2015-05-18, 16:34
Medlem
storm72s avatar
Ska ni strula mer med bojkot så glöm för fan inte IKEA. Gissar att köttbullarna inte tillverkas enligt svensk tradition där nere.
Citera
2015-05-18, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
Varför inte maila och fråga? jag har mailat mcdonalds och frågat. allt dem har var halal.

Även Bacon Clubhouse? Tillåt mig tvivla. Eller är det "nötbacon"? Om det nu finns något sådant.
Citera
2015-05-18, 16:49
Medlem
Slottsherres avatar
Årets fjantigaste bojkott?
Citera
2015-05-18, 18:10
Medlem
Sqeptisks avatar
Ett ganska lätt ställe att "bojkotta" Halal eller inte!

Bästa hamburgarna gör man själv, oberoende av slaktmetod, men utan kemikaliska tillsatser!
Citera
2015-05-18, 18:45
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenasnygging

I arabländerna serverar MAX Hamburgare halalslaktat ...

Och vad tror du McD och alla andra kedjor serverar för kött i muslimska länder?

Om du är seriös så ska du nog bojkotta alla kedjor som har verksamhet utanför Sverige inklusive Ikea.
Citera
2015-05-19, 09:53
Medlem
Megadeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Och vad tror du McD och alla andra kedjor serverar för kött i muslimska länder?

Om du är seriös så ska du nog bojkotta alla kedjor som har verksamhet utanför Sverige inklusive Ikea.

När jag nämner mcdonalds så menar jag ju inom sverige. alltså att produkterna som serveras i sverige är halal produkter.
Citera
2015-05-19, 17:34
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
När jag nämner mcdonalds så menar jag ju inom sverige. alltså att produkterna som serveras i sverige är halal produkter.

Max har väl dock inget halalslaktat kött i Sverige? Förutom kycklingen då, som jag kan tänka mig är halalslaktad?
Citera
2015-05-20, 22:44
Medlem
Megadeths avatar
jag vet bara om mcdonalds. där är nötköttet/kycklingen halal. om man sedan lägger bacon på den så äter inte en viss grupp den. men som svensk får du halal vilket som.
Citera
2015-05-21, 19:22
Medlem
Bbobis avatar
Köpte ett minimål på max idag.

Verkar som att dom bytt ut det glutenfria brödet mot ett som liknar mcdonalds nya.

Så länge det eliminerar den otroligt ojämna kvalitet på brödet (ibland himmelskt och ibland så hårt att det knappt gått att äta) så får det tummen upp från mig. Även om jag gillade det gamla när det var korrekt hanterat.
Citera
2015-05-21, 20:25
Medlem
Knullkungens avatar
Har nyss käkat deras nya Deluxe med briochebröd. Mycket god.
Citera
2015-05-26, 19:47
Medlem
Citat:
Varför inte maila och fråga? jag har mailat mcdonalds och frågat. allt dem har var halal.

Men sluta sprid skit din jävla drummel. Mcdonald´s Sverige serverar inte halalkött i sina restauranger
Citera
2015-06-11, 07:40
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Har nyss käkat deras nya Deluxe med briochebröd. Mycket god.
För 90 kr (!) för ett meal är det önskvärt med gott bröd men varför inte deras s k Deluxe görs på 100 % nötkött är en gåta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in