2010-08-03, 00:47
Medlem
the_mechanixs avatar
Nordkorea måste ju helt klart vara det mest oseriösa och fascinerande land i modern tid. Skulle kunna betala en hel del för att få åka dit och se hur det verkligen är. Vice Guide to North Korea var väldigt bra tycker jag, men jag skulle vilja se mer hur det är ute på landsbygden.
Citera
2010-08-03, 00:50
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_mechanix
Nordkorea måste ju helt klart vara det mest oseriösa och fascinerande land i modern tid. Skulle kunna betala en hel del för att få åka dit och se hur det verkligen är. Vice Guide to North Korea var väldigt bra tycker jag, men jag skulle vilja se mer hur det är ute på landsbygden.

Själv tyckte jag den sög. Oseriösaste "reportern" jag sett, och jag har sett en del dokumentärer. Fan vad han ville få fram en bild om att han var en cool kille själv som for till det farliga landet där de avlyssnar en och blablabla...
Citera
2010-08-03, 00:53
Medlem
the_mechanixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurex
Själv tyckte jag den sög. Oseriösaste "reportern" jag sett, och jag har sett en del dokumentärer. Fan vad han ville få fram en bild om att han var en cool kille själv som for till det farliga landet där de avlyssnar en och blablabla...
Ja på så vis kanske, men jag tänkte mer på det man fick se. Killen skiter jag i.
Citera
2010-08-03, 10:52
Medlem
503s avatar
Citat:

Jag tycker just det var ganska kul, att de gick dit och körde sitt eget race.
De får ju ändå bara se samma saker som i alla andra jävla dokumentärer där journalisterna endast följer guidningen, så varför inte göra något annat av det?

Som underhållning är den bra. Som dokumentär är den inget vidare, men erbjuder vare sig mer eller mindre än om det vore en tradig britt som talade istället.

Det som dock gör att jag gillar Vice-dokumentären är att den fått gemene man att få upp ögonen för frågan, vilket många andra har misslyckats med.
Se bara här hur många nyinvigda som kommit in i tråden och "tipsat" oss om Vice, helt ovetande att länken redan postats minst ett tjugotal gånger.
Citera
2010-08-06, 06:04
Bannlyst
Bevisat = Nordkorea sänkte ej skeppet.

Citat:
''Samtidigt som ordkriget ökar kommer också kritik mot de resultat som pekade ut Nordkorea som skyldigt till sänkningen av det sydkoreanska krigsfartyget ”Cheonan”. Medan USA:s utrikesminister Hillary Clinton kallar bevisen för ”överväldigande” ifrågasätter nu flera oppositionspolitiker i Sydkorea resultatet.
En av dem, Shin Sang-chul, som ingick i undersökningskommissionen men som sparkades på grund av vad Sydkoreas försvarsminister har beskrivit som ”bristande kunskaper, bristande objektivitet och bristande vetenskaplig logik” säger i en intervju med Los Angeles Times att han fick sparken för att han hade en annan åsikt än majoriteten i kommissionen:

– Jag såg inga tecken på en explosion. Sjömännen drunknade till följd av en olycka, ”Cheonan” gick på grund och sjönk, säger han.

Shin har fått stöd av två amerikanska forskare, båda födda i Sydkorea, som menar att de siffror som hittades på resterna av den påstådda torpeden lika gärna kunde ha placerats på en Iphone som myndigheterna sedan kunde ha påstått vara tillverkad i Nordkorea.

– Regeringen ljuger när de påstår att metalldelen skulle ha hittats i vattnet. Jag tror att det rör sig om något som plockats fram ur ett lager med gamla delar för att sedan kunna visas upp för pressen, säger en av de två, Seunghun Lee, professor i fysik vid University of Virginia.''

http://www.dn.se/nyheter/varlden/atomhot-i-nordkoreanskt-ordkrig-1.1142442

Hur kommenterar ni dessa nya, intressanta uppgifter som verkar stöda den tes jag och andra haft från början? Diktatoriska Sydkorea lever verkligen upp till den fria standarden som alla ständigt säger att de är genoma tt kicka ur alla människor med andra åsikterän den för regimen godkända.
Citera
2010-08-06, 15:05
Medlem
Flairrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturos

Hur kommenterar ni dessa nya, intressanta uppgifter som verkar stöda den tes jag och andra haft från början? Diktatoriska Sydkorea lever verkligen upp till den fria standarden som alla ständigt säger att de är genoma tt kicka ur alla människor med andra åsikterän den för regimen godkända.

Förvånar mig inte det minsta.
Citera
2010-08-06, 15:13
Medlem
Securions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturos

Konspirationsteorier är inget nytt. Så fort bevisen blir överväldigande så är bevisen helt plötsligt "ditplacerade" och "alla ljuger", "allt är en konspiration", osv.

Vi väntar bara på en teori om att det är rymdödlor som ligger bakom allt.
Eller Israel.
Citera
2010-08-06, 15:16
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Konspirationsteorier är inget nytt. Så fort bevisen blir överväldigande så är bevisen helt plötsligt "ditplacerade" och "alla ljuger", "allt är en konspiration", osv.

Vi väntar bara på en teori om att det är rymdödlor som ligger bakom allt.
Eller Israel.

Nu är det ju inte direkt överväldigande bevis direkt.
Snarare tvärt om, en grupp av nästan bara sydkoreaner + ett gäng nordkoreahatare som kommit med en hemlig rapport som motsäger det flottan sagt innan. Påpassligt till omvalet i sydkorea där högern stod under press, samtidigt som Jänkarna skulle lämna baser men som mycket tack vara "hotet" från nordkorea blev skjutet på framtiden.

Tror du förresten att det var Polen som anföll Tyskland 1939?
Citera
2010-08-06, 15:25
Medlem
Securions avatar
Citat:
Nu är det ju inte direkt överväldigande bevis direkt.
Nähä?

Citat:
Snarare tvärt om, en grupp av nästan bara sydkoreaner + ett gäng nordkoreahatare som kommit med en hemlig rapport som motsäger det flottan sagt innan. Påpassligt till omvalet i sydkorea där högern stod under press, samtidigt som Jänkarna skulle lämna baser men som mycket tack vara "hotet" från nordkorea blev skjutet på framtiden.
Så kort sagt; Bevisen är fabricerade/ditplacerade, alla ljuger och allt är en konspiration?

I rest my case!

Citat:
Tror du förresten att det var Polen som anföll Tyskland 1939?
Om man följer bevisen så pekar det på att det var Tyskland som anföll.
Men jag slår vad om att du har en annan teori?
Citera
2010-08-08, 10:53
Medlem
Nu verkar det blåsa i Sydkoreas regering, läser jag på texttv, stödtapp dels pga av hur regeringen behandlade konflikten med Nordkorea.
Karma kallas det.
Citera
2010-08-08, 11:01
Medlem
Securions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Nu verkar det blåsa i Sydkoreas regering, läser jag på texttv, stödtapp dels pga av hur regeringen behandlade konflikten med Nordkorea.
Det blåser i Sydkoreas regering för att det KAN blåsa i Sydkoreas regering.

Citat:
Karma kallas det.
Demokrati kallas det.
Citera
2010-08-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Det blåser i Sydkoreas regering för att det KAN blåsa i Sydkoreas regering.

.
Jag menar, det är ju rätt ironiskt, här har Sydkorea intagit en burdus roll mot Nordkorea för att få opinionen att vända till regeringens favör och så ger det motsatt effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in