Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-23, 23:00
  #1
Medlem
A.Chigurhs avatar
Idag öppnade MAX sin första restaurang i Malmö beläget vid stortorget. Min fråga är då hur ni tror att de kommer att klara sig mot sina konkurrenter? Det finns en Burger king restaurang på stortorget också och de har ungefär samma öppettider.

diskussionsunderlag:
Hur anser ni MAX priser är jämfört med de andra stora kedjorna (Mcdonalds & Burger King)?
Hur tycker ni maten är jämfört med de andra kedjorna?

Om jag inte missminner mig så hävdade MAX ett tag att de hade Sveriges godaste hamburgare.

Så i det stora hela, vad tycker ni är för och nackdelarna med denna kedja?
Citera
2008-10-23, 23:07
  #2
Avstängd
Phillehhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh
Idag öppnade MAX sin första restaurang i Malmö beläget vid stortorget. Min fråga är då hur ni tror att de kommer att klara sig mot sina konkurrenter? Det finns en Burger king restaurang på stortorget också och de har ungefär samma öppettider.

diskussionsunderlag:
Hur anser ni MAX priser är jämfört med de andra stora kedjorna (Mcdonalds & Burger King)?
Hur tycker ni maten är jämfört med de andra kedjorna?

Om jag inte missminner mig så hävdade MAX ett tag att de hade Sveriges godaste hamburgare.

Så i det stora hela, vad tycker ni är för och nackdelarna med denna kedja?

Var där idag och käkade..
Du får ju dock tänka lite logiskt, det är stormpackat med folk där nu eftersom de har ett superpris, men om en månad kommer det att lägga sig och det kommer bli ett normalt pris. När detta händer så kommer Burger King att konkurrera ut dem eftersom folket tänker "Ähh, vi käkar på BK ist eftersom det är godare".
Citera
2008-10-23, 23:09
  #3
Medlem
A.Chigurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillehh
Var där idag och käkade..
Du får ju dock tänka lite logiskt, det är stormpackat med folk där nu eftersom de har ett superpris, men om en månad kommer det att lägga sig och det kommer bli ett normalt pris. När detta händer så kommer Burger King att konkurrera ut dem eftersom folket tänker "Ähh, vi käkar på BK ist eftersom det är godare".

Jo men sen får du tänka såhär.. En malmöbo som jag själv är hur trötta e inte vi på burger king och mcdonalds? jag hade nog tänkt mer, o titta lite omväxling det tar vi.
Citera
2008-10-23, 23:11
  #4
Medlem
krollees avatar
Jag kommer lätt äta på Max. Tycker dom har den godaste hamburgare, dessutom känns det fräschare än på Mcdonalds och Bk.
Citera
2008-10-23, 23:14
  #5
Medlem
A.Chigurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krollee
Jag kommer lätt äta på Max. Tycker dom har den godaste hamburgare, dessutom känns det fräschare än på Mcdonalds och Bk.

Det har varit mycket snack om vem som har godast pommes, typ mcdonalds har oftast solkiga pommes medans burger king har goda krispiga. Vart hamnar MAX pommes i denna fråga? e dem någonstans mittemellan?
Citera
2008-10-23, 23:20
  #6
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh
Det har varit mycket snack om vem som har godast pommes, typ mcdonalds har oftast solkiga pommes medans burger king har goda krispiga. Vart hamnar MAX pommes i denna fråga? e dem någonstans mittemellan?
dom är rätt krispiga, men dom kan vara rätt torra jämfört med mcd.. bk har jag inte käkat så mycket på så jag kan inte riktigt jämföra dom.

ultimate cheesemål på max är dock de godaste målet i sverige
Citera
2008-10-23, 23:21
  #7
Medlem
MAX slår alla hamburger resturanger på fingrana, lätt godast! men smaken är ju som ...

nu bor jag knappast i malmö men att BK skulle konkurera ut MAX har jag svårt o tro, vet att andra ställen där MAX har öppnat när de redan finns BK / Donken har dom stulit en hel del kunder från dom.

Jag tror knappast nån kommer konkurera ut nån vissa gillar max, andra bk.

That's It!
Citera
2008-10-23, 23:23
  #8
Medlem
fosterställnings avatar
Max är helt klart bäst, ingen tvekan.

Och åh herregud, det är ett måste att köpa deras smälta cheddarost! Det fanimig det ljuvligaste jag vet.
Citera
2008-10-23, 23:23
  #9
Medlem
A.Chigurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimera
MAX slår alla hamburger resturanger på fingrana, lätt godast! men smaken är ju som ...

nu bor jag knappast i malmö men att BK skulle konkurera ut MAX har jag svårt o tro, vet att andra ställen där MAX har öppnat när de redan finns BK / Donken har dom stulit en hel del kunder från dom.

Jag tror knappast nån kommer konkurera ut nån vissa gillar max, andra bk.

That's It!


Nu är det ju så här att BK på stortorget livnärar sig nog mest på de nattliga gästerna på helger. Stortorget ligger nära massa nattklubbar och även lilla torg och det fullkommligt vimmlar med folk på natten en helg. Så min fråga är, vilket hade man tatt när man e riktigt fyllehungrig? BK eller MAX?
Citera
2008-10-23, 23:31
  #10
Medlem
h0lles avatar
här har vi mcdonalds,burgerking och max helt avsides från stan, alla på samma ställe. dom klarar sig bra allihopa vad jag vet.
Citera
2008-10-23, 23:43
  #11
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh
Nu är det ju så här att BK på stortorget livnärar sig nog mest på de nattliga gästerna på helger. Stortorget ligger nära massa nattklubbar och även lilla torg och det fullkommligt vimmlar med folk på natten en helg. Så min fråga är, vilket hade man tatt när man e riktigt fyllehungrig? BK eller MAX?


Jag skulle själv välja MAX i alla lägen Där jag bor slåss MAX mot två stycken Mac Donald's-restauranger, en Burger King-restaurang och en jävla massa kebabhak. MAX är dit jag går för det mesta.
Citera
2008-10-23, 23:43
  #12
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh
Nu är det ju så här att BK på stortorget livnärar sig nog mest på de nattliga gästerna på helger. Stortorget ligger nära massa nattklubbar och även lilla torg och det fullkommligt vimmlar med folk på natten en helg. Så min fråga är, vilket hade man tatt när man e riktigt fyllehungrig? BK eller MAX?
max lätt... då det är malmö vi snackar om så antar jag att det kryllar av svartskallar på bk så det blir väl ytterligare ett plus till max!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback