Citat:
Ursprungligen postat av Jamilton
Du verkar lida av socialfobi/torgskräck. Jag tycker du ska vända dig till en psykolog innan detta blir din vardag som kommer bli svår att bryta. Människan är sociala varelser och mår inte bra av långvarig isolering även om du känner att din situation just nu känns bekväm. Vänner försvinner med tiden min vän. Ta vara på dom du har

Jag har för tillfället inga vänner då jag brutit kontakten med alla jag tidigare känt, nära vänner och andra. Detta beror till viss del på att man växer ifrån varandra, får olika intressen och dels för att jag när jag gick på gymnasiet så byte jag skola ganska ofta och har aldrig varit bra på att hålla kontakten med andra som inte är direkt "in my face" via skola/jobb. Började använda mobil rätt sent och det ångrar jag inte direkt. Min senaste "kompis" hade bara kontakt via telefon och nu senaste tiden har jag struntat att svara i den så nu är den tyst.
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Känner igen det där.
Jag gjorde ofta så att om det kom gäster så parkerade jag mig framför datorn och skippade allt som skulle göras så länge gästerna var kvar i huset.
9 gånger av 10 var det bekanta till någon förälder så där ansåg, och anser, jag att man inte behöver hälsa på dem.
Men även när det kom släktingar så isolerade jag mig så mycket som möjligt, ett litet "hej" slank nog ur mig om det var nära släktingar.
Ännu blir jag ärligt talat äcklad på tanken att tvingas vara social och undviker det så långt det bara går.
Jag trivs också den mesta tiden med att inte göra något men för några år sedan började jag tänka på allt jag skulle ångra att jag inte har gjort när jag väl blir gammal och kanske inte kan göra så mycket.
Jag gissar på att du är yngre än mig så jag skulle tipsa om att försöka få en inkomst, jobb, så fort som möjligt.
Med pengar kan man vara än mer för sig själv, nackdelen är dock att man kanske måste vara social på jobbet. Det går dock till en god sak, din sak.
Bra att jag inte är ensam i alla fall. Svårt att undvika folk i hemmet om man inte låser in sig då, men om vi blir bortbjudna i dagsläget då vägrar jag bara. Något slags äckel är det nog tal om. På kvällen brukar jag bli mjukare och t.o.m skulle kunna tänka mig att gå på krogen, tänka mig, när det kommer till kritan så sitter jag hellre hemma ändå. Pengar är lösningen på många problem helt klart.
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Så länge du själv trivs med det och inte skadar dig eller någon annan så är det väl helt okej. Men jag kan sätta en hundring att du har det roligare om du blir mer socialare och börjar träffa nya polare och gå ut på bio och hela fadderuttan.
Har aldrig skadat någon annan än mig själv, fysiskt då. Jag gjorde det ett tag, trivdes inte särskilt. Kanske hade något fjolliga vänner som springer runt och skvallrar och fnissar som barn, men det är väll så alla beter sig nu för tiden antar jag.