Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
På tal om källor - skulle du kunna visa några som stödjer detta, tack:
Citat:
Ursprungligen postat av gurex
Det har ju hänt förr att avhoppare egentligen är skådespelare eller personer som helt enkelt ljuger om vad de varit med om.
Det är ett ganska "stort" påstående som jag känner att jag inte bara tro på utan vidare

Inte för att jag har alla källor så här tillgängligt då jag läst ett antal böcker i ämnet och även sett många debatter och dokumentärer under kanske tio års tid. Men till exempel extremt många falska vittnesuppgifter under kriget i f.d Jugoslavien. Medierna trumpetade ut det som sanningar (som vanligt när det gynnar deras intressen) men för utredare var det knivigt när utrotade människor sökte asyl och hjälp. När byar som förstörts inte var förstörda osv, men det tystades ned av media.
Innan Nato bombade Jugoslavien sönder och samman behövde man få opinionen med sig och då rullade det dag ut och dag in på tv-nyheterna och trycktes på förstasidorna på tidningarna om hur hemska koncentrationslägrena var som serbierna hade. Att det pågick ett folkmord som var fruktansvärt och i paritet med tredje rikets osv. Nu i efterhand vet man att mycket byggdes på falska vittnesuppgifter och var extremt överdrivna samt att övergrepp begicks av alla sidor i kriget.
Det är vare sig konstigt eller förvånande att folk ljuger när det gynnar deras intressen.
Vid det första anfallet mot Irak påverkade media (mha politikerna som ville ha krig) hela befolkningen till att hata Irak och Saddam Hussein. Här har jag faktiskt en länk som du borde läsa:
http://www.prwatch.org/books/tsigfy10.html
Citat:
"While I was there, I saw the Iraqi soldiers come into the hospital with guns, and go into the room where . . . babies were in incubators. They took the babies out of the incubators, took the incubators, and left the babies on the cold floor to die."83
Three months passed between Nayirah's testimony and the start of the war. During those months, the story of babies torn from their incubators was repeated over and over again. President Bush told the story. It was recited as fact in Congressional testimony, on TV and radio talk shows, and at the UN Security Council. "Of all the accusations made against the dictator," MacArthur observed, "none had more impact on American public opinion than the one about Iraqi soldiers removing 312 babies from their incubators and leaving them to die on the cold hospital floors of Kuwait City."84
At the Human Rights Caucus, however, Hill & Knowlton and Congressman Lantos had failed to reveal that Nayirah was a member of the Kuwaiti Royal Family. Her father, in fact, was Saud Nasir al-Sabah, Kuwait's Ambassador to the US, who sat listening in the hearing room during her testimony. The Caucus also failed to reveal that H&K vice-president Lauri Fitz-Pegado had coached Nayirah in what even the Kuwaitis' own investigators later confirmed was false testimony.
Edit: En länk till jag hittade som råkar vara runt ämnet om medias totala värdelöshet att kolla fakta men som otänkande vanligt folk tar som sanning trots att det sedan tusen år är det första som man borde tänka när man hör något om en "fiende" är att det kan vara propaganda:
http://www.theweek.co.uk/politics/syria-uprising/4797/gay-girl-damascus-not-first-abuse-hoax
En fråga till dig: Tror du att alla asylsökande till Sverige talar sanning om det ligger i deras intresse att ljuga så att de får stanna?
En fråga till: Vad skulle du säga om Ryssland anföll Sverige och Nato funderade på att anfalla, men bara om det kom fram att det begicks övergrepp mot svenska folket. Skulle du kunna tänka dig att ljuga om att du sett våldtäkter och avrättningar av svenskar. Kan du tro att någon annan skulle kunna göra det?