Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Gurex, jag förstår inte din jämförelse. USA:s befolkning svälter inte.
Jag tycker det är märkligt att människor på vänsterkanten ofta försvarar Nordkorea när Nordkorea är så påfallande lik Nazityskland (ja värre, om det är möjligt). Bara för att de har röda stjärnor på uniformerna...
Nu vet jag inte om jag försvarar Nordkorea så mycket som jag ifrågasätter vart folk får sin information ifrån. Vad jag sett kommer nyheterna om Nordkorea nästan uteslutande från deras fiende Sydkoreas underättelsetjänst. Några som i högsta grad vill smutskasta sin norra granne. Det är löjligt låga beviskrav på nyheterna och på avhoppare. Det har ju hänt förr att avhoppare egentligen är skådespelare eller personer som helt enkelt ljuger om vad de varit med om. Tänkbara motiv är exempelvis medborgarskap och en bunt med sedlar.
Jag tror du har liten koll på hur det är egentligen då dina källor är helt värdelösa ur faktaperspektiv.
Och så finns det svältande människor i USA, och tiotals miljoner amerikanska medborgare får mathjälp då de inte kan föda sina familjer eller sig själva. Men framför allt så har USAs utrikespolitik inte bara mördat 10-tals miljoner utan även försätt hundratals miljoner människor i fattigdom och svält.