Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-04-26, 16:52
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Jag har gjort det här testat flertal gånger. Något som gör mig konfundersam är att mitt resultat bara blir sämre och sämre. 131 > 120~ > 110~ > 103.
Du har antagligen knullat för mycket och då går IQ ner.
Citera
2012-04-26, 20:25
Medlem
Numes avatar
FYI råkade mina "riktiga" (WAIS-IV övervakat av leg. blablalbla) siffror överenstämma väldigt bra med dessa onlinetester (danska/svenska mensa om jag kommer ihåg).

Kul grejj, är vad det är, först och främst. Om vi pratar om normala människor utan psykiska problem, annars lär det vara av mer nytta.
Citera
2012-04-26, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Du har antagligen knullat för mycket och då går IQ ner.

Knappast. Jag är för tjock för mitt eget bästa, får aldrig ligga.
Citera
2012-04-26, 23:49
Medlem
AImTommys avatar
Är 119 acceptabelt tycker ni?
Citera
2012-04-27, 12:36
Medlem
concorders avatar
IQ har dessutom förändrats från generation till generation. I samband med välfärdsimplementeringen, har IQ tester fått justerats med ung. 3% varje årtionde. Generalla medel IQn i USA på 20 talet var således 80.
Citera
2012-04-27, 20:01
Medlem
jamendujas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agentmulder
...

Behöver inte få något intyg på mitt IQ som jag kan rama in och hänga upp på väggen för att må bra med mig själv. IQ test verkar mest vara till för att förstärka personers ego. Jäkligt synd att folk håller på så och inte inser hurpass mycket viktigare/roligare det är med gemenskap i gruppen istället för isolering/elitism.
Varför gör du IQ-test själv då?

Citat:
Ursprungligen postat av concorder
IQ har dessutom förändrats från generation till generation. I samband med välfärdsimplementeringen, har IQ tester fått justerats med ung. 3% varje årtionde. Generalla medel IQn i USA på 20 talet var således 80.
Dock enligt Wikipedia:
"Recent research suggests that the Flynn effect may have ended in at least a few developed nations, possibly allowing national differences in IQ scores[4] to diminish if the Flynn effect continues in nations with lower average national IQs.[5]"
http://en.wikipedia.org/wiki/Flynn_effect
Citera
2012-04-27, 23:19
Medlem
Mensa är startad av en smart person, som får medlemsavgifter av andra smarta, men inte fullt så smarta personer. Eftersom de betalar för att få vara med, men får inget för det.
Citera
2012-04-28, 23:32
Medlem
Cowtippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Mensa är startad av en smart person, som får medlemsavgifter av andra smarta, men inte fullt så smarta personer. Eftersom de betalar för att få vara med, men får inget för det.

Har du försökt att bli medlem & failat?
Det förklarar ditt PMS:iga inägg...
Citera
2012-04-29, 02:32
Medlem
concorders avatar
ja, det verkar ha planat ut, iallafall i en del länder. Så vitt jag vet har man ingen aning varför eller vart det är på väg heller. Kanske har vi nått max, kanske vi kommer att öka en massa mer.
Senast redigerad av concorder 2012-04-29 kl. 02:36.
Citera
2012-06-11, 00:20
Medlem
Drakula09s avatar
Fattar fortfarande inte fråga 39. =//
Citera
2012-06-26, 18:20
Medlem
okaskis avatar
Fick 126+ på det där testet. Funderar på att gå och göra "the real thing" men först undrar jag vad de sysslar med i Mensa? Sitter de bara och fikar eller åstadkommer de något vettigt. Orkar ju inte gå dit och krångla bara för att kanske få fika
Citera
2012-06-27, 23:36
Medlem
Keyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okaski
Fick 126+ på det där testet. Funderar på att gå och göra "the real thing" men först undrar jag vad de sysslar med i Mensa? Sitter de bara och fikar eller åstadkommer de något vettigt. Orkar ju inte gå dit och krångla bara för att kanske få fika

Det beror väl helt på vad du själv anser vara vettigt. Beroende på vart man är händer det mer eller mindre, i Norrland mindre, i Stockholm mer. Pubmötena är för det mesta trevliga, och man kan diskutera lite vad man vill. Mer info finns på hemsidan.

http://www.us.mensa.org/connect/sight/

Där är i min mening den vettigaste saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in