2013-03-16, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurex
Gäller det bara nordkorea menar du?

I stället för att sätta upp halmgubbar och ställa insinuanta frågor, prova säga vad du vill säga. Rakt ut, klart och tydligt.
Citera
2013-03-16, 12:21
Medlem
gurexs avatar
Århundradeui]I stället för att sätta upp halmgubbar och ställa insinuanta frågor, prova säga vad du vill säga. Rakt ut, klart och tydligt.[/quote]

Jag trodde det var så uppenbart att du och andra skulle förstå vad jag antydde . USA anfaller ju många andra länder och har gjort det under det senaste Århundradet Just på grund av de orsaker du pekade ut
Citat:
Det flesta av de verkar som sympatiskt vanligt folk som utnyttjas av en hänsynslös och exploaterande regim. Blir det krig blir de ytterligare offer för den kapitalistiska elitens rätt att ha lyxbilar och diamanter medans befolkningen svälter.
Citera
2013-03-16, 14:51
Medlem
Gurex, jag förstår inte din jämförelse. USA:s befolkning svälter inte.

Jag tycker det är märkligt att människor på vänsterkanten ofta försvarar Nordkorea när Nordkorea är så påfallande lik Nazityskland (ja värre, om det är möjligt). Bara för att de har röda stjärnor på uniformerna...
Citera
2013-03-16, 15:43
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Gurex, jag förstår inte din jämförelse. USA:s befolkning svälter inte.

Jag tycker det är märkligt att människor på vänsterkanten ofta försvarar Nordkorea när Nordkorea är så påfallande lik Nazityskland (ja värre, om det är möjligt). Bara för att de har röda stjärnor på uniformerna...

Nu vet jag inte om jag försvarar Nordkorea så mycket som jag ifrågasätter vart folk får sin information ifrån. Vad jag sett kommer nyheterna om Nordkorea nästan uteslutande från deras fiende Sydkoreas underättelsetjänst. Några som i högsta grad vill smutskasta sin norra granne. Det är löjligt låga beviskrav på nyheterna och på avhoppare. Det har ju hänt förr att avhoppare egentligen är skådespelare eller personer som helt enkelt ljuger om vad de varit med om. Tänkbara motiv är exempelvis medborgarskap och en bunt med sedlar.

Jag tror du har liten koll på hur det är egentligen då dina källor är helt värdelösa ur faktaperspektiv.

Och så finns det svältande människor i USA, och tiotals miljoner amerikanska medborgare får mathjälp då de inte kan föda sina familjer eller sig själva. Men framför allt så har USAs utrikespolitik inte bara mördat 10-tals miljoner utan även försätt hundratals miljoner människor i fattigdom och svält.
Citera
2013-03-16, 16:21
Medlem
Citat:
Jag tror du har liten koll på hur det är egentligen då dina källor är helt värdelösa ur faktaperspektiv.
På tal om källor - skulle du kunna visa några som stödjer detta, tack:
Citat:
Det har ju hänt förr att avhoppare egentligen är skådespelare eller personer som helt enkelt ljuger om vad de varit med om.

Det är ett ganska "stort" påstående som jag känner att jag inte bara tro på utan vidare
Citera
2013-03-16, 16:50
Medlem
Finns hur mycket äkta material som helst om man vill se svältens o förtryckets Nordkorea. Filmat inne i landet där, det som vi kallar normalt liv, inte existerar. Landet släcker ner på kvällen o medborgarna väcks på morgonen precis som i vilket fängelse som helst. Du får inte röra dig fritt eller äga någonting utan diktaturens medgivande. Miljoner har dött i svält o koncentrationslägren är överfulla. Ondskan är i paritet med nazismen. Ändå finns det en del människor som försvarar systemet. Helt obegripligt
Citera
2013-03-16, 16:55
Medlem
Citat:

Och så finns det svältande människor i USA, och tiotals miljoner amerikanska medborgare får mathjälp då de inte kan föda sina familjer eller sig själva. Men framför allt så har USAs utrikespolitik inte bara mördat 10-tals miljoner utan även försätt hundratals miljoner människor i fattigdom och svält.

Att människor i USA får mathjälp räknas inte. Tvärtom visar det på att USA behandlar sin befolkning bättre än vad Nordkorea gör. Det är inte ett dugg annorlunda än att nästan alla i Sverige får eller har fått bidrag av något slag.

Det är ovanligt med svält i USA. I Nordkorea får man svältkatastrofer med jämna mellanrum. Detta trots att USA och andra länder bistår Nordkorea med gratis matleveranser. Nordkorea väljer prioritera sitt överdimensionärade försvar och låta befolkningen svälta.

(andra har svarat dig om källorna, därför har jag klippt bort en del av ditt inlägg. Jag håller med dem som svarat)
Senast redigerad av ka kui 2013-03-16 kl. 16:57.
Citera
2013-03-16, 19:46
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Ja nu spränger dom den där lilla ön. Ger den 48 timmar. Inte helt bra detta. Vad säger Kina nu?

Mvh
Citera
2013-03-16, 19:53
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Ja nu spränger dom den där lilla ön. Ger den 48 timmar. Inte helt bra detta. Vad säger Kina nu?

Mvh
What?
Citera
2013-03-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
What?
http://www.dn.se/nyheter/varlden/nordkorea-hotar-att-anfalla-ogrupp
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-21814416

De (Uriminzokkiri) säger att sydkoreanerna som bor på ögruppen måste evakueras för att Nordkorea ska anfalla ögruppen.

Jag tror (inte säker) att det kanske kan vara den här texten som syftas på:
http://translate.google.se/translate?sl=auto&tl=sv&js=n&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.uriminzokkiri.com%2F

Översättningen är inte på topp, jag tror att det kan vara den texten
Senast redigerad av nummer10011 2013-03-16 kl. 20:04.
Citera
2013-03-16, 19:58
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
What?

http://www.dn.se/nyheter/varlden/nordkorea-hotar-att-anfalla-ogrupp

Mvh
Citera
2013-03-16, 20:53
Medlem
Zalmans avatar
Nu blev det intressant, fast frågan är om NK vågar attackera Yeonpyeong-öarna igen. Minnet är lite suddigt men jag vill minnas att Sydkorea fick en ny befälhavare/president som beskrevs som en riktig stridshök strax efter attacken 2010 och denne pratade om att slå tillbaka med full kraft om NK försökte på sig något liknande igen. ( Om jag minns rätt så ville denne låta F-15 plan bomba NK´s artilleri som besköt öarna. )

Shit just got real.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in