Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-06-09, 16:59
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DUFATTARINGENTING
Absolut inte fått ett otrevligt intryck. Däremot är jag lite stressad så kanske framgår som lite lakonisk
Nej, jag är dessvärre lite efterbliven så jag har svårt att tolka andra. Jaha.
Citera
2011-06-10, 15:28
Medlem
när jag gör testet på sidan så kommer jag till 19, sedan fastnar testet, någon annan som har samma problem?`
Och nej, det är inte för att tiden tagit slut eller för att det är sista frågan..
Citera
2011-06-21, 07:50
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelius
Hehe bra att de inte bara var jag

Ganska fattigt test förresten.
Kolla in Svenska Mensatestet om ni inte gjort det istället: http://www.mensa.se/provtest

Det Svenska provtestet känns väldigt enkelt jämfört med det Danska, med tanke på att man som högst kan få 126, och att det är enkelt att få alla rätt.
Citera
2011-06-27, 11:31
Medlem
heavymetalbreakdowns avatar
gjorde mensas webbtest, 24 frågor. Hann bara till hälften, då jag ville studera symbolerna och mönstret ett tag för att kontrollera att jag tänkt rätt.
Resultatet blev 75...
Tycker att 10 min är väldigt stressigt, bara att veta att det är tidsbegränsat får mig att bli lite stirrig och automatiskt långsammare.
Illustrerad vetenskaps test hade jag 121, men de testar ju inom ett bredare spektra, tyckte att det var väldigt varierande i svårighetsgrad, och deras synonymer och associationer kunde tolkas på flera sätt, en del på mer fyndiga sätt och andra mer enkla, jag blev iaf ibland osäker på vilket som var "mest rätt enligt dem".
Jag får väl ta medelvärdet av det två testen då, = 98
Citera
2011-06-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavymetalbreakdown
gjorde mensas webbtest, 24 frågor. Hann bara till hälften, då jag ville studera symbolerna och mönstret ett tag för att kontrollera att jag tänkt rätt.
Resultatet blev 75...
Tycker att 10 min är väldigt stressigt, bara att veta att det är tidsbegränsat får mig att bli lite stirrig och automatiskt långsammare.
Illustrerad vetenskaps test hade jag 121, men de testar ju inom ett bredare spektra, tyckte att det var väldigt varierande i svårighetsgrad, och deras synonymer och associationer kunde tolkas på flera sätt, en del på mer fyndiga sätt och andra mer enkla, jag blev iaf ibland osäker på vilket som var "mest rätt enligt dem".
Jag får väl ta medelvärdet av det två testen då, = 98
Ockhams rakkniv. Den säger att om du har två teorier som förklarar samma sak så är den med mindre antaganden oftast den rätta. Skrivs ofta som att den enklaste förklaringen är oftast den bästa.

I det här fallet så borde alltså det mest självklara svaret vara det rätta.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv
Citera
2011-06-27, 22:23
Medlem
RoaldDahls avatar
Jag har riktigt hög IQ.
Citera
2011-06-28, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Jag har riktigt hög IQ.
Noterat i min rosa bok tillägnat riktigt intelligenta personer...
Citera
2011-07-03, 07:28
Medlem
heavymetalbreakdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escher
Ockhams rakkniv. Den säger att om du har två teorier som förklarar samma sak så är den med mindre antaganden oftast den rätta. Skrivs ofta som att den enklaste förklaringen är oftast den bästa.

I det här fallet så borde alltså det mest självklara svaret vara det rätta.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

Jo jag hade faktiskt denna punkt som absolut styrka enligt testet, men ibland var det verkligen hårfint mellan vad som kunde vara enklaste liknelsen, ansåg jag men lyckades pricka dem
Citera
2011-07-08, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeusSancti
Jaså jaha! Ja, då kan det ju vara så. Vet en annan här som fick 38 och 135+, så då kanske han var mycket yngre än han som fick 40 och 131.

Jag är 20 så något vidare yngre var inte denne andre person.
Citera
2011-07-08, 22:21
Medlem
möböks avatar
Fick tillbaka mitt testsvar idag från det övervakade testet jag gjorde för en månad sedan. Blev positivt överraskad då jag, som många andra i den här tråden fick "135+" i resultat. Med 42/45 rätt. Det verkar som att det räckte att få 38 rätt enligt några för att få samma resultat. Vad är egentligen den nedersta gränsen på provet för att få 135+? Lite underligt att man inte får ett mer precist svar på vad ens IQ ligger på.
Citera
2011-07-08, 22:33
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av möbök
Fick tillbaka mitt testsvar idag från det övervakade testet jag gjorde för en månad sedan. Blev positivt överraskad då jag, som många andra i den här tråden fick "135+" i resultat. Med 42/45 rätt. Det verkar som att det räckte att få 38 rätt enligt några för att få samma resultat. Vad är egentligen den nedersta gränsen på provet för att få 135+? Lite underligt att man inte får ett mer precist svar på vad ens IQ ligger på.
Det beror nog på att du ligger så högt. Jag själv har fått 117 och 126 i svar.
Citera
2011-08-08, 16:20
Medlem
Astralanimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gypsy
Jag gjorde Mensas IQ test för 2 veckor sedan och skulle vilja ställa några frågor till er som gjort testet.

Hur många av de 45 frågorna svarade ni på?
Hur många rätt hade ni?
Vad blev ert resultat?

Är det högsta man kan få 135+? Alltså att det inte står om man har högre utan det står bara 135+...?
Anses några uppgifter vara svårare eller enklare, eller är de likvärdiga?

Jag testades i Ryssland när jag var yngre. Neuropsykiatrikerna och psykologerna gav då mig ett s.k. "riktvärde" på 137, fastän testet enbart mätte upp till 135+. Frågorna var 80 till antalet och om jag minns rätt, så hade jag 75 rätt.
Senast redigerad av Astralanimus 2011-08-08 kl. 16:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in