig fritt. Man slussas i en snitslad bana. Vidare har media varit där flera gånger från olika länder: alla beskriver samma sak, det är tydligen bara du som släppts lös vind för våg att turista efter eget huvud: men du kan inte styrka det med någon som helst bevisning, inget foto ingenting.

Men om ditt påstående är stämmer och att jag kan åka vart jag vill utanför storstäderna bara jag tar med mig guide, så vill jag hemskt gärna se landsbygden - annat än den tillrättalagda versionen. Tio slumpmässigt utvalda byar. Om man inte lever i misär, så har väl Nordkorea inte heller något att dölja. Men ändå har ingen fått se något sådant. Däremot finns det film som har läckt ut, som visar hur det ser ut där.

Det är uppenbart att landet går på knäna, tittar man på satelitfoton så är Nordkorea ett svart hål i havet av ljuspunkter på natten eftersom de inte ens kan producera tillräckligt med elektricitet.

Presentera nu fakta för dina påståenden om någon ska tro dig, istället för att häva ur dig smörja utan någon som helst grund.
Senast redigerad av El Capitano 2013-04-01 kl. 10:39.
Citera
2013-04-01, 10:41
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Så arg på morgonen? Det verkar vara du som står för den "Nord koreanska" uppläxningen här!
Visst, vi kan skratta bort faktumet att du ser genom fingrarna när det gäller massiv svält, förtryck och omfattande dödsläger.

Då kör vi:

" "

Du är precis som en nazist som förnekar förintelsen.
Senast redigerad av beerklunker 2013-04-01 kl. 10:45.
Citera
2013-04-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snezhinka
I Pyongyang och ett par andra städer kan man gå omkring som man vill som turist. Utanför storstäderna stämmer det att man skall ha guide. Det är praktiskt nödvändigt om man inte pratar koreanaska i vilket fall som helst.

Sen beror det ju på hur man beter sig. Om du kommer dit och börjar upprepa vad du sagt i den här tråden så kommer de bli nervösa och inte släppa dig ur sikte. Om du kommer dit och uppträder som en normal artig människa som uppskattar sitt värdland så finns det inga gränser hur väl de vill dig. De har inget allvarligt att dölja inom statsgränserna för Pyongyang, förutom några kvarter i centrala stan där politiska topparna bor. Börjar man ströva in där så kommer en vakt om schasar bort en. Sånt förekommer ju överallt i världen. Annars kan man röra sig fritt inom stan. Man kan åka tunnelbana och trolleybus. Det som är svårt är att navigera på egen hand eftersom det är extremt svårt att få tag på en detaljerad karta över hela stan.

Sen bor det ett par hundra europeer semi-permanent eller permanent i Pyongyang. Till och från under säsonger. Dessa kan röra sig på stan utan problem. Det bor tusentals kineser i Pyongyang. De kan göra vad de vill. Ser man asiatisk ut passerar man relativt oförbemärkt så länge man klär sig diskret och inte öppnar munnen. Börjar man fota utan en guide med sig så väcker man spionparanoian hos normala koreaner.
Du verkar vara den ende som inte vet ett skvatt om Nordkorea. T.om propagandan i Nordkorea visar på förtrycket eftersom man inte förstår bättre. Att inte kunna gå ut från hotellet när man vill är så sjukt. Att det sedan inte finns något att se i Huvudstaden annat än elände o monument är en annan sak. Presidenten i Sydkorea fick visst sin mor mördad av Nordkorea ledare. Kan vara farligt med personliga motiv även om man förstår henne.
Citera
2013-04-01, 10:48
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Visst, vi kan skratta bort faktumet att du ser genom fingrarna när det gäller massiv svält, förtryck och omfattande dödsläger.

Då kör vi:

" "

Tänk så synd det är om Dig då som måste bo i "sossesverige" !
Citera
2013-04-01, 10:51
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Tänk så synd det är om Dig då som måste bo i "sossesverige" !
Jag har bott och arbetat bland annat i Japan och Sydkorea.
Du är bara en jävla patetisk svensson som har våta drömmar om Nordkorea.
Senast redigerad av beerklunker 2013-04-01 kl. 10:54.
Citera
2013-04-01, 10:54
Medlem
Citat:
Du gissar fel.
Nordkorea vet om att det inte kommer bli något krig.

Det är bara Nordkoreas "snacka skit" taktik för att försöka skrika till sig bistånd och bortförande av sanktioner.
Regimen vet om att dom blir fullständigt mosade vid krig.

Ja, vi får hoppas att jag gissade fel.

Oavsett om de vet att de blir krossade av vid ett krig så är alternativet dom ser att dö sakta men säkert.
Citera
2013-04-01, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Presentera nu fakta för dina påståenden om någon ska tro dig, istället för att häva ur dig smörja utan någon som helst grund.

Jag har redan givit information som vem som helst kan förstå att jag varit in och ut där en del.Har ingen lust att riskera outa mig själv, man vet aldrig vem som läser sånt här och det är alltid bäst att vara försiktig. Antalet människor som passar min profil som vistats där längre perioder är minimal. Dessutom gör det mig inte jättemycket om en del idioter här tror att jag ljuger. De som själva har lite bakgrund i det här, lite bildning och inte är helt inskränkta och fördomsfulla kan ta till sig den information som jag delat med mig av och dra sina egna slutsatser. Resten kan tro att youtube clips eller Washington Post som det refererats till har sanningen.
Citera
2013-04-01, 11:05
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ja, vi får hoppas att jag gissade fel.

Oavsett om de vet att de blir krossade av vid ett krig så är alternativet dom ser att dö sakta men säkert.
Hoppas regimen i Nordkorea dör sakta men säkert. Det blir naturligtvis ett svårt
slag för svenska kommunister som tidigare nästan kissat på sig när de talat sig
varma för diktaturen där. Särskilt för kommunistiska partiet i Göteborg som har ett
speciellt gulligulle-förhållandet till Kim dynastin.
Citera
2013-04-01, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Hoppas regimen i Nordkorea dör sakta men säkert. Det blir naturligtvis ett svårt
slag för svenska kommunister som tidigare nästan kissat på sig när de talat sig
varma för diktaturen där. Särskilt för kommunistiska partiet i Göteborg som har ett
speciellt gulligulle-förhållandet till Kim dynastin.

Om det är nån som dör sakta men säkert så är det inte regimen utan folket som dör först.

Man behöver inte vara en kommunist för att inte hata Nordkorea.
Citera
2013-04-01, 11:19
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Om det är nån som dör sakta men säkert så är det inte regimen utan folket som dör först.

Man behöver inte vara en kommunist för att inte hata Nordkorea.
Det finns väl ingen härinne som hatar Nordkorea?
Vi hatar Nordkoreanska regimen och allt den står för.
En viss skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in